Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du til høsten?


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg skal begynne i 2.klasse på Foss vgs., studiespesialisering med realfagsprogram(realfagsmatte, fysikk, kjemi og biologi). Fikk vite at jeg kom inn i dag. Jeg hadde egentlig regnet med å komme inn i utgangspunktet, men det er uansett en lettelse å få det bekreftet :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Jeg var ferdig utdannet nå i vår, så jeg regner med at jeg blir arbeidsledig til høsten :| Ikke lett å få jobb som sykepleier i Trondheim for tiden. Vurderer så smått å flytte nordover, kanskje til Tromsø?

Er det sant?! Jeg trodde de drev og importerte sykepleiere fra andre land for å fylle opp stillingene? (Og jeg som anbefaler elevene mine å satse på jobb i helsevesenet fordi det er sånn mangel på arbeidskraft...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vente 9 dager til før jeg får vite om jeg kommer inn, men det er jeg ganske sikker på at jeg gjør. Jeg skal i så fall begynne på bachelor i biologi ved NTNU (Norges teknisk-vitenskaplige universitet), i Trondheim. Men andre ord må jeg flytte fra min kjære hund og mine kjære by :| Har lett etter et sted å bo i over en mnd nå, og begynner å bli ganske lei. Finner nok noe til slutt! Er bare sjeleglad for at jeg er ferdig med vgs i hvert fall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant?! Jeg trodde de drev og importerte sykepleiere fra andre land for å fylle opp stillingene? (Og jeg som anbefaler elevene mine å satse på jobb i helsevesenet fordi det er sånn mangel på arbeidskraft...).

Er dessverre sant. Samme her i Oslo. Tok meg 1,5 år å få fast stilling som sykepleier og da bare 50%. Det er ikke noe problem å få jobb som ekstravakt ved store sykehus, men ingen orker vel å ha en så ustabil inntekt og uforutsigbare dager i lengden :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte: Hvis du ikke kommer inn der, hvor begynner du da? :whistle:

aner ikke, jeg vil ikke gå noe annet sted. Kanskje jeg tar friår, jobber og begynner neste år, slik at jeg får rett til å gå skole i sør-trøndelag (siden jeg har bodd der så og så lenge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringve eller Brundalen... :ahappy:

Ah... Vel, Ringve har mer langvarige prosjekter, bl.a. bruker de første semestret i tredje på å lage en "lang"film, mens det på Brundalen er mer kortvarige prosjekter. Sånn som jeg har inntrykk av, i alle fall. På Ringve har de vel fått to klasser nå også? For ellers så skulle jeg si at miljøet er større på Brundalen siden det er to klasser på alle trinnene på MK.

Søstra mi gikk de to første årene på vgs på MK-linja på Brundalen og bytta til Ringve i tredje, hun trivdes bedre på Ringve, men det betyr jo ikke at du kommer til å gjøre det, så... Jeg skal vel egentlig ikke komme med noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...