Gå til innhold
Hundesonen.no

Overvektige hunder


miss mini blue dior

Recommended Posts

Tja, har man hunder som heter Dior og Playboy, så hjelper vel ikke det, heller. :rolleyes:

hehe

dior er nok ett ganske vanlig etternavn.. samme som nilsen og hansen...

playboy ja var noe som blei satt siden ikke vi vet hva valpen skal hete, det finner vi ut når vi får han..

Og spiseforstyrrelser kommer av latskap eller? Og du er kurrert på dagen om du bare bestemmer deg for det?

nei spiseforstyrrelser skyles ofte at man ikke har det bra med seg selv.

vond barndom feks..

sa heller ikke at man blir kvitt det på 123 liksom, men om man går til behandling overlengre tid og går dypt inn i seg selv. og kan godta ting som har hent og gå vidre så er mye gjort...

Noen ganger i livet møter man mennesker som deg. De som aldri har opplevd motgang i livet, og dermed ser alt i svart hvitt. Det finnes ingen nyanser, enten så putter man ting i den ene boksen eller så går de i den andre. Så enkelt, så greit, så praktisk og så passende for å fortsette å leve livet i sus og dus. Det er jo ikke det at dere er dumme, det er bare sånn at dere ikke har opplevd gråsoner tror jeg. Rett og slett har man så lite livserfaring at det er vanskelig å begripe at problemstillinger kan ha komplekse årsaker. Det handler ikke alltid om to pluss to serru, noen ganger er det intrikate femtegradsligninger med brøker og greier. Noen ganger er det fornøyelig å møte ensidige mennesker, andre ganger kan det være svært frustrerende. Spesielt når de putter sammensatte mennesker i overforenklete bokser slik som du gjør i denne diskusjonen.

Men altså, det er fortsatt håp for deg. Din ekstremt trangsynte, navlebeskuende og arrogante holdning til livet og menneskene rundt deg er noe du kan bli kvitt. Alt sitter i toppen.

nå er heldigvis ikke livet mitt svart hvitt, det ville vært utrolig kjedelig.

motgang, har nok hatt det.men om ikke behandling for de store, tynne, deprimerte, de som slitter mad angst hvorfor går de til psykolog da?

hvorfor er det ett fler tall som blir bedre?¨

jeg vet hvordan det er og være fett, har selv vært det en liten periode.tok tak i det og begynte og trente mye, når jeg så resultater etter uke etter uke klare jeg ikke stoppe.er så er ikke trangsynt og arrugant som du vil ha det til..

men mån må slå hardt mot hardt noen ganger for og få opp øyne.. sånn er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar
Jeg vil si grensa for overvekt går MYE før 5 kg. for mye for en liten hund. Hadde mine hunder hatt 5 kg. for mye er det 30-40% mer enn de skulle veid. For en liten hund på under 10 kg. er 1-2 kg. mye overvekt også.

Det var derfor jeg sa jeg tok i når jeg sa 5 kg og svarte litt før jeg tenkte :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde bestemt meg for å ignorere denne tråden her, MEN DU FÅR MEG SÅ SYKT FORBANNA at jeg klarer ikke å ikke svare deg.

ER HELT sikkert det du vil oppnå, ( må passe på hva jeg sier så jeg ikke bedriver personangrep på deg her nå) for det jeg egentlig mener om DEG, egner seg faktisk ikke på trykk... MEN hvem VET hva som hadde skjedd om jeg hadde møtt deg på gata, jeg hadde nok gått ut av mitt gode skinn og pussa bikkkja på deg eller noe :blink: ( og om du ikke skjønner IRONI, så var det det!)

Bare at du kan skrive det jeg har hevet ut i stor skrift, beviser bare at hjernecellene dine ikke er mellom øra vertfall..

kanskje du har drept de?

Eller... kanskje du er en som ikke har noen form for utdanning, eller sto sist i køen da de delte ut sosial intelegens, ikke vet jeg, men du burde passe deg litt med hva du skriver her inne, for du har bare skrevet dritt i alle innleggene dine siden du kom inn her...

og ikke begynn å snakk om at du bare skal ha en debatt..

debatten din startet med overvektige HUNDER, og du klarte å vinkle det inn på OVERVEKT PÅ MENNESKER! SYKT!

er du lege du eller?

