Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!

SoppenCamilla

Recommended Posts

• Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

På de siste har jeg testet ut zoomlinsa (70-300) men da må jeg jo stå over en meter unna vel og merke. Greit for å slippe vann på kameraet iallefall :D

Skrevet
På de siste har jeg testet ut zoomlinsa (70-300) men da må jeg jo stå over en meter unna vel og merke. Greit for å slippe vann på kameraet iallefall :D

Hvilket kamera har du? :D

Hvilken linse har du brukt på de første bildene?

Skrevet
Som jeg skrev ovenfor, har brukt en Tamron 70-300 zoom/macro linse. Som kamera har jeg bare et simpelt canon eos 350d :)

Okei. :) jeg har samme kamera som deg da. :o Jeg skal legge ut noen nye bilder. :)

Hva har du "tatt bilde av" ? Det er ikke vann. ;)

Skrevet
Brukte litt vann, litt melk også hadde jeg sterk, svart kaffe i en pose hengende i kjøkkenskapet over vasken som det dryppet kaffe fra. :rolleyes2:

Hvilken pose? :icon_cry: Kan du ta bilde av "tipset" og legge det ut her? :blink:

Skrevet

Bruk litt fantasti da vel! :rolleyes2:

Jeg synes halvparten av gleden med dråpebilder er å finne på nye måter å sette det opp på, nye måter å dryppe på, nye væsker å prøve ut... Bildene blir jo de samme uansett, har man først tatt dråpebilder en gang så er det jo ... det samme neste gang også, om du skjønner :icon_cry:

Skrevet
Hvilken pose? :icon_cry: Kan du ta bilde av "tipset" og legge det ut her? :blink:

Nei det gidder jeg ikke... :rolleyes2: Jeg brukte forskjellige poser de gangene jeg gjorde det. Første gangen hadde jeg død rødbrus i posen, andre gangen brukte jeg kaffe.

Skrevet

Måtte prøve meg litt da, siden jeg har fått meg speilrefleks :blink: Men jeg hadde litt problemer med å finne rette instillinger.. :yes:

Noen av bildene er litt overredigerte, for det var nesten ikke noe farge på bildene...

men, men.. Here it goes:

bilder316.jpg

bilder315.jpg

bilder313copy.jpg

bilder301copy.jpg

bilder288copy.jpg

bilder280.jpg

bilder287.jpg

bilder277.jpg

bbilder314.jpg

bilder279.jpg

hadde det også litt gøy, med denne dråpen:

bilder276.jpg

bilder276111.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet
Kjære alle dråpeentusiaster. Det er på tide (om dere ikke har sett det fra før) at dere ser hvordan dråpene vi tar bilder av oppstår.
og http://www.youtube.com/watch?v=VoQ0DQpwwHU, men mye mer spennende.

De Time Warp-videoene er stilige! Har du sett den med hunden som drikker?

Men jeg skal prøve ut den dråper-som-kræsjer-metoden!

• 2 weeks later...
Skrevet

Her er mine nye dråpebilder, det var jammen lenge siden sist nå!

Dere får bestemme om jeg skal få beholde tittelen min fortsatt, jeg har null problemer med å gi den bort, det er så mange kule dråpebilder her nå! :P

De her to syns jeg ble kule! Det er konditorfargen som leker manet mens den blander seg i vannet.

IMG_0439.jpg

IMG_0440.jpg

Så til de vanlige, litt mer kjedelige, overredigerte bildene:

IMG_0476.jpg

IMG_0482.jpg

IMG_0485.jpg

IMG_0496.jpg

IMG_0531.jpg

IMG_0557.jpg

IMG_0559.jpg

IMG_0561.jpg

IMG_0570.jpg

IMG_0575.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Hellå. Er noen dager siden jeg tok dråpebilder sist, men jeg har ikke fått de over på pc før nå (fliiinke nye pc'en, det tenker jeg!). Har ikke Photoshop her heller, så fikk prøve meg litt i Picasa for første gang. Det gikk jo greit, det. Her er de jeg gadd å redigere, harde det vært opp til en viss person, så hadde jeg vel redigert alle 128 bildene, men det gadd jeg ikke. :) Mwahahah.

IMG_0682.jpg

IMG_0683.jpg

IMG_0694.jpg

IMG_0710.jpg

IMG_0864.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...