Gå til innhold
Hundesonen.no

Haugesund


Recommended Posts

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...

jeg har såååå lyst å være med,men vet ikke om jeg tør... :angry: hunden min er så sær rundt andre hunder, er redd det skal bli masse flauser. :thumbsdown: hun er (som dere kanskje har lest i en annen tråd her) veldig usikker/redd blandt fremmede hunder,og kan reagere med massemasse gneldring. :frantics: hadde jo vert så supert for henne å få være blandt hunder sånn at hun kunne lære seg å mestre den situasjonen,men... er redd for å ødelegge stemninga for alle andre... :lol: jeg innbilder meg at hun ville roet seg etter noen minutter,men er i og med at jeg ikke har testet dette før kan jeg ikke garantere det. kunne i verste fall bare dratt hjem igjen,men... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har såååå lyst å være med,men vet ikke om jeg tør... :P hunden min er så sær rundt andre hunder, er redd det skal bli masse flauser. ;) hun er (som dere kanskje har lest i en annen tråd her) veldig usikker/redd blandt fremmede hunder,og kan reagere med massemasse gneldring. ;) hadde jo vert så supert for henne å få være blandt hunder sånn at hun kunne lære seg å mestre den situasjonen,men... er redd for å ødelegge stemninga for alle andre... ;) jeg innbilder meg at hun ville roet seg etter noen minutter,men er i og med at jeg ikke har testet dette før kan jeg ikke garantere det. kunne i verste fall bare dratt hjem igjen,men... :P

Har slitt mye med det samme, men med trening OG og utsette de for sånne ting bil det etterhvert komme seg.. Om du velger og holde deg vekke gjør du det heller bare værre. Men så klart er hunden allerede godt opp i alder er det nok ikke så veldig enkelt og endre på da.. Hvor gamel er hunden din??

*edit skrivefeiler og spørsmål om alder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt mye med det samme, men med trening OG og utsette de for sånne ting bil det etterhvert komme seg.. Om du velger og holde deg vekke gjør du det heller bare værre. Men så klart er hunden allerede godt opp i alder er det nok ikke så veldig enkelt og endre på da.. Hvor gamel er hunden din??

ja nettopp... den beste måten å forandre denne adferden på er jo å la henne få være rundt andre hunder,sånn at hun lærer seg å takle den situasjonen... jo flere positive erfaringer hun får,jo tryggere kommer hun til å føle seg,og hun vil være mer avslappet og selvsikker i nærvær av hunder. ;) hun hadde hatt sååå godt av å få være HUND,lære seg å kommunisere ordentlig på "hundespråket"... jeg kjenner ingen som har hunder,så er sjeldent vi får muligheten til dette. :P

jeg har selvfølgelig kjempelyst å dra på dette treffet (om det blir et til slutt),da dette hadde vert en flott anledning til å få sosialisert henne litt...men har liksom ikke lyst å ødelegge stemninga for andre heller. ;) redd det skal bli for mye bjeffing og mas sånn at det blir slitsomt for resten av folka. ;) kjedelig å være plageånden i gjengen... hehe... :rolleyes:

hunden min blir 10 år i april... men dette er ikke et 10 år gammelt problem. :P hun begynte med dette for noen måneder siden da en forbigående hund fløy på henne... dette satte tydeligvis en skikkelig støkk i henne. hun blir heeelt på tuppa når hun ser en annen hund (i møtesituasjoner)... bjeffer som en gal som for å "holde den i sjakk" sånn at den ikke kommer for nær... hvis vi stopper ved denne hunden tar det et par minutter så roer hun seg ned,å ser at det ikke er så farlig. men hun er fremdeles pysete,ikke alltid hun tør å hilse på å sånn... stikker kanskje snuten fram et lite øyeblikk,før hun skvetter tilbake igjen. :P hun har alltid vert en stor pyse da... det hører med til historien at hun ble omplassert til meg da hun var 4 år,og da var hun null sosialisert. :P og det har selvfølgelig preget henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En usikker hund ødelegger ikke stemninga for min del. Kan ikke være greit å ha en hund som ikke går så bra sammen med andre hunder, så hvis vi kan være til hjelp er det bare fint. Gneldring tåler vi. Men du vet jo best. ;)

Jeg kan være med på hundetreff når som helst, så det er bare å hyle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme, Elvis hadde trengt en god del sosialisering.. Han er såpass rastløs at jeg snart klikker.. :) Men men... En gang så snart som mulig hadde vært kjempe gøy.. Eller hva? :D

Var det du som var på agilityen i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En usikker hund ødelegger ikke stemninga for min del. Kan ikke være greit å ha en hund som ikke går så bra sammen med andre hunder, så hvis vi kan være til hjelp er det bare fint. Gneldring tåler vi. Men du vet jo best. :)

Jeg kan være med på hundetreff når som helst, så det er bare å hyle...

det var godt å høre det da. ;) nei det er ikke så greit... synes synd på hunden også,som går rundt i redsel for å bli angrepet liksom... må jo være ekkelt. er jo umulig å la være å støte på andre hunder på tur,og å "gjemme oss bort" gjør ikke akkurat saken bedre heller. ;)

kan hende jeg slenger meg på et hundetreff dersom det blir,dersom det ikke blir så ekstremt masse hunder,og dersom ingen har imot at vi blir med. :) blir det for mye "rabalder" kan jeg alltids dra hjem.

kan være med på treff omtrendt når som helst jeg også,så... ;) litt avhengig at noen må kjøre meg dersom jeg skal til haugesund,men tror at det skal la seg ordne,spes i helgene. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

her har det vert DET knallværet i evigheter nå,åsså er det ingen treff på gang!? makan! hihi :lol::D

hadde jo vert kjempekjekkt med et treff i dette været! spørs vel hvor lenge det varer videre,men... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi,først nå oppdaget jeg denne meldingen... grr....! når helga er over liksom. :P:P det er jo typisk.

men frøkna mi har fått løpetid også,så er vel kanskje en fordel å vente til den er over. :rolleyes: *alltid er det noe vettu* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passer egentlig når som helst for meg også,kommer egentlig an på når det passer for den som evt må kjøre meg. :ahappy: argh,så dumt å være avhengig av andre på den måten... jeg får seriøst begynne å spare til lappen tror jeg. :rolleyes:

men men,jeg får høre rundt om det er noen som har tid og lyst. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...