Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Shlush said:

Hipphurra for Tidi ?????

Takk! :D

Vi feiret meg en superbra agilityøkt! Frøkna jobbet skikkelig bra og vi hadde et veldig godt samarbeid. Slalomen kom seg skikkelig tilslutt. Fremdeles en del jobb igjen før hun klarer å ta den korrekt på første forsøk, men jeg aner at vi nærmer oss.

 

20134643_10155362135410610_1564470821_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Nå har vi hatt noen fine sommerdager her i Bergen. Det har vi utnyttet med fine fjellturer ? Tidi har også fått svømme litt og da ble hun glad. 

Et stykk glad badekelpie IMG_1535.thumb.JPG.4ef75ec7cd97764f774551afc09743bb.JPG

IMG_1507.thumb.JPG.bfc161108b7e98333933ff9e4b542441.JPG

 

Vi har også trent mer agility! 

IMG_1633.thumb.JPG.2d7426aa52a1c5389ff2eab2c92db4f4.JPG

Jeg satt opp en liten kombinasjon med slalåm i går. Det var en litt tricky inngang, og jeg bygget den nok enda litt vanskeligere enn den var på tegningen. Men mens jeg bygde kjørte jeg en test for å se om Tidi klarte det. Jeg hadde brukt den andre slalomen som vi vanligvis ikke trener med, så det var en utfordring, trodde jeg. Men frøkna tok det på straklab! Rett inn i riktig slalominngang og tok hele slalomen ? Vi hadde en superøkt hvor vi samarbeidet kjempe bra! På slutten tok jeg kombinasjonen baklengs. Da endte hun opp med å smette inn i feil rørinngang bak ryggen min, selv om jeg viste henne en helt annen inngang. Dette har jo skjedd på en agility konkurranse en gang, så nå tenkte jeg at jeg måtte ta tak i det og trene på det. Det var visst veldig vanskelig, men tilslutt gikk det og. Da kjørte vi tunnel og inn i slalåm, noe som ofte kan være vanskelig fordi hun får så høy fart ut av tunnelen, men det gikk strålende ? Hun satt kjempefint i  blir i start alle gangene i går! Gleder meg til å trene mer fremover! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag var vi på agilitykonkurranse. Slalomen har vært veldig fin i det siste og banen var veldig fin, så jeg hadde håp. Men frøkna var helt rar i dag. Løp utenom hinder nummer 3, tullet med slalomen, og løp rundt mange hinder. Helt merkelig. Det har kanskje skjedd en gang før. Men ellers fint løp! Jeg er fornøyd med at hun satt fint i start, fornøyd med at hun tilslutt tok slalomen fint, og fornøyd med alt ellers :) Bra fart og hun var fin å føre annet enn de hoppene hun løp rundt. I morgen er en ny dag og ny mulighet. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag! I dag var Tidi mye mer slik jeg er vandt med henne. Ingen løping rundt hinderne ? Vi disket på første hinder da jeg startet med for stor avstand fra henne og hinder nummer 1, pluss jeg gikk for langt fra henne. Da reagerer hun av og til med å løpe utenom første hinder. My bad! Ellers veldig fornøyd med henne i dette løpet. Hun prøver seg på slalomen selv med litt vanskelig inngang, det går ikke så bra, men jeg er veldig fornøyd med at hun prøver! Det betyr at hun ihvertfall nå forstår hva slalomen er på konkurranse. 

 Vi startet åpen hopp også. En veldig fin start, men så skjer det mye rart. Jeg var ikke forberedt på at hun ikke kom til å ta den ene tunnelen. Etterpå gjorde jeg en annen løsning med hinderet etter tunnelen enn hva jeg hadde brifet, og det funket ikke. Mye slalom tull og generelt bare mye vi må øve på. Så nå må vi trene fremover! 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2370.thumb.JPG.3109dd63b6e387d71aeb40e399258f52.JPG

Lille Tidi er ikke så liten lenger ❤️ 4 år siden hun kom i hus. Hun er helt fantastisk! Hun er bare så glad i alle! Utenom noe passeringsproblemer (stort sett bare når Blondie er mer, de drar hverandre i gang) så er hun bare snill! Hun er skikkelig herlig i treningssammenheng og jeg virkelig elsker å jobbe med henne. Hun lærer så fort ? 

