Gå til innhold
Hundesonen.no

Typiske bemærkninger om din hund??


Tina

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

En typisk samtale når jeg møter folk uten peiling.. :roll:

"nn" Hvilken rase er det?

"meg" Cavalier King Charles Spaniel.

"nn" ER det Cocker Spaniel?

"meg" Nei, det er Cavalier, en mindre variant kan man si..

"nn" Er du sikker?

"Meg" hehe, ja ganske sikker på det ja.

"nn" Nei, jeg tror deg ikke. Det der ER Cocker...

Så går vedkommende videre... :roll:

En gang jeg var ute en liten tur med gutta når Oscar var 10 uker så var det noen som lurte på om det var Cocker? Nei det er Cavalier sier jeg...

Åja, men er den sorte mamman? Skifter de farge så fort?

De trodde nemlig de var født sorte og skiftet til brun. :)

Ellers så er det sånne kommentare som:

*Ååååh, så søøøøøt...

*Kan jeg klappe de?

*De der kan vel ikke være voksne? (det sier de om Lady som er 6 år også)

*Er de søsken? (Om Zico og ei venninnes Cavalier som tilfeldigvis er samme farge :D )

*Hvorfor har de forskjellig farge? Fins det mange farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarene vi får er som regel:

Hvorfor har dere barbert han på ryggen?

Hva har han på ryggen?

Og en liten jente lurte på om han var syk :wink:

Og så er det:

Hvilken rase er det?

Jeg: en Rhodesian Ridegback.

Hæææ??? En gang til.

Jeg: Rhodesian Ridgeback.

Har jeg aldri hørt om før. Hva har han på ryggen?

Jeg:Hårene vokser feil vei.

Ellers så er det:

Åh så stor han er! Men han var veldig fin... Er han farlig?

Jeg: Nei. Han har fått mat idag så du kan bare hilse :wink:

Vi var på fotball kamp med Aro. Der traff vi en dvergdach jeg passer av og til. Da hun og Aro begynte å leke fikk de dette blikket :-o Og en spurte om han skulle finne et pølsebrød og ketshup slik at Aro kunne få seg en Hot Dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja*kremt* hvor skal jeg starte...

Tini

-noen har begynt med sangen dum durum durum rum åååå chihuahua..

Mange tror det er en chi!

- Gikk forbi barnehagen jeg i.. ååå se den søte kattepusen... ropte en av ungene.

- En gammel mann som bor i blokka ved siden av. (litt senil) Åååå er det boston terrier /frank bulldog. Ja jeg hadde en fransk billdog før. den var

såå fin osv osv....... sier det samme nesten hver gang!

- Så er det ææææ den har ikke hale.. Får sjokk når de hører at den er født uten.

-Har til å med møtt en dritt unge som sa slik stakars den har jo ikke hale jo.. dyreplageri det du driver med.. :) Han så ganbske blek ut i ansiktet når jeg snakket til han da ja.. ingen kaller meg dyreplager allså... :) en at tingene jeg ba om var at han skulle gå hjem å lese litt som raser eller hunder før han sier sånt igjen!

Har hørt når ejg er ute med mico og Tini. Er det mor og datter????

Eller så er det ååååå sååå søt.

Åssen rase er det?

Hvor mye koster en slik?

å ja det vanlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i byen i dag, og hadde med meg Reia. Gikk inn på en butikk sammen med broren min, tror det var brio. Ved kassen står det en jente som sier ganske så høyt "Er det lov og ha hund her inne" Damen bak kassen : " ja".

Også kommer hun springende etter meg og roper over halve butikken " for en søt hund du har".

Mest vanlig:

" er det en chihuahua?"

" Det er bare en valp?"

" ååå så søt"

" Å, se den lille hunden"

"hvilken rase er det?" " kan du si det igjen"!

" hva kostet den?"