Du som nevner BMI ( noe som forøvrig ikke er en god måte å måle vekt på, av den enkle grunn at BMI IKKEtar hennsyn til værken MUSKELMASSE, eller BENBYGNING, så det med BMI kan du stappe en viss plass.

Ta å les mer om emnet, og ta deg ett kurs i folkeskikk før du svarer meg!

Jeg er vel ikke det som er over 100 kg, men er vel ikke så kjempe mange kg unna, og jeg er på diett hele tiden, og er ute med bikkjene mine flere timer om dagen og mosjonerer i skogen, i tillegg til å trene ved siden av, men går jeg ned? nei

SÅ HOLD KJEFT om at vekta er noe man kan kontrollere, FØR du vet hvordan det er å IKKE kunne kontrollere den,

man trenger ikke være lege for og skjønne at fedme ikke er sunt for kroppen..

ja du er virkelig tøff der du sitter forand skjermen og "truer" blir nesten redd..

for se da om du er like tøff når du ser meg.

ikke at jeg kommer til og gjøre noe, så langt ned synker jeg ikke.

om du trur fedme ikke kan gjøres noe med så har du ett stor ploblem, for det kan gjøres noe med om man virkelig vil!

følger du en bestemt treningsform?

kanskje endre den, og få personligtrener eller snakke med noen som virkelig kan sakene sine.. det ambefales..

om jeg har utdannelse? ja vennen, har nok det.

har bare skrevet dritt siden jeg kom inn her? kanskje sanheten svir.

nok om mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helledussan, for en måte å forholde seg til andre mennesker! Folk kan få problemer med vekta av mange forskjellige årsaker, og slett ikke alle er så lett å gjøre noe med. Mulig at du synes at folk som sliter med vekta selv om de er fornuftige i matveien og holder seg i aktivitet burde slutte i jobben sin for å trene på heltid? Må nok si meg enig med den som uttalte at det muligens skorter litt på livserfaringa her. Derimot kan jeg ikke nødvendigvis anta at du er blond. BlÅnd, derimot...

Et tips skal du få helt kalorifritt: Bruk stor bokstav etter punktum, det letter lesinga. Og infinitivsmerket skal brukes foran verb i infinitiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk det er en del andre som også kommer med personangrep her..

Det er nå sånn at for mye mat og for lite morsjon fører til overvekt.. Både når det gjelder hunder og mennesker..

Om noen føler seg så sinnsykt tråkket på pga det, så kanskje det er noe i det?? Ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

dior er nok ett ganske vanlig etternavn.. samme som nilsen og hansen...

OT, men hehe.

"Du søkte på etternavnet: Dior

Det er 3, 2, 1 eller 0 som har Dior som etternavn." I følge navnestatistikken på Statistisk Sentralbyrå

nei spiseforstyrrelser skyles ofte at man ikke har det bra med seg selv.

vond barndom feks..

sa heller ikke at man blir kvitt det på 123 liksom, men om man går til behandling overlengre tid og går dypt inn i seg selv. og kan godta ting som har hent og gå vidre så er mye gjort...

nå er heldigvis ikke livet mitt svart hvitt, det ville vært utrolig kjedelig.

motgang, har nok hatt det.men om ikke behandling for de store, tynne, deprimerte, de som slitter mad angst hvorfor går de til psykolog da?

hvorfor er det ett fler tall som blir bedre?¨

jeg vet hvordan det er og være fett, har selv vært det en liten periode.tok tak i det og begynte og trente mye, når jeg så resultater etter uke etter uke klare jeg ikke stoppe.er så er ikke trangsynt og arrugant som du vil ha det til..

men mån må slå hardt mot hardt noen ganger for og få opp øyne.. sånn er livet.