Vi har nettopp flyttet til Trondheim fordi jeg skal studere her. Jeg har flyttet inn i et kollektiv med 3 andre gutter som jeg ikke kjente fra før, og det går over all forventning! Hundene er så satt pris på, de får masse kos og oppmerksomhet hver dag ? Mens jeg er på skolen får jeg video av at roomie er ute i hagen med dem og trener triks. Jeg tror hundene er blitt skikkelig bortkjemte her! ?Veldig deilig å ikke ha dårlig samvittighet mens jeg er på skolen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2017 at 10:28 PM, Anooni said:

Fine Tidi :heart: Skikkelig gøy å høre at du traff blink på bosted med slike fantastiske romkamerater :D

Ja, de er fantastiske på alle måter ?

I dag started jeg og Tidi agility hopp konkurranse igjen. Det gikk ikke særlig bra denne gangen heller. Først og fremst slet jeg med å få henne til å sitte og bli i starten. Måtte tvinge henne her.. Skjønner ikke hvorfor dette plutselig skjer, og andre ganger er hun så fin. Men men. Masse tull i slalomen. Den tunnelen ved siden av fristet litt mer. Men den satt tilslutt. Jeg er veldig førnyd med at frem kommandoen fungerte der jeg husket å bruke den! ? Og ellers var det vel et greit løp. Jeg er og fornøyd med at jeg fokuserte på å tenke på det som trening og ikke ta det så alvorlig som jeg ofte gjør på konkurraner. 

 Nå skal vi ikke på noen stevner før det begynner igjen i Trondheim. Det blir vel rundt mars. Så frem til da skal vi trene masse! Krysser fingrene for at ting faller på plass til da, og at vi har lært inn løpende felt så jeg kan starte agility og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått en del spor og trent feltsøk i det siste, og Tidi har fått så mye skryt! Hun sporet visst veldig fint, men hun er så giret at tempoet hennes er meget høyt, noe som resulterer i litt slurv hvor vi ender opp med å miste pinner. Men selve sporgangen hennes er visst veldig bra! ? Når vi får sånn skryt føler jeg nesten at jeg ikke strekker til for henne. Hennes potensialet blir på en måte tapt i min manglende kunnskap,  interesse og tid. Jeg syns spor er veldig gøy, men jeg kan så lite om det. En del av lydigheten som kommer med brukskonkurranser kjeder livet av meg (mest av alt fellesdekken). I tillegg så strekker ikke tiden til. Jeg elsker agility mest av alt, så jeg prioriterer jo deretter. Vi trener jo også rally og ellers koser vi oss i skogen. Utenom dette studerer jeg, jobber, driver med andre fritidsinteresser enn hund and so on.. 

Men vi har et mål i øyet om å ihvertfall starte D-spor! Målet var jo egentlig for i år, men nå er sporsesongen over konkurransemessig for denne gang. Nå satser jeg på at vi SKAL være klar til sporstart neste år! Frem til det skal vi jobbe med pinneplukking og nøyaktighet i sporet. Når hun først plukker plukker hun veldig fint, når hun først går nøyaktig går hun veldig nøyaktig! Så litt småplukk til så satser jeg på at det sitter ? Selv om lydighetsbiten stopper meg litt fra å ha så høye ambisjoner i bruks så skal vi fremdeles fortsette å gå spor og prøve oss på mer og mer krevende spor. Jeg syns spor er kjempe gøy! Så det mangler ikke interesse der fra min side. 

Et bilde fra sportrening i går. Vi gikk et pinnespor med 8 pinner på et jorde. 6/8 ble med oss inn, vi mistet noen pinner rundt en vinkel hvor jeg ikke hadde merket sporet så jeg kunne ikke hjelpe henne med å være nøyaktig. Husk til meg til neste gang: Viktig å merke sporet! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 18.10.2017 at 9:52 PM, simira said:

Åja, det er jo blitt trønder av deg. Fine bilder!

Ja, det er det blitt, vettu! :D Vi trives foreløpig veldig godt her :ahappy:

On 18.10.2017 at 9:49 PM, Christine said:

Dere er flinke, og vi gleder oss til å trene masse med dere igjennom vinteren! :) Tesla takker for fin tur i dag! 

Takk! Blondie og Tidi takker tilbake :ahappy: Vi gleder og også til alle vinterprosjektene!

On 19.10.2017 at 3:24 PM, Therese,Bonzo&Nemo said:

Så fine bilder fra tur med Kristin! :D Dere er flinke ja! Gleder oss til trene mer sammen med dere i vinter! :D 

Takk, vi gleder oss vi også :D 

On 19.10.2017 at 3:52 PM, Kristiin said:

Fint bilde av Tidi :wub: Å Deli så skikkelig tjukkebolla ut jo :lol: Winter is coming (eller no)? :lol:

Hahah! Tror det er måten hun sitter på!

