Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Dessuten lider jo hundefolk av deadlineskrekk. Har selv vært med på å ta imot påmeldinger, og de aller aller fleste kommer siste uka, og det kommer jaggu en hel del etter at fristen har gått ut også. Så ikke alle hundeeiere er i stand til å planlegge.

Her er jeg totalt motsatt. :)

For noen år siden skulle jeg stille araberhingsten min på show her nord, og jeg var den eneste av rundt 30 påmeldte som meldte på innen fristen...

Jeg bestemmer hva jeg skal delta på, og melder på i god tid før første fristen enten det gjelder hest eller hund.

Ting som skjer underveis, ja det rår jeg ikke over.

Mye kan jo skje de siste 3-4 ukene etter at fristen har gått ut også.

I tillegg har jeg ikke raser med mye hensyjn å ta med tanke på pels osv.

Gårdshunden er jo vedlikeholdsfri, Shibaen er også rimelig grei å beregne med tanke på pels.

Bomma dog på Shibaens første røyting, den klaffa sammen med høstens lokale NKK-utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Noen spessielt av info man må legge ved, eller tar de hintet på hvorfor man sender den?

Ville skrevet litt info jeg da, påmeldt klasse .., dato, resten står jo der (reg.nr, eier osv.).

Var inne og sjekket nå, og min er blitt lagt inn i systemet alt. Sendte på mail :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ari s er reg i Sverige, og Ebby sendes på mail. Men har mast på eieren om å maile den over, og nå har hun ikke gjort det enda, da får hun sende den selv... Noen som vet noen frist for når de må være inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ari s er reg i Sverige, og Ebby sendes på mail. Men har mast på eieren om å maile den over, og nå har hun ikke gjort det enda, da får hun sende den selv... Noen som vet noen frist for når de må være inne?

Sikkert innen siste påmeldingsfrist eller?

Edit: Noen som vet hvordan man får registrert inn titler? For den står jo selvsagt ikke på stamtavla hennes som jeg sendte kopi av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er DET i orden i hvertfall - med stamtavlen, mener jeg..

Så eller at det nå er 14.887 påmeldte (det var 12.360 den 5/3 iflg denne tråden) - så det har jo ikke vært noen enorm økning nå den siste måneden, da. Lurer på om de fikk med seg mange påmeldinger hjem fra Crufts...

Men pr d.d. er det jo ikke mer enn ca 5.000 fler enn på Stora Stockholm, men likevel dobbelt så mange dager utstilling - så de håper nok på fler, ja.. (Kanskje det blir gooood plass der inne likevel??)

Men, men - fortsatt noen uker til siste frist, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er DET i orden i hvertfall - med stamtavlen, mener jeg..

Så eller at det nå er 14.887 påmeldte (det var 12.360 den 5/3 iflg denne tråden) - så det har jo ikke vært noen enorm økning nå den siste måneden, da. Lurer på om de fikk med seg mange påmeldinger hjem fra Crufts...

Men pr d.d. er det jo ikke mer enn ca 5.000 fler enn på Stora Stockholm, men likevel dobbelt så mange dager utstilling - så de håper nok på fler, ja.. (Kanskje det blir gooood plass der inne likevel??)

Men, men - fortsatt noen uker til siste frist, da.

Susanne

Klager ikke på akkurat det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg meldte på over nettet fikk jeg i alle fall opp en rubrikk hvor man kunne suppelere titlene til hunden. Og da det gjorde det på den ene av mine, så fylte jeg i alle de som ikke SKK har registrert fra før. Men hvordan det kommer til å se ut i katalogen er jo uvisst...

Det står ikke på SKKs Hunddata i hvertfall - men de må sikkert ha mere "offisiell" bekreftelse for å føre det permanent inn i sitt register. Men litt snodig at de ikke har fått med seg sin egen SV-vinnertittel fra i fjor, synes jeg..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp det jeg tenkte på, for jeg fylte det også inn under påmelding og så at det ikke lå ute på hunddata. Betyr ikke SÅ mye ettersom vi uansett stiller i åpen klasse for certets del, men det hadde jo vært kjekt å få det med likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar




  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...