Og så var det igjen det med med å sette sammensatte mennesker i forenklete bokser. Det er faktisk både trangsynt og arrogant det. Litt selvinnsikt er kjekt å ha serru. Du beviser bare det forrige innlegget mitt til deg, men det kan kanskje være vanskelig å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt poengløst å sammenligne overvekt hos hunder og hos menneske, nettopp mye pga den mentale biten. Selvfølgelig finnes det mange mennesker med noen kilo for mye fordi de rett og slett lever usundt, men om man ser på veldig overvektige mennesker så ligger det ofte noe mer bak. For eksempel så er det en stor del av de som er alt for overvektige som ble mishandlet som barn, og som bruker mat som en slags "selvmedisinering". Å skrike ut at "du er feit fordi du ikke gidder å trene" blir for dumt. Hos hunder er det enklere fordi de faktisk ikke har muligheten til å bruke mat på samme måte som mennesker, har de for eksempel mentale problemer kommer det gjerne til syne på andre måter (selv om spiseforstyrrelser også finnes hos hunder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk det er en del andre som også kommer med personangrep her..

Det er nå sånn at for mye mat og for lite morsjon fører til overvekt.. Både når det gjelder hunder og mennesker..

Om noen føler seg så sinnsykt tråkket på pga det, så kanskje det er noe i det?? Ikke vet jeg..

Ikke vet du, nei, tydligvis.

JA, for mye mat og for lite mosjon fører til overvekt, men det betyr ikke det at jeg kan stå opp av senga en dag og tenke "oi, jeg spiser for mye og trener for lite, det må jeg jaggu slutte med! Nå synes jeg det har vært nok av spiseforstyrrelser, angst, depresjoner, selvdestruksjon, jeg slutter med alt det i dag, og verden blir et mye bedre sted hvis jeg bare spiser mindre og trener mer!" Få opp øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige hunder er det verste jeg ser og jeg kommer nok aldri til å få det. Ferdig med det egentlig.

Resten er OT:

Noen ganger i livet møter man mennesker som deg. De som aldri har opplevd motgang i livet, og dermed ser alt i svart hvitt. Det finnes ingen nyanser, enten så putter man ting i den ene boksen eller så går de i den andre. Så enkelt, så greit, så praktisk og så passende for å fortsette å leve livet i sus og dus. Det er jo ikke det at dere er dumme, det er bare sånn at dere ikke har opplevd gråsoner tror jeg. Rett og slett har man så lite livserfaring at det er vanskelig å begripe at problemstillinger kan ha komplekse årsaker. Det handler ikke alltid om to pluss to serru, noen ganger er det intrikate femtegradsligninger med brøker og greier. Noen ganger er det fornøyelig å møte ensidige mennesker, andre ganger kan det være svært frustrerende. Spesielt når de putter sammensatte mennesker i overforenklete bokser slik som du gjør i denne diskusjonen.

Men altså, det er fortsatt håp for deg. Din ekstremt trangsynte, navlebeskuende og arrogante holdning til livet og menneskene rundt deg er noe du kan bli kvitt. Alt sitter i toppen.

Forutsetningen er vel at det finns noe der. I toppen altså.

:blink::P:P

Du må gjøre det samme som en som vil ned i vekt: bygg muskler og sørg for nok god , variert mat, 5-6 måltider for dag! I tillegg kan du (heldiggrisen) kose deg med sånt som vi andre må være litt forsiktig med. Nøtter er f.eks en sunn fettkilde..

Hadde det bare vært så enkelt :P Bare å legge om kosthold spise til faste tider, små og mange måltider, gjerne det største etter kl 18, trene og protein drikke. Jeg holdt på med alt det der i hinde dager, jeg ble svært muskuløs, gikk opp ett par kg, men det syntes ikke, jeg så bare enda sykere ut. Så jeg har gitt opp jeg. Godtar meg selv som den jeg er, men det er IKKE stas å gå i barnaavd. og kjøpe klær som er for korte. Og det er ikke alltid stas å få høre at det er jo blåse så velter vi overende heller. Eller om du kjøper diet brus (det er faktisk bedre), så får du anorexiblikket. Så tusseladdgutten; prøv å venn deg til deg selv slik du er, kos deg med maten og lev livet ditt. Vi står i hvert fall ikke i fare for å slite med plager som overvektige desverre sliter med (bortsett fra at vi fryser voldsomt om vinteren) Dette ble veldig ot, beklager, men hadde bare lyst til å si at det er ikke så stas å være undervektig heller og til oss er det jo til og med lov å være ufine :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet du, nei, tydligvis.