 

Jeg og Tidi jobber mot klasse 3 i rally lydighet om dagen. Etter bare 3 treningsøkter så kan hun nå slalåm mellom beina. Hun lærer så raskt! :D Kjempe gøy!

Blondie skal debutere i klasse 2 på samme stevne. Hun kan alt til klasse 2 og hun kan nesten alt til klasse 3 også. Vi må bare jobbe litt med å gå hele program uten bånd, da hun er en hund som lett faller ut og mister fokus. Uten bånd så kan det lede til en hund som snuser og andre verre ting :icon_redface: Men hun er veldig flink og er skikkelig giret på å trene! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, vi hadde verdens beste treningsøkt i dag :D Wow, jeg er så fornøyd og stolt! Jeg løp seriøst en seiersrunde etter den siste runden for jeg var så glad! 

Siste runden tok jeg løypen baklengs og løp ved siden av henne mens hun tok slalåmen. Det har jeg ikke kunne gjort før, da jeg har trent inn slalåmen i et lite rush og dermed unnlot jeg å trene med slike forstyrrelser. Så det at hun taklet det i dag var jeg så fornøyd med :D Hun har heller ingen problemer med at jeg gjør bakombytte ved slalåmen. Fremadsendingen satt i dag, alt bare fløt slik det skulle :D For en treningsøkt! For en hund!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeldingsfrist til årets siste rally stevne er rett rundt hjørnet nå, så jeg må bare samle tankene litt. 

Slalåm mellom beina er jo grei, vi må bare trene mer på den, men hun kan den :ahappy: Ellers jobbes det med rygging, både fritt og ved fot. Her må vi jobbe en del. Hun har en utrolig bra bakpartskontroll, og når hun først rygger bra, så rygger hun skikkelig bra! Så det gjelder bare å få de gode forsøkene og belønne de rett, sette på kommando, så er den frie ryggingen på plass. Rygging under fot er enda litt vanskelig, men jeg håper det kommer seg etterhvert som at hun skjønner rygging alene. Tilslutt har vi stå under marsj. Der har jeg såvidt begynt, men hun tilbyr noen fine hoppstå og blir stående i ro litt mens jeg forsetter å gå. Det var etter en økt, så jeg har troen på at den kommer i boks. Men så er det den stå under marsj og bli berørt da. Vanskelig for en kelpie som elsker folk :lol: Snurr under marsj må vi trene litt på, den har jeg glemt! For utenom dette må vi trene litt på en bane hvor vi har alle hindrene sammen. Jeg er spent på hvordan hun vil gjøre rally øvelser rundt tunnel og hopp hinder. Men jeg har troen på at vi kan komme i mål!

 

9963EEEE-D4E9-4550-AFA8-FF37C651106D.thumb.jpeg.e3aa140ef593bb98f04c0d26bb4c7e18.jpeg

2F07AFAA-A7C1-4ED6-AE95-6C003490DB76.thumb.jpeg.6cfc867a13b839b1549dec0ff50d25d5.jpeg

Blondie kan alt og litt til! Vi må bare jobbe med å holde fokus uten bånd på, og trene litt i forskjellige miljøer og gjerne litt konkurranse trening med utelatt belønning. 

9538CFB1-A0E6-4180-859F-7064D8101240.thumb.jpeg.b9a8446eabad212488b857e48d535f9c.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var rally stevnet over, og jeg hadde virkelig aldri trodd det skulle gå så bra! På fredagen angret jeg nesten på at jeg hadde meldt på Tidi. 500 kr rett i vasken tenkte jeg, vi kommer til å diske begge dagene. Det er alt for mye som er på innlæringsstadiet enda og jeg har ikke hatt nok tid til å trene med eksamenstid osv. Men gjett hvem som overrasket meg da :wub:

3 plass, 198 poeng og dermed direkte opprykk til Elite :D:D:D  For en stjerne av en hund jeg har!
Marie Aaberg sitt bilde.

På lørdagen disket vi av mange grunner, først fordi jeg ikke kunne reglene og visste ikke at man måtte repetere begge hindrene om hun vegret det ene, deretter fordi vi fikk for mange repetisjoner etter tunnelen. Hun låste seg helt etter tunnelen og var slik hun noen ganger er på agilitytrening, bare står helt i ro og nekter å høre på kommandoene mine. Men hva kan man forvente av en hund som aldri har trent rally med agilityhindre i nærheten? Jeg er likevel utrolig fornøyd med løpet på lørdagen også, det var veldig masse fint, og igjen, mye av det var i mine øyne fremdeles på innlæringsstadiet, så jeg er knallfornøyd! 

