Gå til innhold
Hundesonen.no

Russisk Tsvetnaya Bolonka: Theo


Ninahz

Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Hehe ikke første gang jeg hører om Star Wars sammenligningen. Og jeg må jo bare innrømme at jeg ikke hadde peiling på hva folk snakka om, da jeg aldri har sett Star wars. Men så har jeg søkt meg frem og funnet bamsene , hehe og ja ewokene og Theo er jo snar lik:

Theokjekken.jpgbebe_ewok.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hehe bolonkafamilie kan man nok si ja :P 3 gutter har det blitt:) De er alle utrolig nydelige på alle måter. Nå ligger de å gomler på bein, og Gizmo er det fart i. Theo er nok blitt litt bortskjemt så at all oppmerksomheten som forsvinner i Gizmos retning er ikke bare lett å leve med, så han svinser rundt meg hele tiden. De er noen turbogutter begge to, morro å se på dem leke. Poter, haler og koselyder :) Ikke helt lett å roe ned for å slappe av..

i228742548_79245_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm hvor mange er jeg ikke sikker på, skal spørre oppdretteren min om det faktisk, hun har nok oversikten ;) Så antall får vi komme tilbake til (finnes bilder av andre bolonka inne på hjemmesiden).

Vi klipper dem gjerne, disse kan jo ikke stilles i Norge og da er det praktisk å klippe dem, men jeg har faktisk ikke planer om å klippe min tjomp på en stund. Tenkte jeg skulle la pelsen og barten bare gro. (Han er litt plaget av hår som legger seg å øynene og da kanskje det er bedre med langbart). Blir hvertfall morro å se hvordan han blir ;) Men i utgangspunktet klipper vi ja.

Og bolonkagutter ja, kan jo muligens bli klinsj med så mange karer, men vi håper på det beste, ser ut til at det går veldig bra (foreløpig hvertfall :D ). Vi har faktisk 4 hannhunder i familien, min bror har en flott staff opp i det hele. Det er nok der utfordringene kommer, da han allerede er 3. ganger så tung som Theo, passer på og prøver å oppdra dem ;)

Og Gizmo og Dio (staffen) er nokså lik alder så kan jo bli litt klinsj der muligens. Theo synes det er litt kiipt da med ingen lek inne (på besøk med felix og dio), og dette med å gå på plassen sin. Men han lærer og det gjør jeg også, er litt hønemor skjønner dere ;)

Ja herlig rase spør du meg, selv om avlsarbeidet og registreringsarbeidet vil ta laang tid ennå, så angrer jeg ikke ett sekund på at det ble bolonka i hus her. Morsomt å følge med utviklingen av rasen og arbeidt med å registrere synes jeg.

Skal gratulere søstren min fra dere, da blir hun nok glad, ikke lite stolt førstegangshundeeier hun heller ;)

i228742548_79245_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

^_^ Har pyntet hjemmesiden til jul, hva synes dere ?

i228742548_79245_7.jpg

Linken man får opp ved å trykke på bilde, kan ta en stund å loade, men jeg synes den er morsom :o

Theo har blitt 8 måneder og pelsen (som var nevnt tidligere i tråden har forandret seg kjempe mye fra da jeg hentet han)

Har en farge jeg ikke har sett før: Gråbrun?

KopiavBilde033.jpg

Han er jo bare knallgo da (sånn helt objektivt fra meg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Helledussan som tiden flyr, fra å være en liten kar på 950g ved 8 uker, har BigTheo nå blitt 9 mnd og 2,3 kg. Vi koser oss masse. Han er en frisk og rask, og tiden har vist at han i lek med andre hunder har en innebygd turbo, spesielt med staffen Dio. Han er en liten ertekrok faktisk. Her er ett bilde av han fra idag: Vi sparer på pelsen så nå har vi nok til å sette oppi en strikk.

Theogirlabb.jpg

i228742548_79245_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan garantere en ting : Theo er villig til å bli kosemosa og kosemose tilbake nårsomhelst. Det skal sies at han har en liten ørefetish og alle som hilser på får samme behandlingen. Øret skal luktes på, og liker han deg, så smånapper han litt dersom han får lov. Han er rett og slett en herlig type. Helledussan så glad man blir i disse hundene. Skal kosemose han for deg jeg nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...