JA, for mye mat og for lite mosjon fører til overvekt, men det betyr ikke det at jeg kan stå opp av senga en dag og tenke "oi, jeg spiser for mye og trener for lite, det må jeg jaggu slutte med! Nå synes jeg det har vært nok av spiseforstyrrelser, angst, depresjoner, selvdestruksjon, jeg slutter med alt det i dag, og verden blir et mye bedre sted hvis jeg bare spiser mindre og trener mer!" Få opp øynene.

det har jeg aldri sakt heller.. Jeg har sagt hva som fører til overvekt i mesteparten av tilfellene.. Om personen er usabil psykisk, eller sliter med andre ting, har jeg ikke sagt noe som helst om, så kanskje les det jeg skriver en gang til, før du tar alt som personangrep... Ligger selvsagt grunner bak til alt..

De fleste som er enormt store sliter jo med ett eller annet, enten psykisk eller en eller annen sykdom.. Men det er sånn at også de som er lett overvektige også kalles overvektige, det er ikke bare 100+ folka.. Jeg har heller ikke sakt at jeg tror at alle som er feite lett kan skifte livsstil, trene mer, spise mindre osv, vet det kan være vanskelig.. Jeg selv slet lenge med at jeg var syltynn, klarte ikke legge på meg, selvsagt viste jo at om jeg bare spiste mer så la jeg på meg, men hadde ikke noe matlyst og liker veldig lite av mat, så da fortsatte jeg å være tynn.. Kan være like stort problem å være tynn som tykk, om det ikke er det man ønsker.. Men det er kanskje mer akseptert av samfunnet å være syltynn enn overvektig..

Men grunnen til at man blir feit er rett og slett at man får inn mer energi enn man bruker.. Samme som at grunnen til at man blir veldig tynn er at man spiser forlite.. Ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg aldri sakt heller.. Jeg har sagt hva som fører til overvekt i mesteparten av tilfellene.. Om personen er usabil psykisk, eller sliter med andre ting, har jeg ikke sagt noe som helst om, så kanskje les det jeg skriver en gang til, før du tar alt som personangrep... Ligger selvsagt grunner bak til alt..

De fleste som er enormt store sliter jo med ett eller annet, enten psykisk eller en eller annen sykdom.. Men det er sånn at også de som er lett overvektige også kalles overvektige, det er ikke bare 100+ folka.. Jeg har heller ikke sakt at jeg tror at alle som er feite lett kan skifte livsstil, trene mer, spise mindre osv, vet det kan være vanskelig.. Jeg selv slet lenge med at jeg var syltynn, klarte ikke legge på meg, selvsagt viste jo at om jeg bare spiste mer så la jeg på meg, men hadde ikke noe matlyst og liker veldig lite av mat, så da fortsatte jeg å være tynn.. Kan være like stort problem å være tynn som tykk, om det ikke er det man ønsker.. Men det er kanskje mer akseptert av samfunnet å være syltynn enn overvektig..

Men grunnen til at man blir feit er rett og slett at man får inn mer energi enn man bruker.. Samme som at grunnen til at man blir veldig tynn er at man spiser forlite.. Ferdig med det!

Jeg har overhodet ikke sagt at det var personangrep, det var det du som sa. Jeg simpelthen bare svarte på det du skrev.

Jeg er enig i at dersom man er overvektig spiser man mye og får lite mosjon, og er man undervektig spiser man lite. MEN når det kan ligge så mye bak, så er det ikke bare å spise mindre/mer og trene mer/mindre. (Og jeg sier ikke at du har sagt det heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhodet ikke sagt at det var personangrep, det var det du som sa. Jeg simpelthen bare svarte på det du skrev.

