Gå til innhold
Hundesonen.no

Boxere døde på IKEA


jaktlykke

Recommended Posts

Politiet anbefaler at du kontakter dem. Bryter man opp en bil og det viser seg at hunden bare har vært der i noen få minutt kan du forvente å få erstattningskrav. Føler du at det ikke er tid, henvend deg til noen andre på stedet slik at dere sammen kan ta vurderinga, men man har (med dyrevernlova i hånden) rett til å bryte opp en bil for å redde en hund.

Ellers kan du også velge løsninga med å sende REGNR og bilens registreringsnummer til 2286. Da får du oppgitt eierens navn og bostedskommune og da kan du klare å ta kontakt med eieren direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har også slått inn en rute ved et par anledninger da eier ikke har kommet ved opprop, og hunden har vært nær ved å omkomme. - Dette gjøres med loven i hånd! Så vær flinke til å titte inn til hunder i biler. Kanskje dere kan hjelpe en med en tankeløs eier en gang.

Hva med dem som faktisk har aircondition som står på i bilen mens hundene er der ? Vil man "oppdage" at bilen står med den på ? Disse bilene står vel gjerne med vinduer lukket... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dem som faktisk har aircondition som står på i bilen mens hundene er der ? Vil man "oppdage" at bilen står med den på ? Disse bilene står vel gjerne med vinduer lukket... ?

Man ser vel fort om hunden er døden nær eller ikke om man banker forsiktig på til den for å sjekke reaksjonen?

Når min samboer slå inn ruta, kontaktet han først polititet, og de var der da det skjedde. De ville ikke slå inn ruta selv, men snudde ryggen til for at Dag skulle gjøre det . Eieren kom til slutt, var potte sur og startet å bable om erstatningssak, men da brøyt polititet inn og hinta om mot-anmeldelse om dyremisshandling. Da ble det tyst.

Er ikke helt sikker på regelverket her, eller hvorfor polititet ikke ville slå inn ruten selv, men det var tydeligvis greit at noen andre gjorde det. Noen som vet eksakt hva regelverket sier her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på regelverket her, eller hvorfor polititet ikke ville slå inn ruten selv, men det var tydeligvis greit at noen andre gjorde det. Noen som vet eksakt hva regelverket sier her?

Jeg har alltid hørt at om du har klart å låse nøkla inn i bilen eller lignende, så skal du ringe politiet så de kan hjelpe deg å åpne døra, så jeg gikk ut fra at de hadde utstyr til sånt i bilen.. Men det var kanskje bare i "gode gamle dager", når det var lettere å bryte opp døra på biler? Syns de var feige jeg da, disse politimennene..

Man har lov å bryte seg inn i biler i nødverge, vil jeg tro.. Men så var det dette med tolkninger da, NÅR er det nødverge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man bil med air condition, så hvorfor rett og slett ikke MERKE bilen med det - at "hund i bil, air condition er på". Jeg lar hundene sitte i bilen tidvis, og da fikk jeg engang tips om å legge en STOR lapp med mobiltelefonnummeret mitt på "hund i bil, eier har tlf ....".

Noen "dyrevenner" tar jo veldig fort av, men jeg tror kanskje man bør se det litt an - på hundene i bilen? Politiet kan jo forøvrig være helt handlingslammede - lite vits i å stå og vente til de får bestemt seg, mens hunden dør.

Kanskje kunne utstillingsarrangører merke sine parkeringsplasser med at "etterlates hund i bil, så tar vi det forbehold å bryte oss inn i bilen dersom det er fare på ferde" eller noe lignende. Ville det være juridisk holdbart? Det er jo lov å bryte seg inn og taue bort biler som står ulovlig parkert, bare det skiltes om det på private områder, så jeg synes jo hundeutstillinger burde kunne gjøre noe lignende.

Men som flere har sagt... folk glemmer jo UNGENE sine i bil så de dør også. Helt på sin plass at det anmeldes, dette er virkelig ille. Har jo vært hunder som har gått med selv på hundeutstillinger også, og det burde virkelig få konsekvenser som SVIR. Stakkars, stakkars hunder... det er vel noe av den verste døden som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny link om saken

Fryktelig tragisk sak der hundeeier har driti på leggen.... Det jeg syns er litt merkelig er at media på en måte har lagt "skylden" på Ikea. Er det varehusene sitt ansvar å passe på at hundeeiere ikke griller hunden sin i en lukket bil i varmen? Må vi beskyttes fra vår egen dumhet?

