Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei..

Calum

Recommended Posts

Skrevet

Da fant jeg enda et nytt nettsted som gir meg enda en ny grunn til å sitte klistret foran skjermen i timesvis :D

Gleder meg til å bli kjent med dere, og dele erfaringer med dere :D

Skrevet

Hei! Velkommen hit til hundesonen :) Fortell litt mer om deg selv da! Hvor gammel er du? Kjønn? Har du hund? I så fall, hvilket kjønn/alder/ navn? Hehe, vi er nyskjerrige her vettu :D

Skrevet

Tusen takkk for veldig en hyggelig og varm velkomst.

Jeg er ei jente på 23, bor i oslo og er daglig leder i en dyrebutikk ( en stor fordel da jeg elsker å shoppe til lilleman :) ). J

eg har en cavalier king charles sp på 2 1/2 år som heter Teddy, og han er selvfølgelig den besteste hunden i verden :D

Jeg elsker hunder og har planer om å skaffe meg en til snart. Har veldig lyst på en kavis til, men samboern min har lyst på en annen rase. Noe jeg selvølgelig ikke kan forstå da jeg har forelsket meg hodestups i denne lille hårete og herlige rasen :wink: .

Men jeg er jo selvfølgelig åpen for andre forslag, fordi hunder uansett raser eller mix er det beste som fins. Men det må nok bli en noe mindre rase da samboern min er litt skebtisk til store raser.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
    • Ser helt legit ut. De har organisasjonsnummer, masse info. Familien ser ut til på drive et konsern av nettbutikker.  https://skotner.net/ 
    • Noen som vet om netzoo.no er trygg? Står norsk butikk i Sandefjord ? Aldri hørt om før.
    • Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...