Gå til innhold
Hundesonen.no

2 hunder stjålet

SusanneL

Recommended Posts

*stusser*

De ble stjålet fra hundehuset..som står ute anmoder jeg.. Så står det "Jeg håper bare de er inne, dette er jo ikke akkurat polarhunder som tåler å stå ute!" :whistle:

Et hundehus er jo så mangt - det trenger ikke være en liten, åpen plankehytte, det kan jo være et isolert hus hvor hundene må gå gjennom to kattedører for å komme seg fra et deilig og varmt rom med hundesenger til ut i hundegården.

Skjønt, jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for meg et slags uthus der hundene var plassert. Forhåpentligvis et sted med varmeovn. Men hvorfor får ikke slike hunder være inne i menneskehuset? Er ikke litt av vitsen med å ha hund at man har dem rundt seg?

Det er det ikke alle som har mulighet til..Så mange hunder som hun hadde ser jeg for meg et kennelopplegg. Og fordi de var der de var når de ble stjålet behøver ikke det å bety at eierne ikke har dem rundt seg til vanlig.

Håper hundene blir funnet i god behold og at noen denger til tyven med en stekepanne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for meg et slags uthus der hundene var plassert. Forhåpentligvis et sted med varmeovn. Men hvorfor får ikke slike hunder være inne i menneskehuset? Er ikke litt av vitsen med å ha hund at man har dem rundt seg?

Øhmm.. Det kommer jo litt ann på hva folkl vil selv. Kan jo være at dem e mye sammen på tur osv. Og at huset deres ikke passer til hunder.. Er jo ikke alle som liker å vanke rundt i hundehår hele tiden. Det er jo litt greit å slippe hundene litt av og til også.

Og så kan det jo hende at dem har hundene i utehus mens de er på jobb, slik at dem ikke skal rasere hele huset eller no.. Så har dem de inne om kvelden. Dem kan jo ikke tilbringe tid med hundene uansett når dem jobber .. Folk får gjøre som dem vil ..

Vi har utehund, som får vere mye inne med oss :D .. Men av og til er det greit at han er litt ute.. Det er egentlig for hans egen del også.. Det kan bli ganske heftige familiekranger her i huset.. Så da slipper han dem :whistle: .. Dessuten så liker han seg ute også.. Og så er det greit og ha han ute i selskaper, for han tror nemlig at alle er på besøk hos han.. :D Så han krever litt oppmerksomhet ^_^ .. Han får komme inn en liten stund kanskje.. Så berer det ut igjen :icon_fun:

Går veldig greit egentlig.. å ha utehund mener jeg. Vi er jo veldig mye sammen for de om. Og uansett så kan han jo ikke være hos oss når vi er på skulen heller.. Så synes folk får bestemme hva som passer best selv..

Men er i mot folk som har hundene i utebur dagen lang og aldri gjør noe med dem... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Regner med han har de med seg og rundt seg inne i huset til en hver tid :whistle:

Selvfølgelig. Og i senga om natta. Med dette handler om miniatyrer og jeg formoder at eierne visste hva de gjorde. Man går vel til daglig ikke rundt og venter at hunder skal bli stjålet, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare stusset på at eier var redd for at de var ute jeg... Når de selv hadde de ute. Men joda, de har sikkert skikkelig oppvarmet hundehus etc.. Tror ikke de er inne på natten da eier ikke visste når på døgnet de var blitt stjålet :D

Men stygg stygg sak... Slikt er grunnen til at jeg er så redd for å ha min hund ute i hundegård nå som naboen som pleide å følge med på han har flyttet. Hadde alt vært opp til han så hadde han vært ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser mest på at hun var i avisa i dag eller i går å snakket om at dette var så leit fordi nå stoppet linjeavlet hennes pga dette.. Ehhh...? Er det noe jeg hadde gitt blanke i om bikkja mi var borte var det i hvertfall linjeavlen. Hva med "håper hunden min har det bra i hvertfall?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser mest på at hun var i avisa i dag eller i går å snakket om at dette var så leit fordi nå stoppet linjeavlet hennes pga dette.. Ehhh...? Er det noe jeg hadde gitt blanke i om bikkja mi var borte var det i hvertfall linjeavlen. Hva med "håper hunden min har det bra i hvertfall?"

uh, seriøst? Hvilken avis var det da?? Merkelig utsagn i alle fall :icon_redface:

Uansett, håper hundene har det bra, og at de kommer tilrette igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uh, seriøst? Hvilken avis var det da?? Merkelig utsagn i alle fall ;)

Uansett, håper hundene har det bra, og at de kommer tilrette igjen.

Lokalavisa, like etter de skrev den første artikkelen om at de var stjålet..Det var vel et slags intervju med dama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var eierne hundekjørere? Jeg kan iallefall tenke meg, at for noen mennesker, av "hundekjørertypen" som kanskje også er oppdrettere så har de kanskje jobbet lenge og hardt med hundene sine. De har brukt mye tid på å oppdrette det de ser på som perfekte sledehunder eller hva nå enn det er de driver med.. Såklart vil det være fælt at alle hundene man har brukt så mye tid og tanker på forsvinner. De vil jo ikke kunne drive med det de gjør uten hundene sine..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var eierne hundekjørere? Jeg kan iallefall tenke meg, at for noen mennesker, av "hundekjørertypen" som kanskje også er oppdrettere så har de kanskje jobbet lenge og hardt med hundene sine. De har brukt mye tid på å oppdrette det de ser på som perfekte sledehunder eller hva nå enn det er de driver med.. Såklart vil det være fælt at alle hundene man har brukt så mye tid og tanker på forsvinner. De vil jo ikke kunne drive med det de gjør uten hundene sine..

skal ha mange pomeranier for at sleden skal få noe særlig fart i alle fall :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hundene er fortsatt ikke funnet. Last ned innslag fra Etterlyst 17/3-08 Der kan dere se "hundehuset" som er ett uthus ombygd til hundene med varmekabler og isolerte vegger.

En pomme er faktisk sterk og kan dra ett menneske på f.eks. ski. Det har min første pom gjort. Selvfølgelig kun bortover. Ikke i bakker. Dette var noe den selv gjorde. Ikke noe jeg oppfordret til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
    • Det går greit å gå fra han om morningen når jeg skal på jobb. Han kan fint være hjemme alene da. At jeg (vi alle) går om ettermiddagen setter han ikke pris på. Han vil være med meg mest mulig. - Lurer på om han har blitt mer sånn med alderen … 🤔 
    • Er han ikke vant til å være alene? Regner med du bruker ting som frossen kong eller tygg for aktivisering osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...