Gå til innhold
Hundesonen.no

Bursdag

Akita

Recommended Posts

Skrevet

No nærmer det seg bursdagen til Akita og ho blir 1år 1 desember.

Vil gjerne høre hva dere gjør på bursdagen til deres hunder :P

Anette & Akita :icon_fun:

Skrevet

Ingenting :P . aner ikke hvortid han ble født stakkar :S . Men hadde jeg visst det, så ville tatt en lang tur i fjellet, stranda eller skogen. Og så ville jeg gitt ham noe han liker veldig godt å spise :P

Skrevet

Når Chica har bursdag, pleier hun å få en liten gave enten med noe godt å tygge på eller en leke, samt noe ekstra godt å spise og en ekstra lang tur :P

...ikke at jeg tror hun vet når hun har bursdag, men :P

Skrevet

Har aldri vert hjemme på bursdagen til Tassen ):

Men nå i 22, sept, da han ble to år, fikk han Ikea-hundeseng til 39 kr..! (:

Skrevet

Aysha får en liten pipeleke eller ball, som hun pakker opp selv :P Så får hun et godt tyggebein med sløyfe på :P Oscar har ikke hatt bursdag enda han...

Skrevet
Lagde bursdagskake jeg :P

Kaka er lagd av leverpostei,roastbeef,pitabrød,lompe,melis på toppen,pølse,mager rekeost,noe skinkepålegg og dagligmaten på toppen(der det står 1 år)

Luksus!

Skrevet

Jeg er svak for å benytte en hver god unnskyldning til å gi gaver (ikke bare til Mikey seff) så her er det både noe ekstra godt å spise som selvsagt er pakket inn og må pakkes ut av han selv også får han en ekstra fin tur, masse oppmerksomhet og kos. :rolleyes:

Skrevet

Jeg gjør ikke noe spesielt på bursdagen, men han får nok litt ekstra oppmerksomhet og litt mer godis :P Har andre familiemedlemmer som slår på stortromma med leker osv..

Skrevet

Bursdag er jo noe som jeg bruker som en "ekstra unnskyldning" til å kjøpe noe til hunden som jeg har lyst til å kjøpe. Får gjerne litt ekstra skinke, ekstra agurk, og en ny leke som bursdagsgave. De vet ikke at de har bursdag, så det er vel egentlig for min egen fjaseri :rolleyes:

Men kos er det lell!

Guest Gråtass
Skrevet

Med fire hunder i flokken, tre hester og en katt i tillegg til de tobeinte familiemedlemmene sier det seg selv at her forbigåes bursdager i stillhet, de er som alle andre dager på gården. Tilogmed de to beinte sine bursdager glemmes i forbifarten her.. (særlig av gubben)

Skrevet

Når hundene mine har bursdag, pleier vi å finne på noe artig, som bade i vannet her (de har begge bursdag i juli), gå tur i skogen, så pleier de å få noe de trenger, som nytt utstyr av et slag, og ikke minst noe godt å tygge på :P

Skrevet

pølse og potetmoskake! :devil: Og gaver de må åpne opp selv :icon_fun:

Hvis det kommer andre hundevenner er det morsomt å lage små "giftbags" med diverse snacks de kan ta med seg hjem etter feiringen :rolleyes:

Skrevet

odin ble nettopp 2 år gammel, så da har jeg bestilt nytt halsbånd til han og så fikk han ett skikkelig stort bein!!!

Så pleier gi han en liten gave, i tillegg til bein!!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...