Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige

Arielle

Recommended Posts

Skrevet

På spesialen for Dansk Svensk gårdshund i går gikk det ikke veldig bra for Hampus, ren röd.

På WW i dag gikk det over all forventning.

30 hanner, og Hampus slo dem alle sammen, ble beste hanne med CERT og Championatet.

Ble en tispe som ble BIR, ei tispe med titler i fleng.

Siden rasen ikke er fullstendig godkjent av FCI fikk ingen gårdiser offisiellWorld winner-tittel...

Det var veldig surt da Hampus ville fått denne tittelen.

Men likevel, superfornöyd, hadde ALDRI sett for meg at han kunne slå hele gjengen av hanner som holdt höy kvalitet.

• Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
På spesialen for Dansk Svensk gårdshund i går gikk det ikke veldig bra for Hampus, ren röd.

30 hanner, og Hampus slo dem alle sammen, ble beste hanne med CERT og Championatet.

Siden rasen ikke er fullstendig godkjent av FCI fikk ingen gårdiser offisiellWorld winner-tittel...

Men likevel, superfornöyd, hadde ALDRI sett for meg at han kunne slå hele gjengen av hanner som holdt höy kvalitet.

Gratulerer så mye, det er jo et supert resultat! :ahappy:

Skrevet

Gratulerer, det var moro :ahappy:

Skrevet

Wow! Grattis, Hampus! Jeg kjenner jeg får frysninger. Hehe. Bedre kan det jo ikke bli.

Jeg drar i morgen tidlig nedover til Stockholm! Gleder meg :ahappy: Meg og Silje on the road again.

Skrevet

Ååååh, nå ANGRER jeg på at jeg ikke tok meg råd til Verdensutstillingen!! :ahappy:

Jeg skal til Sverige (Stockholmsområdet) neste helg og helga etter det også, så jeg valgte bort Verdensutstillingen. Og så, når påmeldingsfristen var utløpt, fikk jeg vite at 20+ sloughis og 20+ azawakhs var påmeldt. ARGH! Jeg skulle vært der, om så bare for å se på! Ja, kanskje SPESIELT for å se på. Det er superdupersjeldent å se mer enn 2-3 sloughis og azawakhs på en utstilling. Hulk! :P

Skrevet

Takk.

Det var passe uvirkelig at tjukkebolla Hampus fra Nord-Norge skulle kunne slå hanner med tittellister så lange som et ondt år.

Nå har vi utstillingsfri i dag, så er det spesial lördag og WW söndag for shibaen vår Linus.

Har ikke så store forventninger der hel¨ler, men man vet jo aldri...

Skrevet

Resultat fra oss:

Fikk Excellent (det er vel det samme som CK, eller? ), og ble ikke plassert blant hannene. VELDIG godt fornøyd med det resultatet. Kritiken var omtrent som forventet

"Excellent typ og storlek. Meget godt maskulint hode, kunne vært mera utfylt under øynene. Korrekt bitt. Vakre øyne og ører. God hals. Velvinklet. Velformet kryss. God hale. Bra beinstamme. God pels og farge. Beveger seg meget bra bakfra og fra siden. Skal bli strammere fram. "

Kom hjem klokken 02.30 i natt, og nå er lillegutt sliten og trøtt.

Skrevet

Grattis alle som har gjort et bra hittil! Morro!:P

Hadde RR'n vært eldre (over 9mnd liksom), eller aussien ikke hadde vært kronisk pelsløs og liten, så hadde vi kanskje dratt vi også, men,men. Noen må vel passe hunder mens andre er borte så de kan vinne? :ahappy:

Skrevet

Oi oi, Norsk oppdretter som virkelig gjorde det bra med Phalene i WW.

Hun tok cert hannhund-tispe, Jww tittel hannhund&tispe , WW&cacib tittel tispe og Beste oppdrett.

Norskeid Sheltie som ble BIR!

Og gratulerer til Julie med Bajnok som fikk certet på WW !

Skrevet
Nå begynner mynde resultatene å tikke inn, og Sloughi'en til Silje og de (med Bernere som engang i tiden var medlem her :P ) Ble best unghund tispe med Exc :P

OK, mer info! Please! Hvem er Silje? Bernere, sier du? Mener du Kennel Apoletano? I så fall er sloughitispen en søster av min Bahij, og hun er KNALLFIN. :P

Hvor fant du det resultatet, forresten? Jeg finner ikke fram til noen resultater på NorgesHundePortal. Frust!

Skrevet

Sikkert dobbeltpost, men alle resultatene er plutselig ikke der, kanskje de oppdaterer eller noe.

Salukien Charif til Tone her inne ble nr 4 i juniorklassen med exc :P¨

Edit igjen gitt;

Grattis til Benedicte med Memphis -Jww08 som vant juniorklassen :P

Edit igjen; Enda en hund til Tone overnevnt her, Whippet hannhunden hennes cert cacib og WW-08 :P

Norske hunder har det godt i sverige!

Skrevet
Jeg har fått meg en sånn fin juniorverdensvinnertittel, jeg!

Grattis! :P Fryktelig irriterende at du er så hemmelighetsfull riktignok *snurt*

Skrevet
Jeg har fått meg en sånn fin juniorverdensvinnertittel, jeg!

GRATTIS GRATTIS :P.

GRATTIS :P Men jeg regner med du ikke vil fortelle oss rase :P

Det er bare å gå gjennom alle rasene som har gått fram til nå, det - sjekke alle jr-verdensvinnere fra Norge - sjalte ut dem det sikkert ikke er, og gjette vilt i vei :P

Skrevet
Det er bare å gå gjennom alle rasene som har gått fram til nå, det - sjekke alle jr-verdensvinnere fra Norge - sjalte ut dem det sikkert ikke er, og gjette vilt i vei :P

Jo, men det krever tid og energi det, Siri... :P Jeg vil få svarene på sølvfat!

Og jo, jeg må jo gratulere Jeanette her også! Grattis med Blaze! *juble*

Skrevet

Bajnok til Julie fikk cert og ble S UCH. Endte som andre beste hannhund bak sin halvbror "Toker" som også kommer fra Inga.

Amaz til Inga vant sin klasse og ble JWW.

Guest Jonna
Skrevet

Takk for grattis :P

096.jpg

Nv05'06 Nuch Such Int.uch WW08 Glimmergruvans ô-Blaze & Dkuch Korad Luch Vdhch Yirr-Ma Bashyr of the to Chestnuts.

Og dommer Knut-Sigurd Wilberg. (som mange svensker er rasende på ifølge noen blogger) :closedeyes:

Grattis til resultatene til dem andre sone hundene! Og jeg lurer noe helt forferdelig på hvilken rase Emma har! :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...