Jeg er enig i at dersom man er overvektig spiser man mye og får lite mosjon, og er man undervektig spiser man lite. MEN når det kan ligge så mye bak, så er det ikke bare å spise mindre/mer og trene mer/mindre. (Og jeg sier ikke at du har sagt det heller.)

brabra, da er vi enige tror jeg :blink: For jeg ser absolutt ikke så svart/hvitt på verden som det virket som du trodde :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brabra, da er vi enige tror jeg :blink: For jeg ser absolutt ikke så svart/hvitt på verden som det virket som du trodde :wink:

Neida, du gjør sikkert ikke det, jeg bare er så himla provosert av den forbaskade tråden her.

Så det virka fort som om du sa deg enig i at det "bare" er å komme seg opp og ut og trene og spise mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du gjør sikkert ikke det, jeg bare er så himla provosert av den forbaskade tråden her.

Så det virka fort som om du sa deg enig i at det "bare" er å komme seg opp og ut og trene og spise mindre.

hehe, ja, ble litt merkelig denne tråden her.. Ser at det kan virke litt som at jeg er med på det utifra hvordan jeg skriver det jah, men var ikke meninga.. Bare gadd ikke skrive så veldig utfyllende :icon_fun:

Men tror jeg sier meg ferdig med denne tråden her, og konkluderer med at overvekt på hunder ikke er veldig ønskelig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LilleSkrekk
Jeg synes det er kjempeflott med overvektige hunder! Hundene har mindre energi, orker ikke like mye, og dermed er det mindre sjanse for problematferd. Dessuten betyr det ofte at hunden er veldig bortskjemt, og det betyr at den lever et godt liv. Eierne føler seg også bedre når de slipper å synes synd på hunden siden de ikke trenger å bekymre seg for at den er sulten. Det er også pent å se på en hund som er velfødd, da er den godt tatt vare på og har eiere som bryr seg om den. Og når de peser ser det ut som de smiler, og det synes jeg er dritsøtt!

Nei, jeg kan ikke se noen negative aspekter med overvektige hunder. Tykke hunder lever kanskje litt kortere, men fy så godt lde har det mens de lever!

Jeg skjønner ikke helt hva du vil med denne diskusjonen...?

:blink::P:P:P;):P

Nå har jeg hørt den også.

NEI! Hunder skal ikke være overvektige, og det kan komme av alle tre. Slappe eiere, dårlig med mosjon og det kan være arvelig. Akkurat som med oss mennesker.

Tenk på de hundene som er overvektige. De er slappe og orker ingenting og de kan faktisk få de samme sykdommene som mennesker som er overvektige får.

Skal du være flink å passe på hunden din? Tren den slik at den holder seg iform.

Og jeg trodde dette var ett hundeforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er faktisk ikke bare å spise mindre og bevege deg mer - så enkelt er det ikke.

Om man vil gå ned i vekt, bør man spise ofte, men lite. Helst opp til 6 ganger om dagen, altså hver 2-3 time man er våken. 3 hovedmåltider, 3 mellommåltider.

Spiser man for lite og/eller for sjelden, går kroppen på sparebluss og LAGRER det den får. Ergo kan man faktisk legge på seg av å spise for lite også - tro det eller ei.

Det har selvsagt noe med HVA du spiser og, det er viktig å spise RETT, så slanking er ikke så sort hvitt som det fremstilles her.

Som nevnt, jeg har en venninne med spiseforstyrrelse, hun spiser KANSKJE et eller to helt måltid iløpet av uka, men hun er omtrent dobbelt så stor som meg. Egentlig burde hun vært tynn som ei flis, for så rolig får ingen vært at de ikke forbruker mer enn hun tar inn. Hun sliter med andre ting i tillegg til vekt - hun la på seg når hun brakk ryggen for mange år siden, nå sliter hun med 5 prolapser i rygg/nakke, da er det ikke BARE å komme seg opp og bevege seg mer. Så igjen, akkurat som i røykedebatten, så blir det feil å stigmatisere en hel gruppe mennesker på den måten som det gjøres her på sonen om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er faktisk ikke bare å spise mindre og bevege deg mer - så enkelt er det ikke.

