Gå til innhold
Hundesonen.no

Russisk Tsvetnaya Bolonka: Theo


Ninahz

Recommended Posts

Da er det en stund siden jeg har skrevet inn her. Vi har det fortsatt kjempe morsomt sammen og har nå besøk av Gizmo en stund (ihvertfall til jul). Gizmo er min søsters bolonka, og siden hun i en periode nå må jobbe en del, er han her på besøk så får vi se hvor lenge det blir :rolleyes: Han er jo en helt annen type bolonka, mer kompakt og med mer krøller enn Theo.

Her er noen bilder av Theo og Gizmo

Theokjekken.jpgGizmo.jpg

TheoGizmo048.jpgTheoGizmo040.jpg

TheoGizmo045.jpgTheoGizmo029.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...

Vi har hatt en liten photoshoot her en dag. Her har vi 3 bolonka på rad, de er utrolig ulike i både sinn og skinn. Kan bare si at å få ett "greit" bilde av dem alle tre var ikke lett.

TheoGizmoFelixDio033.jpg

Og staffen til broderen synes det var så kjedelig å ikke få være med så han fikk lov å være med også :console:

TheoGizmoFelixDio.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en liten photoshoot her en dag. Her har vi 3 bolonka på rad, de er utrolig ulike i både sinn og skinn. Kan bare si at å få ett "greit" bilde av dem alle tre var ikke lett.

TheoGizmoFelixDio033.jpg

Og staffen til broderen synes det var så kjedelig å ikke få være med så han fikk lov å være med også :console:

TheoGizmoFelixDio.jpg

Eeey, en snik! :rolleyes:

Han så litt malplassert ut blandt de søte krøllete "bomullsdottene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige de er. :)

Hadde en kunde på jobb for en stund siden som hadde to slike.

Jeg spurte nemlig hva slags rase hun hadde. Det er en rase du helt sikkert ikke har hørt om sier hun. Å joda, jeg vet hva slags rase det er sier jeg, og hun ble veldig overasket da. :console:

Takk til sonen... eh Doggis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelslengden er forskjellige pga av at de to andre gutta der er klippa kort av praktiske årsaker og fordi pelstypen er noe vanskelig å stelle dersom den er lang :console:

Forskjellen iforhold til pels er type pels, de to mørke har veldig mye små krøller i pelsen (de skal ha store krøller, eller bølget pels). Forskjellene ligger nok i at rasen er såpass ny. Disse variasjonene kan man finne innad i ett kull også, altså ett kull kan ha helt forskjellige typer i forhold til kroppstyper, pelskvalitet, farger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige de er. :P

Hadde en kunde på jobb for en stund siden som hadde to slike.

Jeg spurte nemlig hva slags rase hun hadde. Det er en rase du helt sikkert ikke har hørt om sier hun. Å joda, jeg vet hva slags rase det er sier jeg, og hun ble veldig overasket da. :P

Takk til sonen... eh Doggis. :P

Haha da hadde jeg også fått bakoversveis, opplevde på utstilling i Trondheim at ei kom opp til meg og spurte om det var en bolonka ? Jeg trodde jeg dåna. Samme dag på tur hjem og luftetur på fergekaia ble jeg spurt av en annen om det var en bolonka? Jeg følte jeg svima litt :console: Hehe to ganger på en dag går jo ikke an :) Hehe vedder på at hun ble glad, hvor i landet holder du til da ?

Haha ja Dio stakkar skilte seg litt ut, store goklumpen vettu. Men det værste er at han er så preget av disse pelsdottene at han tror han er 3 kg og liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha da hadde jeg også fått bakoversveis, opplevde på utstilling i Trondheim at ei kom opp til meg og spurte om det var en bolonka ? Jeg trodde jeg dåna. Samme dag på tur hjem og luftetur på fergekaia ble jeg spurt av en annen om det var en bolonka? Jeg følte jeg svima litt :console: Hehe to ganger på en dag går jo ikke an :) Hehe vedder på at hun ble glad, hvor i landet holder du til da ?

Haha ja Dio stakkar skilte seg litt ut, store goklumpen vettu. Men det værste er at han er så preget av disse pelsdottene at han tror han er 3 kg og liten :P

Jeg bor i Namsos. :) Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kunne en moderator forandre underteksten på denne tråden. Eller bare fjerne den.

Hos oss er det ikke så altfor mye som skjer, men kan jo oppdatere litt på det som faktisk har skjedd. Gizmo er her forsatt og kommer til å være det på ubestemt tid, derfor er mine valpeplaner for 2009 satt på vent. Jeg har i lang tid siklet etter valp fra en svensk oppdretter, men gubben setter grensen til 2 hunder (egentlig 1 så hvem vet hva man får til på sikt). Han er en litt spesiell type, han er for all del herlig, men er en nervøs og litt skeptisk type. Han treffer seg selv hver bidige gang han er ute å tisser noe som ikke er så knall spør du meg og gubben.

TheoGizmo072.jpg

TheoGizmo049.jpg

Satt å fiksa en video i dag: Inspirert av løping og hopping

I belive i can fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Huff jeg er heller dårlig på å oppdatere tråden her da, men vel skal vel ikke skryte av at det er altfor mye som skjer for vår del. Vi har kosa oss i sommer og slappet helt av. Legger ut ett bilde av gutta mine, her har vi besøk av bolonkavalpen Casper :aww:

Casper, Theo og Gizmo

KopiavBolonka080.jpg

Theo sin pels begynner å bli lang. Sanden tar vi med oss hjem fra stranden selvfølgelig

Bolonka010.jpg

Lek sammen med whippeten Kira

Bolonka051.jpg

Kan man ikke endre trådnavnet i første post lengere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nye bilder; etter en flott høsthelg :thumbs:

Min nydelige Theo

Strandtur125.jpg

Min nydelige Gizmo

Strandtur080.jpg

Flatten Tana; elsker vannet- en av flott lekevenn med mine småtroll

Strandtur070.jpg

Når jeg skriver "min" Gizmo er det rett og slett fordi han aldri kommer til å få lov å flytte hjem igjen til min søster. Han har blitt en del av familien. Vi kosa oss mye den flotte høstdagen bildene ble tatt. Jeg fikk låne 70-300mm linse, som var veldig morro, kom hjem med ca 200 bilder, kunne lagt ut hvertfall 50 til, men ligger litt flere her om noen ønsker å se mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...