Og hva med hunder som settes i bil på utstillinger, går ikke en eneste stor utstilling uten at arrangører må "true" med å slå inn ruter.... HVA er det vi ikke forstår med at: varm, lukket bil = ugunstig å ha hunden i......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er en indrømmelse fra ikea om at butikkene deres faktisk ER labrynter som folk går seg bort i... :rolleyes:

Det 5minuttet for å kjøpe en pute blir fort til 2timer med å finne veien ut...

Har hørt man bør kontakte politiet før man slår inn ruten på en bil, tar 1min å man får tiladelse til å slå inn, om det ikke er megakrise så kan politiet finne navn på bileier å prøve å kontakte denne...

Slikt tar 5minutter å det er litt greit mot å få erstatingskrav for å ha slått inn rute mens bileieren var å betalte parkeringsavgift.. :wub:

Noen tror jo hunden holder på å dø om den peser med tunga ute... (=buster, alltid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny link om saken

Fryktelig tragisk sak der hundeeier har driti på leggen.... Det jeg syns er litt merkelig er at media på en måte har lagt "skylden" på Ikea. Er det varehusene sitt ansvar å passe på at hundeeiere ikke griller hunden sin i en lukket bil i varmen? Må vi beskyttes fra vår egen dumhet?

Og hva med hunder som settes i bil på utstillinger, går ikke en eneste stor utstilling uten at arrangører må "true" med å slå inn ruter.... HVA er det vi ikke forstår med at: varm, lukket bil = ugunstig å ha hunden i......

Jeg ser ikke hvor media har lagt skylden på Ikea jeg? Slik jeg ser det tar varehuset uopfordret ansvar, ikke fordi de føler seg, eller er blitt framstilt som skyldige, men fordi de vil unngå at det skjer igjen. Veldig fint tiltak, håper bare det blir tatt alvorlig og at flere kanskje følger opp denne ideen - selv om det i bunn og grunn skal være unødvendig, folk skal jo skjønne dette selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert ser har jeg satt skylden i gåseøyne. Det vil si at jeg ikke mener at media sier det er Ikea sin skyld, men at de legger stor vekt på at hundene døde på en parkeringsplass utenfor nettopp Ikea.... Det kunne like gjerne ha vært utenfor hvilket som helst annet kjøpesenter eller i så måte utenfor en utstilling. I mine øyne er det ikke det at hundene sto utenfor Ikea som er poenget i denne saken, men at hundene døde på grunn av eierens ufrosiktighet...

FLOTT at ikea tar ansvar og henger opp lapper, men det er nok mer et resultat av redsel for dårlig publisitet enn at de plutselig er blitt så veldig dyrevennlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hundeeieren kan ikke ha hatt én fungerende hjernecelle i hue! TRE hunder i bur i en stasjonsvogn? I sol, uten åpne vinduer???

Jeg har en stor varebil, og har med meg mine to korthårede mynder stort sett overalt. Men jeg setter alltid opp vinduene på gløtt, og jeg parkerer sjelden i sola - eller der hvor sola vil komme etterhvert, for den flytter seg jo. De gangene jeg har parkert slik at sola har kommet på bilen (f.eks. der hvor det bare er delvis skygge) har jeg hatt sidedøra stående helt åpen. Hundene mine er "ungene" mine, og jeg tar ikke sjanser med dem. Er jeg i tvil, setter jeg meg baki bilen sammen med dem og tester temperaturen. Jeg vet at de liker å ha det varmt (rasen stammer fra Sahara), men jeg etterlater dem ikke i varm bil uansett.

De har forøvrig alltid vann tilgjengelig når jeg går fra dem. Men allverdens vann hjelper ikke hvis hele bilen er en bakerovn. Derfor: parker i skyggen, gi hundene vann, og ha vinduer åpne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det er synd på hundene som var inne i bilen. Jeg drømmer om sanne kjøpesentere som har parkeringshus jeg. Det er flere kjøpesentere jeg kunne tenke meg å være innom men siden jeg bestandig har med meg hundene på tur så har jeg faktisk ikke besøkt IKEA jeg. JEg liker ikke å parkere på store åpne plasser når hundene ligger i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det ganske utrulig at folk kan være så stokk dumme til tider. Alle har vel sitti i kø en varm sommerdag og kjent hvor fort det blir varm da. Og når man har tre hunder i tillegg, så burde man vel være noe mer oppegående. Det advares om dette hvert bidige år, likevel skjer det hvert år og. Og aktive hundefolk er til tider ikke en tøddel bedre. Bare å være på utstilling en varm sommerdag og høre de rope opp hunder som sitter i alt for varme biler. Håper at denne saken for reaksjoner for hundeeieren. Man roter faktisk ikke inne på et kjøpesenter i to timer med hunder i bilen på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...