Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor er folk så frekke?


~katrine~

Recommended Posts

hver eneste gang jeg går tur med Eija får jeg høre stygge ting:

en liten oppsummering;

-gremling

-rotte

-katt

-hot dog

-marsvin

-utstoppet jungeldyr

-hybelkanin

er det virkelig nødvendig å kalle andres hunder ting?? :o

de mener jo sikkert ikke noe vondt med det,men de kan da gå forbi uten å si noe!?

dette er folk jeg ikke kjenner.. :shocked:

blir jo litt lei meg når folk kommenterer på denne måten,hver eneste dag..får litt sånn "dumbo-feeling" :o

flere med småhunder som får høre det!? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Jeg hadde Boston Terrier fra 1989 til 2004 og tro meg at jeg fikk høre mye rart, på den tiden var ikke Boston Terrier så "kjent" og jeg hørte alt fra Gremlins til Ørkenrotte.

La det gå inn i det ene øret og ut gjennom det andre, slike mensker er ikke verdt å bry seg om engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk kaller andre hunder enn de de eier for rare ting ,det er unødvendig.

Men hvis det er ens egen hund så skjønner jeg det,det er egentlig bare kjælenavn i bunn og grunn.

ja,jeg kaller Eija for "rotta selv" :rolleyes: hun høre ut som ei når hun løper :Laugh:

men uansett så er det jo ikke moro å høre andre (folk jeg ikke kjenner engang) kalle henne både det ene og det andre.. :o

skjønner ikke hva de tenker med.. :o

kanskje jeg skal begynne å kalle de tilbake..? logik.png:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, som småhundeier får du høre mye rart. For ikke å snakke om alle de voksne mennene som begynner å bjeffe eller mjaue når de ser hunden(e). Men du blir jo vant til det, og selv om noen kommentarer kan være litt unødvendige, så er det meste ikke vondt ment. De fleste kommentarene er bare utslag av dårlig fantasi og elendig humor, ofte kombinert med litt alkohol. For vår del går kommentarene mest på "vaskemopper", "vrengte polvotter" og "hybelkaniner". Men har også fått høre f.eks "mini-isbjørn" og "isbjørnunger", og det er jo litt søtt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har ikke hørt så mye frekt. De fleste smiler bare og ler når de ser den lille rotta mi komme tuslende. Noen dager er hun veldig glad i folk og andre dager ser hun dem såvidt virker det som, og de dagene hun syns folk er stas så ser hun vel bra lur ut med tunga på tørk mens hun "drar" meg etter seg. :rolleyes: Eneste jeg kommer på er folk som bare må si "Stakkars!"

.. "Stakkars" ?!

Det er ikke mye synd i hunden min akkurat... Hvor er det "stakkars" mest hen liksom?? DET reagerer jeg på :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen sjenerer bikkja di, kan du jo spørre høflig: Si meg, har du sett deg i speilet i det siste?

Hahaha! Hvorfor har jeg ikke brukt den før?! :o

Men ja, jeg kjenner meg igjen.. Jeg har til og med venner som kaller hundene, spesielt minste, mye rart... Er bare å lukke ørene. Men var på hundetreff i oslo en gang, og gikk i en park. Rikke (phalène) gikk såå pent i båndet og bare oppførte seg eksemplarisk. Og en dame og en mann med et barn gikk bak meg, pekte på Rikke og så sa hun "de der er så vemmelige altså"! Angrer fortsatt på at jeg ikke snudde meg, pekte på ungen dems å sa det samme tilbake. :o Er ikke så veldig begeistra for unger jeg, så da hadde det vel vært greit å si det tilbake da?!

Nei sånne folk veit bare ikke hva slags herlige skapninger de går glipp av. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt alt muuulig rart. Men en gang var det en søppeltømmer som sa høyt til kollegene sine: "hahaha det der er jo en slik man kan moppe gulvet sitt med!"

Jeg snudde meg og ga ham et killer blikk og da ble latteren mer kremting fra hans side... :o

Bryr meg fint lite om hva andre må synes om hundene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naah en gremilin jo. Næmen har du kjøpt deg mopp du da <_< Hehe ja lista vokser hver dag.

