Gå til innhold
Hundesonen.no

Hej alla! :)

Walp

Recommended Posts

Skrevet

;) hei alla! Jag hoppas ni förstår mig (Jag förstår er) annars får jag skriva på engelska kanske? :o

Vem är jag?

Jeg är en 23år gammal svensk gutt (bursdag 16e augusti) som nyligen kom till Oslo (1a augusti) för att jobba. Jobbar med 3D för spill och älskar det. Jag får vara kreativ och förbättra mina kunst-kunskaper samtidigt som jag får pengar för det. Underbart!.

Vad gör jag på fritiden?

Jag spelar gitarr ( guitar), Songwriting, lyrics etc. Matlagning (Stort intresse i att hitta på egna recept). :o

Har också börjat vara mer aktiv med min kropp för att få den trimmad och "pen". Ska snart börja träna kampsport igen och gymma så fort min leilighet har kommit i ordning. ;)

Tittar också en del på film. Har projektor och surround system. Spelar dock nästan aldrig datorspel även om man hade kunnat tro det. Är även väldigt väldigt social och klarar knappt av att vara ensam längre :P

Övrigt.

Stor dyrvän. Donerar pengar till lokala dyr-grupper och stödhem. Har väl en del intressanta livsfilosofier också. Försöker lära mig leva och hitta i Oslo (Café! Where!?) och se om man kan hitta några intressanta norrmän :o

Hehe. Försöker lära mig alla fina ologiska norska ord som finns också men det är krångligt. :P

Ska snart tatuera mig också. Eller ja, boka tid. Väntetiden är lååång. Kanske lägger till lite till om någon är nyfiken. Bara till att fråga om ni vill :o

Anyway, Jag hoppas en svensk gutt som mig får vara här :icon_fun:

Skrevet

Hehe. Hei alla ;) Takk!

Hei søta bror, velkommen hit! ;)

Heh, søt er jeg faktiskt! Bror också! :o

Edit: Förstår ni mig? :P

Skrevet

Hei og velkommen!

Håper du vil trives her, bare spør hvis du lurer på noe ;)

Forresten er det moro å få svensker hit og, og ja, jeg forstår hva du skriver. Svensk er veldig greit å forstå for de fleste nordmenn ;) Lykke til i Norge!

Skrevet
Hehe. Hei alla ;) Takk!

Heh, søt er jeg faktiskt! Bror också! ;)

Edit: Förstår ni mig? :o

Vi norrbaggar kaller dere svensker for "søta bror" av og til, det betyr bare at vi har et godt forhold til vårt broderfolk :P

Skrevet

Velkommen hit! Moro med svensker på forumet! ;) Tror de fleste forstår svensk ganske greit, jeg gjør i hvertfall det... Å forstå dansk (tale) derimot... ;) Hehe :P

Skrevet

At du er svensk er en ting, men at du er gutt gjør deg vel egentlig enda mer populær her inne. ;) Hehe! Dem er det ikke mange av.

Velkommen hit ihvertfall. Håper du vil trives!

Skrevet

Gutt = populær

Svensk = Ikke populær? ;)

Det balanserar ut sig! ;)'

ps: tyck synd om mig :P. dakars mig. syk :/

edit, redigerat min profil :o

Skrevet

Lets hope so XD takk!

Om ni har tråkigt så lägg gärna tillm ig på msn. har också tråkigt. sitter hemma utan social kontakt och är syk :/

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...