Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Jeg ville også forsøkt å fått redusert lukkertiden, i tillegg til bedre lys (som hjelper når du skal redusere lukkertiden). Får du til en dråpe som spretter opp igjen, så bøyer jeg meg i støvet!

Dråpebilder er stilige! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_5973.jpg

Lite redigeringseksempel, 2minutter

Veldig bra første forsøk jah.!

Ville jobbet med å få enda kortere lukkertid... (et skikkelig arbeidslys eller noe)

Ser at dråpen faller ca 1cm på 1/250sek...

Jeg har ikke redigeringsprogram på denne pc'en, er ikke hjemme. :ahappy:

Og ja, ordentlig lys kan jeg få til (igjen, når jeg kommer hjem, er litt vanskeligere her, dessuten orka jeg ikke dra fram masse lamper og sånn så seint på kvelden).

Mange takk for tips, til både Scorpionen og Huldra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut ivei! ;)

Hvordan jeg gjorde det:

Satte en bolle med vann i vasken, med ting under, sånn at kanten på bollen var litt høyere enn kanten på vasken. Så tok jeg en kniv, og plasserte den under springen, ca der dråpen kom til å falle, og da fokuserte jeg (manuelt) på tuppen av knivbladet (som da var der dråpa kom til å treffe vannet i bollen). Kamera var selvsagt på et stativ, i høyde med bollekanten. Da alt dette var gjort, lot jeg dråpene komme, og jeg knipsa ivei! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å ta noen dråpebilder! (Ble ikke så bra som dine da..)

Kanskje jeg kan legge dem ut her, når jeg får lagt dem inn? Så kan det bli en sånn "dråpebildetråd" :P

Ja, bare legg ut, var det jeg tenkte vi kunne bruke tråden til. :P

Sinnsykt tøffe, får så lyst til å begynne å ta bilder igjen ;)

Da må du gjøre det, da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. ;) Nå har jeg også tatt enda fler, så skal gå igjennom og litt sånn forskjellig nå, så legger jeg ut snart! :P

Nå dobbeltposter jeg nok, men det kan noen andre ta seg av. :P

Jeg har robba mamma og lillesøster for leselamper på rommene sine, og fikk dermed opp lukkertiden til 1/1000 mener jeg å huske, og jeg kjørte på med svart-hvitt.

IMG_6135.jpg

IMG_6151.jpg

IMG_6159.jpg

IMG_6171.jpg

IMG_6176.jpg

IMG_6181.jpg

IMG_6190.jpg

Har mange fler, men de er vel stort sett like som de her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige bilder! ;) Og må si jeg er imponert over at denne tråden har blitt så lang før Siri har blandet seg

Hahahahhaah... Det er lenge siden jeg har tatt dråpebilder nå gitt... :P. Kanskje jeg må spa fram noen gamle her nå :P.

Mush - du begynner virkelig å få taket på dette ja :P. Veldig bra bilder !

Her er noen fra arkivet mitt... De to første har jeg "jobbet" litt med i Photoshop, det siste tok jeg ute i skogen...

2005-03-30-Draape08d.jpg

2005-03-30-Draape18c.jpg

2005-03-31-Draper08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mush - du begynner virkelig å få taket på dette ja :P. Veldig bra bilder !

Wæææh, du kan jo bare gjette hvor morro det er å få sånne kommentarer fra en fotoguru som deg! :P

(Det hørtes forresten kanskje ironisk ut, men det er ikke det. Jeg syns jeg lenge har gått og tenkt at "alle" er flinkere til å ta bilder enn meg, og da har jeg mista litt motet. Men så har jeg tenkt lenge på å ta dråpebilder, så da måtte jeg jo endelig gjøre det!)

Bildene dine var forresten kjempekule, som alltid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææh, du kan jo bare gjette hvor morro det er å få sånne kommentarer fra en fotoguru som deg! :blink:

(Det hørtes forresten kanskje ironisk ut, men det er ikke det. Jeg syns jeg lenge har gått og tenkt at "alle" er flinkere til å ta bilder enn meg, og da har jeg mista litt motet. Men så har jeg tenkt lenge på å ta dråpebilder, så da måtte jeg jo endelig gjøre det!)

Bildene dine var forresten kjempekule, som alltid! :icon_redface:

Jeg tror alle egentlig tenker litt sånn - "alle" er så flinke liksom, men så er man jo like god selv :lol:. Det er jo også sånn at jo flere bilder du tar av en ting - eller tema - jo flinkere blir man til å ta bilde av nettopp det. Når jeg kikker rundt omkring på hva andre tar bilder av, så har de liksom spesialisert seg på noe de er supergode til å ta bilder av, mens de ikke helt har teken på andre ting igjen :lol:.

Det jeg har oppdaget er at man må "være seg selv" liksom, sette sitt eget preg på bildene og gjøre det på SIN måte :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...