Gå til innhold
Hundesonen.no

Eukanuba


MariaN

Recommended Posts

Ser de har fått tre nye nå.. (reklame i canis). Alt i alt er det mange.

Har de det for Belgisk Fårehund tro?? Kommer det?

Bare lurer :P

Åjadda, bare vent. Det kommer helt sikkert et spesialfôr for hver av de belgiske fårehundrasene. Og sikkert også spesialfôr for hvert kjøtt, for byhunder vs gårdshunder, for vinter vs sommer, for regn vs solskinn, osv.

Det fine med alle disse "spesialfôrene" er at folk genuint tror at slike fôr er bedre enn fôrtyper som fungerer for alle slags hunder. Alt man trenger å gjøre som tørrfôrprodusent, er å fortelle folk at "nå som vi har et fôr som er 100% tilpasset DIN hund, kan du med fordel kutte ut våre konkurrenters "generiske" tørrfôr. Du er langt tryggere med vårt spesialtilpassede rasefôr!"

Juhu! Ære være markedsføringsspesialistene. Tenk hvor enkel og forutsigbar de har klart å gjøre tilværelsen vår! Nå trenger man ikke å tenke selv, engang. :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg klar over :ahappy:

Skal jeg bruke et 'spesialfor til min hund' skal jeg vite hvorfor det er bedre enn det jeg bruker nå. Og hvorfor det er spesialtilpasset min rase.

Sånne ting er utrolig enkle å trikse med: absolutt alle raser "har noe" ved seg, enten det er at de er disponert for en sykdom, er store eller små, eller har lang pels. Og så tilsetter de noe lite som skal være bra for det, og vips har man et rasefôr! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingshundfôr hadde vært noe. Jeg bruker faktisk rasefôr til Oscar (labbis) Men det er mest fordi vi fikk det med fra oppdretter også har det bare blitt det fôret. Labradorfôret har større kuler med hull inni slik at hunde blir "tvunget" til å tygge maten istedenfor å sluke den. Snart finnes det sikkert nesten 400 forskjellige rasefôr. Siden Aysha er blanding av Labrador og Golden må jeg vel bruke 50/50 av hver? Zarina som er en 11 år gammel sterilisert schäfer må vel få schäferfor, fôr for steriliserte tisper og senior fôr blandet hun da? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Overvektig labrador? Prøv vårt spesialtilpasset labradorfôr! 1% mindre fett!"

Det verste er jo at det selger! Folk klarer ikke å tenke så langt som at det da bare er å gi noen gram mindre av tørrfôret hunden allerede går (og fungerer bra) på...

Det er jo merkelig at min kastrerte labrador veier 26 kilo når hun går på fôr for normalaktive hunder, sant? Hun må jo være en mirakelhund av noe slag siden hun ikke eser ut selv om hun verken går på labradorfôr ELLER fôr for kastrerte hunder ELLER et eller annet light-fôr.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva dere mener med at dette er unødvendig osv osv. Men de er ikke såå dumme egentlig.Bare at det med rase navn er ikke nødvendig. Puddel foret kunne eks hatt navn som: Hair and skin eller noe i den duren siden foret er bra for pelsen osv. Vet om mange hunder som går veldig bra på disse forene, bedre enn andre for, men ikke alltid de bruker riktig for til riktig rase da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canin sitt Boxer för er jeg storfornøyd med ihvertfall, det er et spesialför tilpasset min rase i hva den behøver mere og mindre av, men det beste er at bitene i tørrföret er tilpasset en stor Boxermunn!

Familiens Schæfer fikk også Boxerför pga de store bitene, syns så mange tørrförprodusenter lager knappehullskuler. Store hunder trenger store biter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canin sitt Boxer för er jeg storfornøyd med ihvertfall, det er et spesialför tilpasset min rase i hva den behøver mere og mindre av, men det beste er at bitene i tørrföret er tilpasset en stor Boxermunn!

Familiens Schæfer fikk også Boxerför pga de store bitene, syns så mange tørrförprodusenter lager knappehullskuler. Store hunder trenger store biter!

Hva er så spesielt med Boxeren at den trenger egent fôr egentlig? I forhold til en annen rase på samme størrelser? Sånn bortsett fra store knaster...

Hva er forresten prisen på et av disse rasefôrene i forhold til vanlige adult eller aktiv fôr i samme merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse rasefòrene har eget design når det gjelder utformingen på forkulen også, da noe er bedre for den og den rasen enn annet. (hvertfall royal canin sitt).

