Gå til innhold
Hundesonen.no

Litolos Stella!


MarieR

Recommended Posts

Da er vi blitt fòrvert for en nydelig liten cairn frøken ved navn Stella. Hun kom, etter litt om og men, hjem på fredag og har inntatt huset med den største selvfølge. Jeg kan ikke huske vi hadde store problemer med Ask som valp, og Stella følger vist i hans fotspor for hun er hittil hvertfall, en drøm å ha i hus. Hun gjør fra seg ute, er stille om natten, sover hele natten og er flink til å leke med lekene sine og aktivisere seg selv. Hun er veldig glad i folk, og tar i mot alle med logrende hale, hoppetisprett oppover leggen og tunga går som en slikkepott. :)

Kjemien mellom Stella og Ask er veldig bra, han er litt sjalu men Stella har funnet sitt Idol. Samma hva Ask gjør , eller samme hvor Ask er skal hun aller helst være med han. Ask er veldig tolmodig og grei, han bryr seg ikke så veldig mye om henne egentlig. Hun fikk til og med komme inn i hundegården hans og drikke av vannet og spise av maten hans den første kvelden hun var her! :D En eneste gang har han knurret og sagt fra om at det passet dårlig med besøk, og da prøvde hun og ta fra han et veldig smakelig bein.

Stella er liten, og verden er stor, men hun tar alle utfordringer på strak arm. Om det er noe hun ikke helt får til med en gang gir hun seg ikke. Drakamp med kopptua falt i smak, hun slipper ikke for alt i verden. :P Trappen sprang hun både opp og ned veldig fort, men hun ser ikke helt farer før det er for sent, så vi må passe på. Stella er både rolig og livlig og jeg trur hun blir en flott valp og hund med tiden!

Stella er min stemors og fars, og skal stilles på valpeshow og utstilling med tiden før hun skal ha et kull. :D Hun er først og fremst familiehund og turkamerat. Akkurat nå har hun nok med å være valp.

Bilder av go`jenta. :D

DSCF1347.jpg

DSCF1346.jpg

DSCF1349.jpg

DSCF1362.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med terrier i hus, ikke sant? ;)

Slapp lett unna valpe 'slitet' jeg også. Ikke måtte jeg opp om natta (våknet faktisk før ham jeg) og ikke trengte han trening med å være alene, eller i bur (alt blir tatt på strak arm :whistle: )

Lykke til - og kom gjerne med flere bilder :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er morsomt med terrier :icon_confused: I dag har vi lært oss at man ikke spiser planter, man prøver ikke å komme seg gjennom værandagelenderet og man skal aller helst komme når vi roper :whistle: Er det en terriergreie og glemme igjenn hørselen sin inne når man går ut eller? ;)

Ellers er hun en drømmevalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en terriergreie og glemme igjenn hørselen sin inne når man går ut eller? :icon_confused:

Ellers er hun en drømmevalp.

Tja, opplevde ikke det før han var i hormonstadiet :Laugh:

Saken med disse terrierdyra er ....... øm... you never know! :rolleyes: (og du vil sannsynligvis aldri skjønne deg helt på de heller :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my gooood for en nyyydelig liten frøken! :) Kjenner jeg får lyst på en ordentlig terrier-bust selv. Cairn valper er sååå skjønne som små, og denne var intet unntak! Lager hun terrierlyder når hun hærjer? Det gjorde Emma fra første dag, enda hun bare er halvt terrier. :Laugh: Moro å høre på, høres ut som en tørketrommel med virus eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke terrierlyder så er det mye lyd i henne hvertfall. Drakamp er såå gøy, henger fast både her og der (også der man ikke skal, slik som gardiner, skolisser, bukser, hår og neser). Hun er nokså selvstendig, men innkallingen kommer seg. I går lekte hun skikkelig fint med Ask lenge, og hun er ellevill og overlykkelig hver gang hun møter folk. I går sprang hun etter bilen da Marit kjørte ut, håper det ikke var det faktum at bilen dro som gjorde at hun sprang etter, for en biljagende terrier kan umulig være gøy :) Ellers er hun fremdeles drømmevalp. Sier fra når hun skal ut, og bare man følger litt med er det ikke noe problem åse når hun skal ut. Broren min mente tydeligvis at å sitte å se på TV var en grei måte og passe valp på, uten å følge stort med på hva den driver med så hun har desverre gjort fra seg inne et par ganger, og det kunne vært ugjort siden det er lett å se når hun skal ut. Menmen. Uheld skjer, no big deal egentlig. Hun og Ask er fremdeles perlevenner. Jeg er like facinert over lekingen deres hver gang jeg.

Noen bilder til. Har tatt mange, men mangler å redigere de fleste.

DSCF1361.jpg

DSCF1365.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildespam. Stella var trøtt i utgangspunktet, så fotoshooten sluttet når hun i protest gikk å la seg under sofaen for å få litt søvn :P Hun har vokst mye, og har vært hjemme i to uker. Tøff valp som lærer fort og mer enn gjerne er med der det skjer. Tar alt på strak arm og det som kanskje er skummelt skal man sjekke ut. Verden er stor og for en liten valp er det mye å følge med på...Hun har begynt å skjønne at man ikke spiser alt man kommer over, selv om hun når er i en periode der alt man finner skal tas med inn i huset.

DSCF1367.jpg

Rusler rundt på terassen. Halen går som vanlig i hundre.

DSCF1370.jpg

Pisslei av de bildene dine altså...Himler med øynene og rekker tunge. Personlighet? :icon_confused:

DSCF1392.jpg

Poserer på stuegulvet.

DSCF1399.jpg

Søte lille barteterrieren.

DSCF1415.jpg

Litt lei av å bli tatt bilde av kanskje?

Jeg gleder meg til Stella skal på valpeshow og utstillinger jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Stella er blitt 8 mnd og har hatt sin første løpetid. Hun er en liten tornado, kjempeglad i alt og alle og hun elsker å stjele mat fra Ask. Han er ikke noe kjempefan av henne, hun blir litt for mye for han, men så lenge vi passer på å fjere henne når nok er nok leker de fint sammen.

Her er frøkna 8 mnd:

DSCF1709.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Aaalt for lenge siden det er oppdatert er, Stella nærmer seg 3 år :whistle: Siden sist har hun vokst og utviklet seg en hel del, og er blitt en harmonisk, grei og glad liten Cairn Terrier. Hun har vært på noen utstillinger og fått med seg noen HP og CK, Håper på et par Cert i løpet av året. Hun har også hatt ett valpekull som det skal bli spennende å følge videre. :blink: For tiden bor hun hos meg, men det er ingen permanent løsning, selv om jeg trives veldig godt med å ha henne her. Har planer om å trene litt LP og blodspor med henne, så får vi se hva det utvikler seg til. Hun er både lettlært og ivrig, og gjør hva som helst for en godbit, så utgangspunktet ser greit ut i alle fall.

I dag har vi vært ute i skogen, og jeg fikk tatt noen bilder, så her kommer litt Cairn-spam:

DSCF6297.jpg

DSCF6296.jpg

DSCF6294.jpg

DSCF6293.jpg

DSCF6292.jpg

DSCF6291.jpg

DSCF6290.jpg

DSCF6288.jpg

DSCF6287.jpg

DSCF6271.jpg

DSCF6268.jpg

DSCF6264.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...