Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det noen her ute som kan komme med noen spennende raseforslag?


turbogutten

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Selv har jeg nettopp annskaffet meg en liten mopsevalp.

De er ikke større en 28cm og skal helst veie mellom 6-8 kg.

Vet ikke hva lp er men vet at de godt kan brukes til agility.

Det er nok ikk den hunden som har størst tarlent innen ag,

men de gjør stort sett hva som helst for mat :whistle:

De er meget omgjengelige både med barn, voksne og andre hunder.

De kan selvfølgelig stilles :P hihi.

De kan være ute i kulde, jeg slenger på min en avklipt ullsokk når det er kaldt å vi skal være ute lenge,

men det er jo inviduelt da.

En utrolig søt og hengiven rase :P

Men alle syns jo sin rase er bets osv.. så dett var batre et lite forslag.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at hvis du hadde droppet frysinga om vinteren så hadde Whippet vært en bra rase for deg. Vet de har litt "dårlig" rykte på seg for å være vanskelige å trene, men med en god posjon lek, og litt oppfinnsomhet er de helt supre=)=) Og de kan brukes til absolutt alt! Jeg har en tispe på bare 10 mnd, men vi trener lydighet, kanske starte klasse 1 til sommeren.. hihi.. og når hun blir gammel nok skal vi begynne med ag! Har hoppet noen små hindre med henne for morro skyld, og hun elsker det;)

Og så har man jo også Lure Cursing for mynder;)

Pelsen steller seg selv stort sett, en dusj før utstilling så er alt i orden(trenger egentlig ikke det heller)

og de er veldig "takknemlige" å stille:D

Vet kennel oscarberg venter valper snart, og kennel Replica skal snart parre årets lure cursing Whippet!

Du kan jo sjekke det ut, men som sagt.. de fryser om vinteren..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg sikkert blir litt inhabil, så synes jeg faktisk at Lancashire Heeler passer til dine kriterier. En "cowboy i lommeformat" er en robust rase, og vet at en del heelereiere gjør det bra innenfor AG. Har ikke noe tvil om at de vil kunne gjøre det bra innenfor lp heller, siden de er relativt lettlærte. Det er en hengiven rase, som jeg tror kunne gjort hva som helst for å glede sin eier :lol: Det er en utrolig artig rase, definitivt verdt å ta en nærmere kikk på:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jo selvfølgelig dachs!

Liten og lett, lite pelsstell med korthårsvarianten, og den liker godt å være ute og jobbe.

Dachsen er vel ikke den letteste hunden å trene til agility, men det er absolutt mulig!

Dachs blir det nok ikke desverre.

Boxer! Hvis ikke den blir for stor? Tispe kanskje?

Kjempemorsomme, passer de fleste av dine kriterier og hadde sikkert gått veldig bra overens med din boxerblanding!

Boxeren blir desverre for stor og har for store behov i forhold til hva jeg ønsker med hund nr 2

Selv har jeg nettopp annskaffet meg en liten mopsevalp.

De er ikke større en 28cm og skal helst veie mellom 6-8 kg.

Vet ikke hva lp er men vet at de godt kan brukes til agility.

Det er nok ikk den hunden som har størst tarlent innen ag,

men de gjør stort sett hva som helst for mat

De er meget omgjengelige både med barn, voksne og andre hunder.

De kan selvfølgelig stilles hihi.

De kan være ute i kulde, jeg slenger på min en avklipt ullsokk når det er kaldt å vi skal være ute lenge,

men det er jo inviduelt da.

En utrolig søt og hengiven rase

Men alle syns jo sin rase er bets osv.. så dett var batre et lite forslag.

Lykke til

Kommer nok ikke til å anskaffe mops pga pusteproblemene

Næmmen du, frøken dings, kan jo ikke hoppe over chi da!

Ag og lp er jo ikkeno problem! hadde det ikke vært for epilepsien til eldstemann her så hadde vi begynt i ag ja..

Istedet for blir det spor til sommeren :P

Neida chi er fortsatt høyt oppe på lista ingen fare

Har du sett noe på lancashire heeler?

