Gå til innhold
Hundesonen.no

Gave til oppdretter...

HegeK

Recommended Posts

Skrevet

Oppdretter har hatt tispa mi i sommer ettersom jeg ikke fikk anledning til å stille henne ut selv.

Nå skal vi snart dra å hente henne, og jeg har så lyst til å gi oppdretteren en gave. Som takk for hjelpen, og for å vise for stor pris jeg setter på dem. De har gitt oss en super oppfølging, gitt gode råd og vært til stor hjelp.

Noen forslag til hva jeg kan gi?

Jeg tenkte en stund på å male ei postkasse med bilde av rasen. De har sett vår postkasse, og var begeistret for den den gangen, men jeg vet ikke helt.

Skrevet
ja det synes jeg også! jeg hadde hvertfall blitt utrolig glad for en sånn gave! Litt kjedelig med blomster og konfekt... er så vanelig.. veldig god idè :closedeyes:

Helt enig med de andre her! :)

Skrevet
I sommer fikk jeg et prematurt barn og de utsillingene vi skulle på kunne jeg ikke dra på likevel. Oppdretter tilbød seg å ha henne, og stille henne for meg. Jammn ble hun ikke champion også!

Nå skal vi snart dra å hente henne, og jeg har så lyst til å gi oppdretteren en gave. Som takk for hjelpen, og for å vise for stor pris jeg setter på dem. De har gitt oss en super oppfølging, gitt gode råd og vært til stor hjelp.

Noen forslag til hva jeg kan gi?

Jeg tenkte en stund på å male ei postkasse med bilde av rasen. De har sett vår postkasse, og var begeistret for den den gangen, men jeg vet ikke helt.

Det hørtes jo ut som en kjempe flott gave! Dersom de har vært begeistret for deres også er det jo en nokså sikkert gave dog :)

Skrevet

Postkasse hørtes jo genialt ut :) Tenk så stilig med postkasse med rasen på, da :P Utrolig flott av dem å passe hunden for dere i den perioden dere har vært igjennom, da. Går det bra med dere nå?

Skrevet

Jeg hadde også blitt misunnelig på postkassen. Det er en kjempefin, personlig og kreativ gave, som jeg tror de ville blitt veldig glad for :)

Skrevet

Du kan jo evt gi postkassen med noe morsomt oppi! og ikke minst, en postkasse må jo komme med post. så hvorfor ikke lage et fint/koselig/morsomt kort i tillegg som takk for hjelpen?

Men postkassen må jo uansett emd, den var kjempefin, eller tøff som passer mitt vokabular bedre;)

Skrevet

Jeg skal ikke ta æren for postkassen som jeg la ut bilde av over her. Det er det en veninne som hjalp meg med (40 års gave til mamma). Jeg har ikke bilde av min postkasse. Men den har jeg malt selv. Ikke så veldig forskjellig fra den som lå ut her, bare en annen rase og utforming. Kan knipse bilde for å legge inn når jeg får tilbake kameraet mitt fra supertreige elkjøp...

Har aldri malt på oppdrag før, men jeg skal legge ut bilde av opdretter sin når den er ferdig. Liker dere den, så kan vi evt snakke om det da.

Takk for tips om å legge noe oppi postkassen. Et kort må iallefall ligge der. Og kanskje en flaske "likar-congac" (DDE sin) hehe

• 2 months later...
Skrevet

Skrytetid :imrgreen:

Da er postkassen ferdig malt og lakkert. Lukter rimelig ferskt.

*Bildet er slettet. Kan ikke risikere at oppdretter eller noen andre er her inne og sniker og sladrer.* (legger det inn etter hamar igjen)

Blir overrekelse på fredag (Hamar). Håer den falloer i smak, litt redd for at den skal være litt harry, men hundefolk liker vel slike ting (iallefall meg).

----

Bee: Her er alt bra, lillejenta vokser seg stor og sterk. Travelt, noe du snart selv får erfare hehe

Skrevet
Skrytetid :imrgreen:

Da er postkassen ferdig malt og lakkert. Lukter rimelig ferskt.

Bee: Her er alt bra, lillejenta vokser seg stor og sterk. Travelt, noe du snart selv får erfare hehe

Så fint at alt går bra :)

Å ja, har en følelse av at det blir det ja :P

Postkassen e kjempelekker! Den blir de sikkert glad for!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...