Gå til innhold
Hundesonen.no

Boxere døde på IKEA


jaktlykke

Recommended Posts

Helt ærlig; det er fullt fortjent at eieren er anmeldt. Jeg blir provosert av dumheten til enkelte folk, spesielt med tanke på hvor mange advarsler det er rundt akkurat dette. Stakkars hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig... :wub: Hva tenker folk med...

Det er vel nettopp det som er problemet med mange folk nå til dags, de tenker ikke!! Ingen har ansvar for noe som helst i dette "bruk og kast" samfunnet. Trenger ikke ta vare på ting, for det er jo bare å skaffe nytt! Arg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig uansvarlig. Skjønner ikke at det er mulig i det heletatt vurdere å la hundene bli igjen i bilen når det er så varmt. Bra eieren meldte seg selv for politiet, da kan man håpe på at personen har samvittighet. Men synes det er rart at ingen har reagert på det. Jeg hadde reagert om jeg hadde sett tre hunder i en bil midt i solsteika!

Edit: Nå er det blitt førstesidesak på VG; http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=174576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt fullstendig grusomt!

Og ikke minst når man teker på at det er "rett nedi gata" herifra (kanskje 10 minutter å gå dit). TENK OM man hadde gått dit, sett det, kunnet gjøre noe, etc.. Men selvsagt kan man ikke ta ansvaret for enhver idiot som parkerer i området der man bor. Så dessverre er det noe som skjer litt her og der nå i sommeren.

MEN, en person som har TRE hunder av samme rase (2, 15 og 17 mnd) er sjelden en sånn helt "ukjent" person. Og en slik håper jeg får sin straff både fra myndighetene (aldri får eie hund) OG ikke minst fra rasemiljøet, eiere og oppdrettere. Jeg, som oppdretter, hadde utvilsomt også meldt eieren til alle mulige og umulige hundeorganisasjoner -og sørget (så godt det går) for å hindre denne å noensinne kjøpe en hund igjen!

Vi får bare håpe at vedkommende ikke har barn også! For det finnes faktisk sånne som dør av slikt også - hvert eneste år! Personlig ville jeg nok fratatt dette mennesket å ha tobente avkom også...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig, noen folk er så utrolig dumme. Når det er så varmt så synes jeg ikke hunder skal stå i bilen i det hele tatt! Nå er vi i Sverige å vi har bytta på å gå inn å handle pga varmen, vi tørte ikke å la hundene sitte i bilen i 5 minutter engang, det blir jo som en varmeboks jo, ubehaglig for både folk og dyr. Selv i skyggen har det vært varmt i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne personer som klarer å få førerekort, klarer ikke å vurdere hvordan man tar vare på hunder i bil ???

For min del (og andre hunders del) håper jeg at vedkommende ALDRI får eie eller ha noe dyr igjen. Upps Jeg "glemte" at det var sommer og at det var 3 hunder innestengt i bilen. Tviler ikke på at hundeeieren ikke har det så godt nå, men hun får absolutt ingen sympati fra min side. Dette er så tankeløst at jeg finner ikke ord. Det blir alt for enkelt å si at det var en feil, en slik episode er så graverende at det stiller i egen klasse.

Hadde noen av mine F,eks barn glemt sine hunder i en bil på denne måten hadde jeg reagert på en slik måte de aldri hadde sett meg meg før. Og uten å tenke meg om hadde jeg nektet de videre hundehold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av størrelsen - hunder bruker en stund på å dø i en overopphetet bil, og de har det helt for j...mens det står på. Jeg håper inderlig at denne eieren får noen måneder i fengsel for grov dyremishandling, og at hun blir fradømt retten til å ha dyr. Jeg blir helt på gråten når jeg leser slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vi "innen miljøet" lurer på hvem dette er, hvilken oppdretter kom hundene fra eller kanskje var det nettopp en oppdretter som gjorde dette? Aner ikke. Men det er så tragisk at jeg ikke får sagt det. Denne helga er det NKK i Oslo og det er varmt i været. Jeg banner på at det vil være folk som etterlater hundene i bilene sine da også. Dette skjer hver sommer. At ikke folk lærer. Man kan lure på om det er total uvitenhet eller giblaffen holdninger som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff, dette er tragisk, men det skjer gang på gang. At folk ikke lærer. Men for en del år siden var jeg med ei venninne og hennes familie på hyttetur, de hadde hund. En dag bestemte vi for å dra ned til sentrum og gå på et "museum". Og dette gjorde vi. ikkja pleide jo å bare tusle utenfor hytta.

Når vi da kom tilbake til bilen, så fant vi bikkja i bagasjeromet (stasjonsvogn), og jeg kan sverge på at INGEN av oss viste at denne hunder var der, ho hadde rett og slett hoppet inn uten at noen hadde lagt merke til det. Men dette var jo helt ubevisst fra vår side, og en ren ulykke. Heldigvis endte dette godt, og ho ble tatt rett ut av bilen, fikk vann og ble avkjølt før vi dro videre.

Så ulykker KAN skje, men ikke med 3 hunder. Om man har med hunder så etterlater man ikke disse ute i solsteika i en overopphetet bil. Så noe rart er det jo, for en hundeeier bør da tenke lenger enn å dra på ikea, og måtte absolutt ha med hundene sine. Og som en nevnte tidligere, det er jo merkelig at de har stått der i TO TIMER uten at noen utenfor bilen har reagert.

Og bjerke nærmer seg med stormskritt, og det blir hunder etterlatt i biler, det hører du stadig over høytallerne. Og det er skremmendes, at "vi"(noen hundefolk) ikke klarer å tenke lengre. Gudselov blir folk opplyst om dette, og det må jo bli flaut for vedkommende og man bør jo skamme seg når noen roper over høytalleren at "grønn bil med reg.nr XXXXXXX må få hundene ut av bilen". Og dette skjer gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt på gråten, jeg. Stakkars, stakkars hunder.

Min samboer jobber mye på forskjellige utstillinger, og har ofte patruljert parkeringsplasser for å sjekke at det ikke er noen hunder som lider noen nød i varme biler. Han har ofte funnet noen, og etter et kjapt opprop over høytaleren ender det oftest bra.

Men han har også slått inn en rute ved et par anledninger da eier ikke har kommet ved opprop, og hunden har vært nær ved å omkomme. - Dette gjøres med loven i hånd!

Så vær flinke til å titte inn til hunder i biler. Kanskje dere kan hjelpe en med en tankeløs eier en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt på gråten, jeg. Stakkars, stakkars hunder.

Min samboer jobber mye på forskjellige utstillinger, og har ofte patruljert parkeringsplasser for å sjekke at det ikke er noen hunder som lider noen nød i varme biler. Han har ofte funnet noen, og etter et kjapt opprop over høytaleren ender det oftest bra.

Men han har også slått inn en rute ved et par anledninger da eier ikke har kommet ved opprop, og hunden har vært nær ved å omkomme. - Dette gjøres med loven i hånd!

Så vær flinke til å titte inn til hunder i biler. Kanskje dere kan hjelpe en med en tankeløs eier en gang.

Men et spm til dette å slå inn en rute. OM man kommer over en bil med hund i, om det er på en parkeringsplass, eller utstilling, hva gjør man? Hvem kontakter man? ringer man politiet uansett? Og vil de da gi deg tillatelse til å slå inn ruta, eller hvordan foregår dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...