Om man vil gå ned i vekt, bør man spise ofte, men lite. Helst opp til 6 ganger om dagen, altså hver 2-3 time man er våken. 3 hovedmåltider, 3 mellommåltider.

Spiser man for lite og/eller for sjelden, går kroppen på sparebluss og LAGRER det den får. Ergo kan man faktisk legge på seg av å spise for lite også - tro det eller ei.

Det har selvsagt noe med HVA du spiser og, det er viktig å spise RETT, så slanking er ikke så sort hvitt som det fremstilles her.

Som nevnt, jeg har en venninne med spiseforstyrrelse, hun spiser KANSKJE et eller to helt måltid iløpet av uka, men hun er omtrent dobbelt så stor som meg. Egentlig burde hun vært tynn som ei flis, for så rolig får ingen vært at de ikke forbruker mer enn hun tar inn. Hun sliter med andre ting i tillegg til vekt - hun la på seg når hun brakk ryggen for mange år siden, nå sliter hun med 5 prolapser i rygg/nakke, da er det ikke BARE å komme seg opp og bevege seg mer. Så igjen, akkurat som i røykedebatten, så blir det feil å stigmatisere en hel gruppe mennesker på den måten som det gjøres her på sonen om dagen.

Dette gjelder vel dem som slanker seg kraftig, og når de da begynner å spise normalt, så lagrer kroppen på ALT av næring.. Det har i alle fall jeg blitt lært.. Kroppen må BRUKE noe energi også, så om den får forlite i forhold til hva den skal bruke så lagrer den ingenting.. Derimot når man da begynner å spise nok, som tilsier det man bruker og pitte litt til, så lagrer den ALT og da legger man på seg..

Dessverre er det slik i samfunnet at folk blir satt i båser.. Men jeg mener i alle fall ikke at jeg setter noen i noe bås når jeg sier at for mye mat fører til at man legger på seg.. Er jo harde fakta dessverre..

Men det er viktig det du sier med å spise RETT.. Det gjelder hunder, mennesker, og andre dyr.. Spiser man rett, kan man også spise mer, og man slipper å bli så sulten, som om viss man slanker seg ved å bare kutte ned på maten men spise samme greiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Folkens... Har dere hørt om ironi? :lol:

Søren at du ikke kunne vente til i dag eller noe med å avsløre det da........ Satt i bilen på vei hjem fra fest i går og tenkte ut en knakanes kjekk kommentar til innlegget ditt som jeg fikk referert fra 2ne på vei til festen *ler*

Skrekkelig morsomt...........

Blir dumt å komme med kommentaren nå liksom *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise 6 måltider til dagen, tar utrolig med tid .. :unsure: Å så utrolig kjedelig det er .. Tenkte jeg skulle prøve litt i dag... Til nå har jeg spist fire brødskiver med ost, agurk, eple og paprika, to tallerker med grøt, to mandariner, litt nøtter... Og jeg er forsatt sulten :S ... Tenkte jeg skulle vente og spise litt mere brød senere..

off.. Er utrolig kjedelig å spise :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise 6 måltider til dagen, tar utrolig med tid .. :unsure: Å så utrolig kjedelig det er .. Tenkte jeg skulle prøve litt i dag... Til nå har jeg spist fire brødskiver med ost, agurk, eple og paprika, to tallerker med grøt, to mandariner, litt nøtter... Og jeg er forsatt sulten :S ... Tenkte jeg skulle vente og spise litt mere brød senere..

off.. Er utrolig kjedelig å spise :)

haha, det syns jeg også.. Hender jeg ikke gidder å spise fordi det er kjeeeeedelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir hva man spiser.... :rolleyes:

Tenk om ting var så enkelt i denne verden. Da hadde det vært lett å sette folk i bås. Er man noen kilo for mye, så er det kun pga at man spiser for mye og trimmer for lite. Sykdommer, medisiner, forbrenning etc er bare tullete ting som folk skylder på for å slippe å røre på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...