Gå til innhold
Hundesonen.no

Dakkar lillegutten min...

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Vi var jo som dere vet i nesbyen på utstillingen i helgen.

på Fredag stilte jeg Oscar i valpeshow, men det som var veldig typisk var at han fikk betennelse på øyet sitt akkurat DEN dagen. :D Dakkar liten... han er heldigvis så og si frisk nå da...

Og som om ikke det var nok så kom det en Grand Danois å trampet han midt på rompa med den svææære labben sin! :-o

Det var LITT størrelsesforskjell liksom... :roll:

Skrevet

GD`en ville jo bare leke vettu :D selvom poten hans var like stor som Oscar liksom :roll: Hadde han skadet lille Oscar så hadde no Pito tatt GD`en for han!!

Skrevet
Nei, man har ansvar som eier av svære bikkjer! Jeg ville ikke latt Mona leke med en veldig liten hund.. ALDRI en chi!

ulvehunder som er så roligeog flotte.. har møtt flere på utstillinger som står så stolte og fine når speedy går der på to og prøver å slikke dem i munnviken og hilse.. men han er veldig flink til å vise at han er underdanig og slikt med større hunder..

(fått skryt i hundeklubben tilogmed,ville heller hatt ham med stor hund enn feks. casper som har en helt annen personlighet!)

vi har jo annsvar som småhundeiere også og passe på dyra hvor de går:) sele som kan løfte hunder kjapt er genialt:)

Skrevet

Kine: Ja, en voksen en ja ;) Mona er bare snill hun, men jeg GARANTERER at leken hennes er for voldsom for en liten hund. Hun pleier å legge seg på de hun leker med :D

Skrevet
GD`en ville jo bare leke vettu :D  selvom poten hans var like stor som Oscar liksom :roll:  Hadde han skadet lille Oscar så hadde no Pito tatt GD`en for han!!

HEHEHEHEHEHEH Ja "Pito den tøffe" er på pletten med en gang! ;) Hun hadde tatt GD'en OG st.Bernarden med ETT poteslag! :P

Tror iallefall hun selv :roll:

Skrevet

HEHEHEHEHEHEH Ja "Pito den tøffe" er på pletten med en gang! ;) Hun hadde tatt GD'en OG st.Bernarden med ETT poteslag! :P

Tror iallefall hun selv :roll:

og rotweilerne bare stirret hun i senk!

Skrevet

og rotweilerne bare stirret hun i senk!

Heheheheheh :D

Hvis dere føler dere utrygge i en mørk gate en kveld så bare ta med dere Pito folkens! Hun dreper byttet kjapt og brutalt! :D:D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...