Blondie er en flinkiss også! På trening har hun ikke falt av og gjort andre ting selv om båndet var av, og hun var like flink på konkurransen. Fokusert og gjør det hun skal. Hun har litt stor avstand under fri ved fot, noe jeg har tenkt å jobbe med fremover. Noen skeive sitter og lignende pga dette også. I tillegg har hun lure sitter som jeg kaller det, hvor rumpen ikke er helt nedi, og de er vanskelig å se :lol:. I helgen var hun også en tur bortom matskålene, det har hun ikke gjort på trening, men det luktet veldig godt må vite :sleep: 

Alt i alt, veldig fornøyd med 12 åringen som slår til med 2x1 premie i klasse 2, med henholdsvis 183 og 192 poeng! 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stakkars Tidi! I går kom vi hjem fra tur, og plutselig var det nyvaskede gulvet full i blod. Jeg tenkte først at hun bare hadde skrapt seg opp på poten siden det var hard snø, is og strødd ute. Men hun blødde så veldig mye. Så ved en nærmere titt viste det seg å være den ene kloen som hadde knekt langt inn! Jeg fikk låne rens, bandasje og potesokk av snilleste @Kristiin :heart: så jeg fikk renset og bandasjert i går kveld. I dag bar det inn til veterinæren for å få fikset det. De trodde først det var knekt så langt inn at de måtte trekke hele kloen med den innerste delen av kloen (som jeg ikke husker hva heter), men de slapp heldigvis det da den delen var intakt. Men resten av klokapselen måtte bort, og hun fikk smertestillende. Jeg hadde egentlig obligatorisk oppmøte på skolen i dag også, men heldigvis har jeg en snill foreleser som sa det var gyldig grunn for fravær og jeg fikk noen oppgaver jeg måtte gjøre istedenfor :ahappy: Ikke veldig bra timet, Tidi! Nyvasket gulv og obligatorisk skole! :lol: Neida, stakkars Tidi. Hun var så flink! Lot både meg og veterinær se så mye vi ville, satt helt i ro i går når jeg tok på bandasje, og taklet det og potesokk kjempe fint! Flinkeste pasienten :wub: Nå ligger hun her og sover av seg ettereffekten av rusen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MegaMarie skrev:

Stakkars Tidi! I går kom vi hjem fra tur, og plutselig var det nyvaskede gulvet full i blod. Jeg tenkte først at hun bare hadde skrapt seg opp på poten siden det var hard snø, is og strødd ute. Men hun blødde så veldig mye. Så ved en nærmere titt viste det seg å være den ene kloen som hadde knekt langt inn! Jeg fikk låne rens, bandasje og potesokk av snilleste @Kristiin :heart: så jeg fikk renset og bandasjert i går kveld. I dag bar det inn til veterinæren for å få fikset det. De trodde først det var knekt så langt inn at de måtte trekke hele kloen med den innerste delen av kloen (som jeg ikke husker hva heter), men de slapp heldigvis det da den delen var intakt. Men resten av klokapselen måtte bort, og hun fikk smertestillende. Jeg hadde egentlig obligatorisk oppmøte på skolen i dag også, men heldigvis har jeg en snill foreleser som sa det var gyldig grunn for fravær og jeg fikk noen oppgaver jeg måtte gjøre istedenfor :ahappy: Ikke veldig bra timet, Tidi! Nyvasket gulv og obligatorisk skole! :lol: Neida, stakkars Tidi. Hun var så flink! Lot både meg og veterinær se så mye vi ville, satt helt i ro i går når jeg tok på bandasje, og taklet det og potesokk kjempe fint! Flinkeste pasienten :wub: Nå ligger hun her og sover av seg ettereffekten av rusen. 

Uff klofraksjon er marerittet av mindre skader. Langvarig drit ? 

god bedring til Tidi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Garp said:

Uff klofraksjon er marerittet av mindre skader. Langvarig drit ? 

god bedring til Tidi!

Uff, det håper jeg ikke ? Hun mistet en hel klo en gang slik at kun nerven var igjen. Den gangen gjorde jeg ingenting, og det gikk heldigvis helt fint ? Håper det går like bra nå. 

Takk for god bedring ønsker ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...