Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Letohallen 29 des 2007


Toya

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Idag ble det jo gøy! Hun jeg skulle dra og se som har ei tispe som sto for championatet tok jammen cert også! Champion og jammen ble hun BIR! Kjempemoro ;) Var ikke overbegeistret for resultatene på hannhundene, men men <_< Dagen reddet seg betraktelig da tispene begynte. Venter spent på resultatene fra gruppa!

Også fra terrierne faktisk, for WeathenMali sin Oscar ble BIR også ;)

Andre med resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken fikk HP idag også. Er vel fornøyd med det.. ;)

Men, til noe kjemperart. Dommeren som undersøkte Frøken var litt voldsom og hardhendt når han klemte på henne så hun knurret to ganger, men da sa han BRA BRA - sånn det skal være! Ble litt sjokkert jeg. Trodde man ble vist ut med blå når hunden knurret. ;) På kritikken stod det bla "Herlig attitude".

Gratulerer alle sammen med gode resultater! :P Alltid gøy det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, til noe kjemperart. Dommeren som undersøkte Frøken var litt voldsom og hardhendt når han klemte på henne så hun knurret to ganger, men da sa han BRA BRA - sånn det skal være! Ble litt sjokkert jeg. Trodde man ble vist ut med blå når hunden knurret. ;) På kritikken stod det bla "Herlig attitude".

Kommer helt an på dommeren det. Noen liker litt mer "guts" om man skal kalle det det mens andre tolererer det dårligere. Dog skjer det vel skjelden om den bare knurrer litt. Men blir man vist ut av ringen pga gemytt så får man vel brunt (eller 0). Jeg har også observert en diger rottishann som bet etter dommeren ved tannvisningen som likevel fikk fortsette (fikk gult da).

Gratulerer alle med flotte resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på dommeren det. Noen liker litt mer "guts" om man skal kalle det det mens andre tolererer det dårligere. Dog skjer det vel skjelden om den bare knurrer litt. Men blir man vist ut av ringen pga gemytt så får man vel brunt (eller 0). Jeg har også observert en diger rottishann som bet etter dommeren ved tannvisningen som likevel fikk fortsette (fikk gult da).

Ja, han må nok ha likt det. Enda det for meg høres rart ut. Løp bort og gimme five med dommeren også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da. Må absolutt si oss fornøyd med helgen ;)

Det var første utstilling til Lille Mille (Entertaining Story) fra kullet som nærmest er "født her på sonen" :P

Hun var 4 mnd og 1 dag. Hun oppførte seg som en liten stjerne, og gikk som om hun hadde vandret i ringen i flere år.

Det resulterte i BIR og BIG 3 valp på lørdagen, med følgende kritikk:

"Fem. tispe av utmerket kvalitet, type og helhet. Meget vakkert, velskåret hode med korr prop. Velplasserte ører, utmerket hals og rygglinje. Velplassert hale som bæres korrekt rullet. Utmerket kropp og benstamme. Korrekte kropps prop. Velgående med mye stil. God pels og farge. Trivelig temperement. Velvist"

De voksne gjorde det ikke så værst de heller. Echo vant klassen med CK og ble 3 BHK, mens Dennis vant sin klasse med CK, ble 2 beste hannhund og tok Certet.

Søndag gikk det også ganske bra...

Mille lille ble igjen BIR valp, og slo til med en BIG 4 plassering.

Echo ble BIR voksen med Cert. I gruppen var han med helt til det siste, og dommeren tok oss til slutt it som den første uplasserte. (14 med i gruppen)

Hadde Echo vært EN DAG ELDRE hadde han vært en sånn champignon i dag. (Han har 2 års dag i morgen)

Dennis vant klassen sin med HP.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen med kjempefine resultater.. ;)

Jeg så en hel den soniser i går, men enten var jeg, eller de jeg så, veldig opptatt med sitt. Blant annet stod jeg ved beardisringen og så på Susanne og hennes herligheter. Yodel og valpen, sammen med hun som antagelig vis er valpens eier/forvert stod lenge rett ved siden av oss, Caroline som skriver så jeg og Kristine Mali møtte jeg hundrevis av ganger. Så også Therese med colliene ved flere anledninger. Dessverre så jeg ikke dobbis-gutten Diezel, han som er så nydelig!

Jeg så ut som en byberte i går (veske og kåpe), så jeg kan forsåvidt forstå om ingen skjønte at jeg var meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en veldig hyggelig dag i dag - med bedre tid til å skravle med beardisfolket, Moses var sliten fra i går (altså klart mere nede "på bakken" i dag), også selvsagt mindre børsting og mere kosing med dyret..

