Gå til innhold
Hundesonen.no

Det blir ikke jul uten....

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Ja, som emne tittelen sier, hva blir det ikke jul uten?

Jeg sier: det blir ikke jul uten juletre! Mamma har tenkt å erstatte juletreet med en sølv trekant som hun skal ha oppå et bord med pakker under bordet når jeg flytter. HUff... <_<

Skrevet

Uten juletre? :)

Det må være juletre. Blir ikke jul uten.

Og det blir ikke jul uten familien som kommer for å spise den herlige julemiddagen (og i år har mamma bestemt at vi ikke skal få besøk <_< )

Skrevet

Vi har ikke juletre her...Med tre whippet valper hadde det uansett vært veeldig lite vits... Spesielt når den Shakil tror han er miniWhippet og flyr rundt med dem...

Det blir ikke jul uten folk man trives rundt med, og godt mat... Ikke nødvendigvis familie.

Skrevet

Her blir det ikke jul uten ekte juletre og multekrem som dessert!

Moren min byttet ut juletreet med et ferdig pyntet miniplastikkdings på et bord da vi fløy ut av redet - da forsvant og julestemmningen fra huset så de siste årene har vi feiret julen hos meg og barna mine.

Skrevet

Ingen jul uten pyntet tre (ute eller inne...), marsipan (og så langt har ikke den kommet i hus... iiiiik! men skal lage imorgen), familie og hundene. Egentlig burde det være snø også, men må vel snart inse at det kan bli sparsomt men hvite juler fremover... :)

Skrevet

Det blir ikke jul uten kveldsmat/julemat/middag med familien på lille julaften, og det blir ikke jul hvis pappa ikke setter på Jussi Björlings "O helga natt" og synger falskt med.

Skrevet
det blir ikke jul uten snø :)

Det har vi, men i morra er det vist meldt mildvær :s Kjedelig om det begynner å regne hvertfall. (jeg meldte snø 23. men fikk det en dag før, tidligere har det vel egentlig kun hvert mye rim).

Skrevet

Nam, ja sjokolade nisser :)

Og mandariner!

Pakker! Stryke lukt.

Hunder, hihi.

Snop osv

JA, AKSEPOTT, og Disney er helt must!

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Skrevet
Vi har ikke juletre her...Med tre whippet valper hadde det uansett vært veeldig lite vits... Spesielt når den Shakil tror han er miniWhippet og flyr rundt med dem...

Det blir ikke jul uten folk man trives rundt med, og godt mat... Ikke nødvendigvis familie.

Plastkuler fra plantasjen - fungerer utmerket som sprettballer :)

Hadde slike på juletreet vi hadde i klasserommet i fjor, turde ikke bruke egne knuselige.

DSC02507.jpg

Det blir ingen jul uten...

JULESTEMNING :)

Skrevet
Julegeit med smør. :)

Ehm? Geit?!

Her blir det ikke jul uten julemat, familie, gleden ved å gi gaver, og snø. Snøen kom ikke i år heller ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvorfor kan ikke jaktterrieren gjør dette? Det burde jo funke bra. Men ja, spaniel generelt, og springer spesielt, ville jeg nok sett på da. De er jo helt rå, og springerene brukes av politi og tollvesen og som servicehunder for oppgaver innen nesearbeid. Du har jo working-linjene også, men jeg er faktisk ikke sikker på om de er noe bedre på søksarbeide enn showlinjene akkurat her.
    • De springende og cokerne jeg har vært borti har samtlige vært veldig god med nesen. Litt for opptatt av å bruke nesen til og med, til frustrasjon for eiere som vil drive med lp. Men hvorfor ikke bare bruke en av de dere har? De burde jo duge i massevis? Viss ikke så har man jo alltids working utgaven av både cocker og springer som ett alternativ.  
    • Nei. 😆 jeg takler ikke hund som lukter "parfyme" fra sjampo etter vask. Sykt kvalm å "feil"/kunstig lukt.
    • En selskapshund, "fuglehund" og en vokterhund.. 3 veldig forskjellige hunder i både størrelse,  type og bruksområde.  Hva lurer du på mer spesifikt? Det er ganske omfattende å skulle beskrive 3 hele hunderaser på generelt grunnlag.
    • Jeg tenker nok at dette handler mer om hvordan du samhandler med hunden enn om.at du er hovedmennesket.  Du synes synd på hunden og vier sikkert mer oppmerksomhet til disse uønskede dillene og når det hjelper å mase så maser man mer.  Sørg for at hunden får det den trenger, helst før den maser selv. Når man vet at hundens behov er dekket så kan man helt fint ignorere eller bare be den kutte ut å gå å legge seg.  På siden av det hele, hvorfor er du alene ansvarlig for at alle de andre i huset ikke skal forstyrres av denne hunden? Er den bare din? Og hvorfor ikke bare legge den på stua eller så skjermet som det går an å få det fra soverom?    Kommer du hjem fra jobb å ingen har vært på skikkelig tur med han så er det antagelig greit å bare gå ut først som sist, det har iallefall jeg alltid gjort. Gå en passelig tur, deretter inn å slappe av med god samvittighet. Å få de andre til å hjelpe til mer er nok en positiv ting for deg og skulle bare mangle, men det alene vil ikke nødvendigvis fikse masingen,  det handler nok mer om deg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...