Gå til innhold
Hundesonen.no

Typiske bemærkninger om din hund??


Tina

Recommended Posts

Kender I det der med at I kommer gående med jeres hund og så kommer folk med sånne stereotype kommentarer, synes det er så sjovt jeg. Og jeg kommer tit selv til at gøre det. :oops: :)

I dag da jeg så en chihuahua kom jeg til høit at udbryde:"Næmmen for en herlig lille én." - Og det selv om det tydelivis var en ældre lidt vigtig hanhund, he he.

Om Mille får jeg mange kommentarer om hun ikke er en kamphund, om hun er farlig... øhh nej.

Om Enya får jeg som regel klassikeren med om hun ikke er en politihund.

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Hehe.. Kommentarer kommer det nærmest hver dag her i gården:

- "Hvilken rase er han?"

- "Border Collie"

- "Neh, du tuller nå? Jeg var sikker på det var en Aussie jeg!"

- Jeg ser han er brun, blir han svart når han er voksen?

- Er det en Springer Spaniel?

- Er det en Aussie?

- Åhh.. jeg vet det, det er blanding av vorsteh og setter eller vorsteh og springer!

Høhø, at fargen er brun istede for svart kan forvirre ganske mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, en gang fikk jeg bemerkning om at hun er litt små rund... hehe. også har folk lurt på om det er noe galt med øyet hennes siden det er forskjellige farger på dem. også har folk trodd hun er border collie :evil:

hmmm, hva mer.. jo så har Kristina sagt at hun er lat/passiv etter å ha såvidt møtt henne :)

også har folk lurt på om hun er kuppert, siden hun har "halv hale".

også har folk sagt: "det var jammen en søt valp!". og hun er 4 år ... hehe.

det er det jeg kommer på i farta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har alle hundene med så hører vi ofte den derre med at "ååå se der er en mor og 3 valper" :) og når de spør hvor gammle hundene er ogTinka(eldste japaneren vår) er eldre enn Aiwa(samojeden) så ser de rart på oss :D:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, ikke begynn......

Seee, det er en chihuahua!

Er det en chihuahua?

Seeee, deeen liiiille søøøøte huuundeeeen!!

Åååå sååå søøøt!

Næææ eeeer det en hund?

Er det en katt?

Se, hun går tur med katten sin!

Seee, kaaniiin!

Mjau! Psspsss...

osvosvosv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, ikke begynn......

Seee, det er en chihuahua!

Er det en chihuahua?

Seeee, deeen liiiille søøøøte huuundeeeen!!

Åååå sååå søøøt!

Næææ eeeer det en hund?

Er det en katt?

Se, hun går tur med katten sin!

Seee, kaaniiin!

Mjau! Psspsss...

osvosvosv...

Hi hi hi :):D:D:D:D

Det kan jeg forestille mig. En stakkels papillionejer jeg mødte i min bank den anden dag var vist også blevet vant til den slags. Hun sad med hunden i skødet og pludselig opdager en ældre dame den,"Næææ. sikke en søøøøøt liiille valp, den er da ikke ret gammel" og så begyndte alle ellers at kommentere at den lille valp, den var ikke ret gammel og den var da en sød lille blanding. Ejeren så bare lettere opgivende ud og ingen ville tro hende da hun sagde at den var 6 år gammel. Jeg havde helt ondt af hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... det må bli veldig slitsomt i lengda... :) jeg blir hvertfall veldig sliten av at folk tror det er noe galt med øynene til vicky pga det er sånn og sånn farge på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-sjekk hu da.. går på tur med Rottene sine...

meg: smiler dumt til dem..

- de var jo litt søt da...... kan vi få klappe dem..

meg: NEI.... ROTTER DE BITER DE... rrrr

eller så er det jo ROPING,,, ÅÅÅ SE EN CHIHUAHUA... ååå se hun har en i jakken og.. den var bitteliten.. den vil jeg ha/sånn vil jeg ha.. hvor mye betalte du?? kan jeg få kjøpe dine??? hallo?

når jeg har Casper på armen på turene med hundeklubben så går vi forbi ett kjøpesenter her.. da gjemmer jeg han fordi vi blir overfaldt.. speedy er ikke så interessang lenger.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en som spurte meg om ask var en husky, nei svarte jeg, det er en buhund. nææh, du tuller sier han, detER en husky..!

også var det søskenbaret mitt, marie, jeg trur ask er syk! og hvorfor det spørr jeg. så sier hun; rumpehullet han vises jo...!! :) jeg fikk latterkrempe jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hos oss er det mer sånn:

"Ååå, så fiin! Kan jeg klappe han?"

Jeg begynner med å si at hund er tispe og at nei, dere kan ikke klappe henne akkurat nå, men da har de forlengst begynt å hilse på Tinka.

"Oi, han er litt ... livlig ja... Øhm, men vi må nesten gå nå."

Tilbake står jeg med en oppkava hund som ikke fikk hilst ferdig. Litt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en del artige kommentarer jeg og :)

"Seee, to Lassie valper!!"

"Hvorfor er de så små? Er de dverger?"

"Hvorfor har du fått tatt dem fra moren sin så tidlig?"

Men den mest glimrende var den gangen jeg møtte på en litt eldre mann som hadde, etter sin mening, SKIKKELIG peiling.

Jeg var ute å syklet med min Shetland sheepdog. Vi sykler mot en mann som går på turstien. Han stiller seg plutselig opp midt i veien og stopper sykkelen min.

"Du må da ikke finne på å sykle med en såå ung collie valp. Den kan da ikke være mer enn 4-5 mnd" nermest gapte han til meg.

Jeg prøvde å forklare at nei, dette er ingen collie valp, men en voksen shetland sheepdog. Hans svar var da:

"Jeg vet ikke åssen en Shetland sheepdog ser ut, men du har blitt lurt, du har kjøpt en collie!!"

hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. mange morsomme kommentarer her! Silje: :)

Her i gården er det samme leksa hele tiden:

ÅHH!!! så nydelig hund du har!!

Så elegant den var!

Er det en dobermann?

Er det ei tispe? Er ho større enn normal da? Skal de være så stor?

Den var riktig flott! osv osv. :D

Får ihvertfall ingen negative kommentarer, og det er jo koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, får masse kommentarer..

En gang når jeg traff på 2 gamle damer.

"Åhh, så søt.. Er det en sånn Chow Chow?"

"ja" sier jeg.

"Åhh, den var søt. Når du blir voksen, så skal jeg holde meg langt unna, du kommer til å bli aggresiv"

"See, en katt"

"HVA er det?"

"See, hun går tur med en katt"

"Er det en Chihuahua?"

"Åhh, så søt Chihuahua."

"Ohh, look. It's a teddydog."

"Er det en Bjørn?"

En gang når Diego var 8 uker(!!!), så skulle en liten jente akkurat hilse på han, men da kom moren å dro henne vekk.. "Pass deg, den er farlig, kan bite"

Også må jeg forklare masse,masse folk hele tiden at Chow Chow betyr ikke Nam,nam.. Og da ser de bare dumt på meg.

Kommer ikke på mer i farten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chihuahua?! DIego?! haha

:)

Jaja, folk er rare :D (selv om jeg var en av dem du måtte lære at Chow Chow ikke betyr Nam nam:))

Djervekvinnen: Dine var hvertfall bare positive da :D

Men du så ikke dumt på meg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...