Gå til innhold
Hundesonen.no

eplesnegle


edlitam

Recommended Posts

Har kjøpt meg 5 rosa og 5 lilla eplesnegler idag. de er ikke så store enda, men fine er de. Har 2 gule fra før.Så jeg lurer på hvordan fargene blir når de begynner å legge egg... blir den 50/50 av hver farge? eller blir det "mikser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

ja men eplesneglene er veldig aktive snegler så en (gullfisk) bolle blir for liten.

Når man har disse sneglene må man ha dekkglass over for ellers går sneila ut av karet sitt.

Disse sneglene legger eggeklasene over vann så man kan ikke ha vannet helt opp til toppen av karet, men ha en klaring på 5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mener jo sånn til og ha fisk i da! ;)

Lokk kan nok sikkert ordnes.

Det her ble off topic! :rolleyes:

Ja jeg snakket og om bolle til å ha fisk i, og mener fortsatt at det eneste de funker til er potetgull ;) Er ikke fan av å ha fisk, eller noe annet levende dyr i bolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de er veldig glade i agurk og squash er gode vinnere her og. Frisk spinat var og snadder for mons, noe ancistrusene mine var helt enig i, har ikke sett på maken til fart de bladene forsvant i!

Når det kommer til kalk så kjøpes det i dyrebutikker ja. Det er ikke alle som har det, så det kan være at du må lete litt. Jeg har kalken min hengende i en strømpe som jeg "skrufser" litt i innimellom sånn at kalken frigjøres i vannet. Tipper du kan se det på noen av bildene av karet mitt..

Men ja de trenger kalk for å bygge skallet sitt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...