Jump to content
Hundesonen.no

Har du stemt?

Nirm

55 members have voted

1. 1. Parier

• AP
      4
    • SP
      3
    • SV
      5
    • V
      3
    • H
      7
    • FRP
      5
    • KRF
      0
    • Demokratene
      0
    • Pensjonistpartiet
      1
    • Annet/lokale partier
      0
    • Stemte ikke
      12
    • Ikke stemmerett
      10
    • RV
      5
    • Stemt blankt
      0

Recommended Posts

Nope, jeg har faktisk ikke stemt for første gang siden jeg fikk stemmerett. Ikke pga protest eller noe, men fordi jeg faktisk ikke aner noe om komunepolitikken her i krødsherad... Jeg kunne sikkert ha satt meg inn i det på det året jeg har bodd her, men jeg har ikke hatt tid til å prioritere det overhodet. Når det er komunevalg så synes jeg det er viktig å stemme for det partiet du føler vil gjøre det beste for komunen din, uavhengig av hvem du gjerne ville hatt i regjering. Det kan ofte være stor forskjell på de forskjellige lokalavdelingene til partiene så derfor synes jeg det er viktig å vite mest mulig om partienes standpunkt og hva som er viktig i akkurat din komune før du stemmer.

Nope, jeg har faktisk ikke stemt for første gang siden jeg fikk stemmerett. Ikke pga protest eller noe, men fordi jeg faktisk ikke aner noe om komunepolitikken her i krødsherad... Jeg kunne sikkert ha satt meg inn i det på det året jeg har bodd her, men jeg har ikke hatt tid til å prioritere det overhodet. Når det er komunevalg så synes jeg det er viktig å stemme for det partiet du føler vil gjøre det beste for komunen din, uavhengig av hvem du gjerne ville hatt i regjering. Det kan ofte være stor forskjell på de forskjellige lokalavdelingene til partiene så derfor synes jeg det er viktig å vite mest mulig om partienes standpunkt og hva som er viktig i akkurat din komune før du stemmer.

Nja... tja. Du vet jo en del generelt om de forskjellige partiene, og det vil avspeile seg i lokale saker uansett hva disse måtte være. Du vet f.eks. at Frp vil gå inn for privatisering og lavere skatt, at RV og SV vil styrke omsorgstilbudet etc. etc.

Jeg synes det er kjempeviktig å pelle seg ut å stemme! Jeg vippa mellom RV og SV, det ble RV og nå har jeg dårlig samvittighet ovenfor SV.. :rolleyes:

Jeg har og ligget på vippen, stemte SV ved forrige stortingsvalg, men jeg synes helt ærlig de har skuffet i regjering.. Så du trenger ikke ha så mye dårlig samvittighet synes jeg:p

Nja... tja. Du vet jo en del generelt om de forskjellige partiene, og det vil avspeile seg i lokale saker uansett hva disse måtte være. Du vet f.eks. at Frp vil gå inn for privatisering og lavere skatt, at RV og SV vil styrke omsorgstilbudet etc. etc.

Det er desverre ikke så svart hvitt alt sammen..spesiellt ikke på bøgda;) Her har vi foreksempel partiet bygdelista som visstnok ligger høyt oppe. For alt jeg vet er det partiet det beste for komunen ;)

Samme her. Har bodd her litt under 1år og har ingen oversikt enda.. Får begynne å lese lokal avisen ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...