Begynner og bli litt lei av og si Jack Russel Terrier 10 ganger til hver person som stopper meg på gata for og stryke hunden og spørre hvilken rase det er, og jeg må gjenta det 100000 ganger før de forstår det!

Kanskje jeg må henge et skilt rundt halsen hennes der det står " JEG ER EN JACK RUSSEL TERRIER!" :):)

Hvorfor tror alle at småe hunder er Chihuahua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det er utrolig at folk ikke kan holde kjeft egentlig. Foreksempl det å si "så søøøøt katt" osv til små hunder [-X

Menne, jeg har hørt masse dustete kommenterer om geisha, den dummeste:

En dum fyr sier : " å så fin hund! er det en Pittbull?"

Jaja, Likner Geisha på en pittbull kanskje ?

Den nest dummeste :

Ei gammel dame sier: " å får en vakker afgansk mynde du har"

de vanligste:

"nei så fin schæfer, er den farlig? biter den?"

Noen unger kommer bort får å hilse, det får de lov til noen ganger. Etter hatt de har stått der i noen minutters tid spør de "biter den?"

Herregud, hadde ho biti hadde de ikke fått lov til å hilse på henne.

Eller " å så søøøøøøøøt border collie"

det er mange som har sagt mye teit, og jeg husker ikke alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mest komentarer fra voksne, je da... Som regel de som opplevde 80-åra :wink:

Et engangs tilfelle:

En fyr står og snakker med kamerata sine, da je går forbi med'n Romeo.

Da je hadde kømmi no'n meter forbi hører je bak meg: "hihi, den hunden hadde skikkelig puddel sveis" :)

Den mest vanlige:

"Sjekk ut den hunden da, den har afro!" :)

En gang havna je i en samtale med ei litt eldre dame. Det var hu som innleda samtalen med: "Så flink han er til å gå i bånd, da" :P "Og se på klørne hans, de er jo helt perfekte!"

Så snudde je meg mot hu dama da, og fikk'n Romeo på plass :) "Å så flink han er! det er sånn det skal være! sammarbeid mellom hund og eier!". Så snakka vi litt hund, før je måte gå videre...

må si je var litt høyt oppe i skyene etter den samtalen der :wink::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-sjekk hu da.. går på tur med Rottene sine...

meg: smiler dumt til dem..

- de var jo litt søt da...... kan vi få klappe dem..

meg: NEI.... ROTTER DE BITER DE... rrrr

eller så er det jo ROPING,,, ÅÅÅ SE EN CHIHUAHUA... ååå se hun har en i jakken og.. den var bitteliten.. den vil jeg ha/sånn vil jeg ha.. hvor mye betalte du?? kan jeg få kjøpe dine??? hallo?

når jeg har Casper på armen på turene med hundeklubben så går vi forbi ett kjøpesenter her.. da gjemmer jeg han fordi vi blir overfaldt.. speedy er ikke så interessang lenger.. hehe

Hehe ja jeg var vitne til overfallingen når vi møttes i byen...Herregud jeg tror jeg hadde glefsa etter alle som så på meg jeg hadde så mange mast på meg :oops: Må si du har god tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
    • Takk for svar. Da tenker jeg hvertfall riktig med å hjelpe den «voksne» hunden med å gå imellom den og valpen. Så jeg fortsetter uansett med det, og gir dem også pauser fra hverandre. 
    • Personlig så synes jeg ikke at det skal være den eldste sin jobb å sette valpen på plass, selv om det er veldig fint innimellom at en tydelig og rettferdig voksen hund kan gå inn og korrigere valper/ungjunder. Det er gjerne mer effektivt enn om vi som mennesker gjør det. Den eldste skal allikevel være trygg på at du setter grenser for valpen og skjermer den ved behov. Husk at en 2 år gammel hund er ikke nødvendigvis voksen i hode.  Så mitt eneste tips er å ta den voksne på alvor når den ber om hjelp! 
    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...