Moses vant juniorklassen i dag også, og fikk HP. Ikke noen cert til beardisene i dag, og det er jo helt greit da det jo stort sett bare var baby'er som var med.

BIR-beardisen var en sønn av en av gutta' mine, så dèt kan man i alle fall glede seg over, han ble også gruppeplassert senere på dagen. MollyC's Diesel var som vanlig nydelig, og vel fortjent tispeklassens eneste CK i dag.

Men NÅ ligger jeg mer eller mindre under dyna og pleier en fæl forkjølelse, så godt at man ikke skal gjøre stort de neste par dagene..

Grattis alle sammen med både i dag og i går!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagens resultater ;)

Jeg hadde tenkt å ta turen for å se på i dag, men bikkjene ville sove lenge så de vekte meg ikke før det var langt på dag...

ALL sympati til SusanneL, her har vi vært mer eller mindre slått ut med teite, snørrete virus i over en uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye M.J ;) Hun er jo en vakker jente så! Må få se noen nye bilder snart.. :P

VELDIG OT: Kommer dere til Hemsedal forresten?

Tusen takk!

Fortsatt O.T: Vet nok ikke om vi skal til Hemsedal, men har lyst da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble blått på oss begge dager. På lørdag skremte dommeren Baghera, og Baghera var sliiiten etter å ha ligget der fra åtte til nårennvikominn, rundt halv ett eller noe. I tillegg så likte han ikke gulvet noe særlig, så han løp som en krøke, hva nå enn det er.

Lørdagens kritikk:

Mye kortrygget hund med knappe vinkler bak. Haleknekk. Skulle ønske bedre hode og uttrykk. Et sunnere bitt. Prima benstamme. går med korte steg.

Søndagens kritikk:

God type. Hode med bra typisk preg. Bra snuteparti og bitt. Ørene kunne ligge noe bedre inntil. Bra stopp. Sterk hals. God brystdybde. Kropp i tyngste lag for dagen. Altfor rette bakben. Noe for avfallende kryss. Ganske kort hale. Fin tigrering. Trivelig temperement. Beveger seg med noe korte steg. Velvist.

Alt i alt er jeg fornøyd med helgen. Det har stort sett bare vært stress, med tidlig opp og masse mennesker og dyr og en slapp Baghera. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. Moro når det går bra!

Gratulerer også til alle andre som gjorde det bra. Det var mange fine reaultater her!

Caroline: Så du også ble kastet inn som skriver. ;) Jeg skrev en times tid for papillionene på lørdag.

Har du forresten noen bilder??? *Smiske*

Maria: Du må jo hillse på, da! (Er ikke så skummel ^_^ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitteliten spam

BIR-tispa igår, med sitt tredje cert på sine 3 siste utstillinger og championat, N Uch Leeland Queen Of Art

2007-12-01043copy.jpg

6-9 mnd. gammel tispevalp (ikke plassert) Microgården's Make A Wish

2007-12-29019copy2.jpg

Fra lørdag, WeathenMali og toyas Cæsar som fikk Cert og BIM

2007-12-29013copy.jpg

Fra Åpen klasse hann, Microgården's Heavenly Blue

2007-12-29024copy.jpg

Certvinner lørdag, fra Åpen klasse, Leeland Quarterback (kullbror til certvinner tispe søndag)

2007-12-29030copy.jpg

4 BHK lørdag og 3 BHK søndag, N Uch Lythwood Scrumpy Jack, pappa'n til valpene som snart kommer her

2007-12-29037copy.jpg

Flyn igjen, her på bordet (lørdag)

2007-12-29041copy.jpg

1 og 2 BHK lørdag, (evig mange titler) Ch Edglonian The Real McCoy (også Bir og BIG) og Leeland Quarterback.

2007-12-29051copy.jpg

1 AK 1 AKK (uten CK desverre) lørdag, Orean Rose Royal

(ville ikke krympes.. prøver igjen snart)

Yodel og Mille i grupperingen

2007-12-29103copy.jpg

2007-12-29106copy.jpg

2007-12-29108copy.jpg

2007-12-29110copy.jpg

(bah.. bildet kommer snart tilbake, ville ikke krympes..)

2007-12-29115copy.jpg

2007-12-29117copy.jpg

BIR sheltie lørdag, BIG gr. 1 Ch Edglonian The Real McCoy, også BIM søndag.

2007-12-29137copy.jpg

T.v. BIM valp lørdag Orreknuppens Urda og t.h. kullbroren som ble BIR og BIG2 Orreknuppens Unbreakable Spirit

PC300108copy.jpg

Så ble det omvendt på søndag, BIR Orreknuppens Urda og BIM Orreknuppens Unbreakable Spirit

PC300114copy2.jpg

SÅNN, da skal jeg ikke plage dere med flere bilder :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...