En dag her var vi på gjenomgang i en stor butikk (jeg hadde Theo på armen) da en dame gikk forbi, kikka på oss og snudde seg da vi var forbi , næiMEN "herregud lever den". Trodde du hadde kjøpt deg en sånn derre kosebamse jeg :o

Hehe kan jo ikke annet enn å le, joda den lever :rolleyes: Heldigvis er det jo ikke vondt ment noen av kommentarene jeg har fått. Etterpå er det jo kos og godord om tassen dersom man bare møter personer og kommentarer på en åpen og vennlig måte. Og Theo elsker oppmerksomhet, all oppmerksomhet er god oppmerksomhet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de navnene syns jeg var utrolig frekke, for eksempel utstoppet jungeldyr. Fatter ikke hvorfor folk sier sånt. Selv har jeg ikke hørt verre ting enn at Kaizer er en liten rotte jeg kan putte i lomma, og at en del folk i byen har seg stygt på ham, og det driter jeg en lang i. Men hot dog og hybelkanin? Da hadde jeg blitt skikkelig sinna rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler headsett med musikk på full guffe. :o Hører veldig lite sånt om valpen min, ikke før jeg har begynt å prate med folk da, og da er det litt greit. Hun ser jo ikke akkurat heeeeeeelt normal ut. Mest fornærmende jeg har hørt må vel være "er det derre sånn derre veskehund?" Hvorpå jeg svarte "nei, hun har fire bein for å gå på dem"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naah en gremilin jo. Næmen har du kjøpt deg mopp du da <_< Hehe ja lista vokser hver dag.

En dag her var vi på gjenomgang i en stor butikk (jeg hadde Theo på armen) da en dame gikk forbi, kikka på oss og snudde seg da vi var forbi , næiMEN "herregud lever den". Trodde du hadde kjøpt deg en sånn derre kosebamse jeg :o

Hehe kan jo ikke annet enn å le, joda den lever :rolleyes: Heldigvis er det jo ikke vondt ment noen av kommentarene jeg har fått. Etterpå er det jo kos og godord om tassen dersom man bare møter personer og kommentarer på en åpen og vennlig måte. Og Theo elsker oppmerksomhet, all oppmerksomhet er god oppmerksomhet :o

Måtte bare kommentere, du har samme rase som Peico sin lekekamerat er jo!

Morsom liten hund, og Bounty er så tøff!

Stor hund i liten forpakning!

Rasen var ny for meg helt til vi møtte på Bounty!

Ellers får jeg også høre mye rart.

Spesielt da jeg hadde liten hund. "hva skal du med det der" hørte vi ofte.

Peico får bare bjeffing og "hei terrier" etter seg, og at han ligner på Alf.

Men jeg tar det bare med et smil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forhenværende bedlingtoneier, fikk vi stort sett et: "Bææææ", når vi gikk forbi ungdomsgjenger. Det var til å leve med. :o Når småunger sa til mamman sin: "Se der er bæ bæ lille lam", var det igrunnen bare søtt. Men, den gangen jeg hadde en femåring i den ene hånden og Bimbo i den andre og ei ungjente ropte til venninnene sine: Det er den styggeste bikkja jeg har sett!" og min femåring bøyde hodet mens tårene trillet, da kom løvinnen fram i meg og jeg svarte (ikke så veldig høflig): "Du er ikke akkurat noen blomst du heller, da." Det er jo ikke hunden som blir såret, men det tror jeg ikke disse "festlige" menneskene tenker på.

Med prinsessa opplever vi lite sånt. Hun har vel et ytre som tiltaler folk på en annen måte. Det hender at noen bjeffer til henne, men da ber jeg dem skarpt om å ikke erte henne. Vi driver jo en evig prossess for å få henne til å like, tja iallfall være overbærende med, mennesker hun møter på sin vei og da må jeg gjøre mitt for å unngå at hun opplever mennesker som uforutsigbare eller skumle.

Men, jeg forstår veldig godt at man kan bli såret av ekle kommentarer om sin hund, selvom den som sier dem, nok bare prøver å være morsom. Prøv å hev dere over det, for dere vet jo at dere har verdens herligste hund uansett, ikke sant? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter tydeligvis mindre med sånt enn andre. Det jeg må er å forsvare Spike, fortelle at han ikke er en veskehund. Det er tydeligvis vanskelig å skjønne. Har jeg sekk på ryggen i marka er det jo for å ha han i når han ikke orker å gå lenger, det er jo ikke mulig å ha med seg niste og kakao/kaffe. Og bærer jeg han inn på toget er det jo fordi han ikke kan gå, ikke fordi jeg ikke vil at han skal komme seg trygt på toget.(Gjør ikke dette så mye lengre, mer da han var liten) Og jeg får ofte forespørsel fra unge jenter om hva en sånn koster, og om de er vanskelige å ha i hus. Det er tydeligvis mange som kunne tenke seg en sånn en som veskehund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...