"Liten men tøff"

Har ikke sett noe spesielt på den nei *søke på google*

Må bare si at hvis du hadde droppet frysinga om vinteren så hadde Whippet vært en bra rase for deg. Vet de har litt "dårlig" rykte på seg for å være vanskelige å trene, men med en god posjon lek, og litt oppfinnsomhet er de helt supre=)=) Og de kan brukes til absolutt alt! Jeg har en tispe på bare 10 mnd, men vi trener lydighet, kanske starte klasse 1 til sommeren.. hihi.. og når hun blir gammel nok skal vi begynne med ag! Har hoppet noen små hindre med henne for morro skyld, og hun elsker det

Og så har man jo også Lure Cursing for mynder

Pelsen steller seg selv stort sett, en dusj før utstilling så er alt i orden(trenger egentlig ikke det heller)

og de er veldig "takknemlige" å stille

Vet kennel oscarberg venter valper snart, og kennel Replica skal snart parre årets lure cursing Whippet!

Du kan jo sjekke det ut, men som sagt.. de fryser om vinteren..!

Whippet blir det nok ikke pga vinteren, Men ellers er det en helt herlig rase, er vokst opp med den

Jeg tenkte Landshire Heeler, som Ingvild.. Tenkte også på Shipperke! Sett på noen av dem?

Gått på kurs med shipperke, liker ikke de så godt :lol: Skal lese mer om heeleren

Boston Terrier!

Er ikke så fan av boston terrieren men den blir med i undesøkningen

Selv om jeg sikkert blir litt inhabil, så synes jeg faktisk at Lancashire Heeler passer til dine kriterier. En "cowboy i lommeformat" er en robust rase, og vet at en del heelereiere gjør det bra innenfor AG. Har ikke noe tvil om at de vil kunne gjøre det bra innenfor lp heller, siden de er relativt lettlærte. Det er en hengiven rase, som jeg tror kunne gjort hva som helst for å glede sin eier ;) Det er en utrolig artig rase, definitivt verdt å ta en nærmere kikk på:lol:

Skal titte mer på den ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Eva har jo sett endel på pincheren også, hmm må sette meg ned å titte litt på diverse hjemmesider og sånn tror jeg, tenker endel på at den skal være under 40 cm både pga det er greit å "drasse" rundt med og ikke minst toget, der er jo under 40cm gratis :lol:

Hihi.. Liten opplysning: I Oslo er det ikke gratis med hund på toget, selv om den er under 40 cm. Det står på NSB sine hjemmesider, men NSB går inn under SL sitt regelverk når de kjører innen deres område, så da må man betale. De fleste konduktører er OK og tar ikke betalt, men møter du noen av de sure regelrytterne må du betale. Jeg kontaktet NSB etter å ha måttet betale hos et par rimelig gretne konduktører, og det er visst slik det egentlig er. Jeg spurte spydig om hunden kunne få månedskort, og om han da måtte ha bilde osv, men fikk av en eller annen grunn ikke svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes kelpie blir for energisk, ville jeg styrt unna lancashire heeler og noen av terrier rasene. Dette er jo superenergiske hunder :lol:

Hva med västgøtaspets? Denne kjenner jeg overhode ikke til, så aner ikke om energinivået her er stort eller ikke.

Shiba?

Islandsk fårehund?

Norsk buhund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke at de er for energiske som er "problemet" det er at de må brukes mye (virker det som), har nå en hund som jeg driver med både lp og ag og begynner også nå med spor og rundering og da vil jeg gjerne ha en hund nr 2 som ikke krever like mye :lol: Hadde jeg hatt tid til det i tilegg til Turbo hadde jeg nok hatt aussie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skille mellom "superenergiske" hunder fysisk - og hunder som "MÅ" trenes med tanke på det mentale...

Västgötaspets og corgi og heeler er jo en slags "fettere" og med samme opphav, forøvrig. Heeleren er vel lettere til beins og mindre. Men de er "gårdshunder", alle tre raser - de skulle gjete, men mer moderat enn en bordercollie, og skulle vel ellers gå til hånde i det daglige og "være der".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe stb er staffordshire bull terrier ja :) Har en god del hundebøker men klarer fortsatt ikke bestemme meg :) Er søren meg ikke enkelt men heldigvis har jeg good tid på å finne "min" rase ;)

Hmmm.. nei det skjønner jeg.

Men du har jo en fin blanding allerede da.

Hva med en blanding til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...