Jeg tror det er godt nok med de "vanlige" fòrene vi har i dag, og vi trenger virkelig ikke gå så inn på hver rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma er halvt yorkshire terrier, og vi forer henne på royal canin yorkshire terrier. Det har funket utrolig bra på henne, det virker som hun har fått en bedre pelskvalitet og bitene er akkurat passe store for henne. Foret lukter dessuten veldig sterkt, og skal være mer smakelig da yorken liksom skal ha noe med nesa som gjør at de kan smake mindre av maten de spiser (- noe som jeg egentlig ikke har snøring på) Foret skal dessuten være tilsatt med ekstra oljer av noe slag for pelsen sin del, siden yorken er en rase som skal ha mye pels i ustillingskondisjon og pelsen er jo egentlig ikke PELS heller da.. Det er jo mer hår :rolleyes:

Men det er jo et kjent fenomen at hunder spiser ting som de synes lukter sterkt og interessant.. Jeg var hos veterinæren for noen uker siden og fikk en haug med for-prøver som jeg sa ja til uten å tenke engang.. Emma har fått smake på alt, men bare èn av posene ville hun spise av - og det var eukanuba. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så spesielt med Boxeren at den trenger egent fôr egentlig? I forhold til en annen rase på samme størrelser? Sånn bortsett fra store knaster...

Hva er forresten prisen på et av disse rasefôrene i forhold til vanlige adult eller aktiv fôr i samme merke?

Oh-la-laa Boxeren er så spesiell rase så skulle da bare mangle om den ikke trengte SPESIALFÖR også ! :lol:

Neida, fra spøk til revolver.. eneste grunnen for at JEG kjøper det er som sagt at förkulene er anderledes,

minuset er at sekkene er kun på 12 kg og ikke 15 kg så må oftere kjøpe för ( ser på linken at det står at de finnes i 14 kg sekker, den sekken har jeg ikke sett før )

Prisen bryr jeg meg så ikke mye om, men selvsagt hadde jeg spart en femtilapp på å kjøpe vanlig Royal Canin adult.

http://royalcanin.no/HUND/Hundefr_hos_vete...licShow;ID=435;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh-la-laa Boxeren er så spesiell rase så skulle da bare mangle om den ikke trengte SPESIALFÖR også ! :lol:

Neida, fra spøk til revolver.. eneste grunnen for at JEG kjøper det er som sagt at förkulene er anderledes,

minuset er at sekkene er kun på 12 kg og ikke 15 kg så må oftere kjøpe för ( ser på linken at det står at de finnes i 14 kg sekker, den sekken har jeg ikke sett før )

Prisen bryr jeg meg så ikke mye om, men selvsagt hadde jeg spart en femtilapp på å kjøpe vanlig Royal Canin adult.

http://royalcanin.no/HUND/Hundefr_hos_vete...licShow;ID=435;

Er prisen 50 kroner dyrere for 12 kg boxerfôr enn 15 kg adult?

Det sier seg jo selv hvorfor de kommer med disse "spesialfôrene" på markedet. Og det er nok ikke hensynet til hunden som egentlig er det største, men til egen konto vil jeg tippe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er prisen 50 kroner dyrere for 12 kg boxerfôr enn 15 kg adult?

Det sier seg jo selv hvorfor de kommer med disse "spesialfôrene" på markedet. Og det er nok ikke hensynet til hunden som egentlig er det største, men til egen konto vil jeg tippe...

Nei, de ligger på ca lik pris ( 12 kg raseför og 15 kg adult ) så man tjener ca en femtilapp eller 3 kg för dersom man kjøper adult.

Hadde jo aldri kjøpt Boxerföret dersom hvis det ikke var for de flotte bitene, Boxeren bruker ikke fortennene så de er så mye lettere å gripe for dem og hva gjør man ikke for sine små engler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de ligger på ca lik pris ( 12 kg raseför og 15 kg adult ) så man tjener ca en femtilapp eller 3 kg för dersom man kjøper adult.

Hadde jo aldri kjøpt Boxerföret dersom hvis det ikke var for de flotte bitene, Boxeren bruker ikke fortennene så de er så mye lettere å gripe for dem og hva gjør man ikke for sine små engler :lol:

He he. Det er jo akkurat det vi gjør, og det forprodusentene regner med og. Men enig at det er veldig små knaster i mange av fôrene, selv om de skal være for store hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke bare passer Eukanuba sitt fôr for Schæfer, - det samme fôret passer (i følge produsenten) også for belgisk fårehund! Og Westie-fôret passer også for Norfolk terrier, osv. :rolleyes: RC holder seg i allefall til èn rase. Nå er det jo mange raser som har sine fellestrekk - men helt ærlig - så skjønner jeg ikke poenget. Dette med rasespesifikk ernæring er jo forholdsvis nytt - har boxerene hatt det fælt før, de da? Siden krokettene ikke var tilpasset deres munn? Men nå går alt så mye bedre med dem takket være eget, tilpasset fôr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er "slitsomt" med alt for mange valg, jeg ("Vingle-Petter"reklamen).

Hvordan i huleste skal man kunne vite at york-fôret m/olje, + 15% av boxerfôret med de fine kulene, og en neve labrador-kastratfôret for svarte hunder er helt super-fantastisk-ideelt til min 30 kilos bearded collie, da? (ha ha ha)

Huff - for mange valg = finne en annen leverandør som i alle fall lover at fôret er optimalt selv om man ikke har rasen som står på fôrsekken.

M.a.o. et godt salgstriks, men er det noe mange av oss hundefolk faktisk VET så passer ikke alle fôrtyper til alle hunder, selv ikke innenfor samme rase..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...