Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du til høsten?

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Som overskriften sier; Hva skal du gjøre etter ferien?

Hvilken skole har du kommet inn på? Og hvilken linje skal du gå?

Eller skal du kanskje ut i læra?

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg har forsåvidt ikke noen revolusjonerende nyheter å komme med fra denne fronten, da jeg fortsetter med det samme som jeg har begynt på :whistle:

Uansett så kan jeg jo nevne at jeg skal gå i gang med andre året med sivilmarkedsføring, på BI. Gruer meg allerede, med tanke på vanskelighetsgraden i fagene... Men heldigvis er timeplanen ganske grei!

Hva med deg forresten, hva er dine planer?

Skrevet

Mine planer er å gå 2.året på vgs (ja jeg ligger en del år etter nå ja). Så mitt 2. år blir hundelinje :whistle: Noe jeg virkelig ser frem til, etter å ha tvunget meg gjennom grunnkurset nok en gang.

Skrevet

Jeg håper på å komme inn på Salg og Service :|

Akkurat ferdig på ungdomskolen, så nå er det vidre med videregående : p

Ikke lenge til jeg får vite det nå.. Gruer meg :|

Skrevet

Jeg skal starte på lærerhøyskolen på Eik i Tønsberg, allmennlærerutdanning. Får ikke svar før 20.juli, men er vel egentlig sikker på at jeg kommer inn, så hybel er alt i boks. :|

Både gleder og gruer meg, blir spennende å flytte, og rart å sulle starte på skole igjen etter et år med jobbing.

Skrevet

Jeg skal fortsette som lærer for en bitteliten klasse for små barn med autisme og jeg gleder meg til det! :|

Skrevet

Jeg skal ha et års permisjon fra mine studier jeg! Bare kose meg med lille jenta mi!

Jeg tar forøvrig permisjon fra mastergraden i spesial pedagogikk på Universitetet i Stavanger.

Skrevet

Har ikke fått svar på om jeg kommer inn ennå, men det regner jeg egentlig med at jeg gjør. Blir i så tilfelle å studere informatikk på univeristetet i Tromsø.

Skrevet

Jeg skal fortsette i andreklassen på allmennlinja på Trondheim Katedralskole, med programfagene historie&filosofi, sosiologi&sosialantropologi og internasjonal engelsk.

Det er i alle fall planen, regner med det går greit å komme inn. Det er bare en ting som bekymrer meg litt, da - og det er at det er julekarakterene og ikke karakterene jeg fikk nå til sommeren som er registrert på Vigo. Det siste snittet er 0,2 bedre enn det jeg fikk til jul, så nå sitter jeg her og er litt stressa... Hva om det er feil karakterer som er registrert på meg liksom? Jaja, jeg får vente og se om jeg kommer inn i første omgang nå, hvis jeg gjør det så er det jo ikke så farlig.

0,2 kan være avgjørende, særlig fordi jeg bor mer enn seks km fra skolen min og har mindre rett til å komme inn der enn de som bor mindre enn seks km fra skolen...

Skrevet

Jeg skal ta andreåret i bachelorgraden min i nordisk språk og litteratur, andreåret er et breddefag og jeg skal ta KRL på Misjonshøgskolen i Stavanger. Gleder meg til å begynne igjen jeg=)

Skrevet

jeg står på venteliste på salg og service vg1 :| ligger noen år bak ja... så jeg håper å komme innn der hvis ikke så skal jeg jobbe og betale for bil/lastebil lapp selv.. :|

Skrevet
Jeg skal fortsette i andreklassen på allmennlinja på Trondheim Katedralskole, med programfagene historie&filosofi, sosiologi&sosialantropologi og internasjonal engelsk.

Det er i alle fall planen, regner med det går greit å komme inn. Det er bare en ting som bekymrer meg litt, da - og det er at det er julekarakterene og ikke karakterene jeg fikk nå til sommeren som er registrert på Vigo. Det siste snittet er 0,2 bedre enn det jeg fikk til jul, så nå sitter jeg her og er litt stressa... Hva om det er feil karakterer som er registrert på meg liksom? Jaja, jeg får vente og se om jeg kommer inn i første omgang nå, hvis jeg gjør det så er det jo ikke så farlig.

0,2 kan være avgjørende, særlig fordi jeg bor mer enn seks km fra skolen min og har mindre rett til å komme inn der enn de som bor mindre enn seks km fra skolen...

Ring eller skriv en mail til opplæringsavdelinga i fylket og få dem til å sjekke om det er riktige karakterer som er registrert... Du verden så ofte jeg har måttet be dem rette opp sånne feil! (Jeg er rådgiver).

Skrevet
Ring eller skriv en mail til opplæringsavdelinga i fylket og få dem til å sjekke om det er riktige karakterer som er registrert... Du verden så ofte jeg har måttet be dem rette opp sånne feil! (Jeg er rådgiver).

Kunne du vært snill og hjulpet meg med å finne tlf-nummer/mail-adresse? :|

Nei, jeg fant

Edit: Og etter å ha skrevet en lang og fin mail gikk jeg innom vigo en gang til og så at de siste karakterene mine nå var lagt til... Jaja. Da ordnet det seg i alle fall, så nå er det bare å vente og se gitt.

Skrevet

Har søkt på sykepleielinjen, hvis jeg ikke kommer inn der jeg vil tar jeg ett år med jobbing for å så søke igjen til neste år...

Skrevet

Søkte på VG2 landbruk og gartnerifag med fordypning i hund, og drift av besøksgård, bruk av dyr i helse og omsorg som delfordyning. Er vel et par dager til svaret kommer? Er nokså sikker på at jeg kommer inn, så er ikke så veldig stresset eller nervøs for den saken.

EDIT: Jepp, kom inn :| Nå får vi bare håpe man kommer inn på ønsket linje også :|

Skrevet

Jeg skal fortsette å være rådgiver og lærer for minoritetsspråklige ungdommer som skal ta grunnskoleeksamen :| Til høsten får jeg en klasse med utrolig søte elever fra Burma og Thailand. Gleder meg!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...