Gå til innhold
Hundesonen.no

Russisk Tsvetnaya Bolonka: Theo

Ninahz

Recommended Posts

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Hehe ikke første gang jeg hører om Star Wars sammenligningen. Og jeg må jo bare innrømme at jeg ikke hadde peiling på hva folk snakka om, da jeg aldri har sett Star wars. Men så har jeg søkt meg frem og funnet bamsene , hehe og ja ewokene og Theo er jo snar lik:

Theokjekken.jpgbebe_ewok.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hehe bolonkafamilie kan man nok si ja :P 3 gutter har det blitt:) De er alle utrolig nydelige på alle måter. Nå ligger de å gomler på bein, og Gizmo er det fart i. Theo er nok blitt litt bortskjemt så at all oppmerksomheten som forsvinner i Gizmos retning er ikke bare lett å leve med, så han svinser rundt meg hele tiden. De er noen turbogutter begge to, morro å se på dem leke. Poter, haler og koselyder :) Ikke helt lett å roe ned for å slappe av..

i228742548_79245_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hmm hvor mange er jeg ikke sikker på, skal spørre oppdretteren min om det faktisk, hun har nok oversikten ;) Så antall får vi komme tilbake til (finnes bilder av andre bolonka inne på hjemmesiden).

Vi klipper dem gjerne, disse kan jo ikke stilles i Norge og da er det praktisk å klippe dem, men jeg har faktisk ikke planer om å klippe min tjomp på en stund. Tenkte jeg skulle la pelsen og barten bare gro. (Han er litt plaget av hår som legger seg å øynene og da kanskje det er bedre med langbart). Blir hvertfall morro å se hvordan han blir ;) Men i utgangspunktet klipper vi ja.

Og bolonkagutter ja, kan jo muligens bli klinsj med så mange karer, men vi håper på det beste, ser ut til at det går veldig bra (foreløpig hvertfall :D ). Vi har faktisk 4 hannhunder i familien, min bror har en flott staff opp i det hele. Det er nok der utfordringene kommer, da han allerede er 3. ganger så tung som Theo, passer på og prøver å oppdra dem ;)

Og Gizmo og Dio (staffen) er nokså lik alder så kan jo bli litt klinsj der muligens. Theo synes det er litt kiipt da med ingen lek inne (på besøk med felix og dio), og dette med å gå på plassen sin. Men han lærer og det gjør jeg også, er litt hønemor skjønner dere ;)

Ja herlig rase spør du meg, selv om avlsarbeidet og registreringsarbeidet vil ta laang tid ennå, så angrer jeg ikke ett sekund på at det ble bolonka i hus her. Morsomt å følge med utviklingen av rasen og arbeidt med å registrere synes jeg.

Skal gratulere søstren min fra dere, da blir hun nok glad, ikke lite stolt førstegangshundeeier hun heller ;)

i228742548_79245_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

^_^ Har pyntet hjemmesiden til jul, hva synes dere ?

i228742548_79245_7.jpg

Linken man får opp ved å trykke på bilde, kan ta en stund å loade, men jeg synes den er morsom :o

Theo har blitt 8 måneder og pelsen (som var nevnt tidligere i tråden har forandret seg kjempe mye fra da jeg hentet han)

Har en farge jeg ikke har sett før: Gråbrun?

KopiavBilde033.jpg

Han er jo bare knallgo da (sånn helt objektivt fra meg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Helledussan som tiden flyr, fra å være en liten kar på 950g ved 8 uker, har BigTheo nå blitt 9 mnd og 2,3 kg. Vi koser oss masse. Han er en frisk og rask, og tiden har vist at han i lek med andre hunder har en innebygd turbo, spesielt med staffen Dio. Han er en liten ertekrok faktisk. Her er ett bilde av han fra idag: Vi sparer på pelsen så nå har vi nok til å sette oppi en strikk.

Theogirlabb.jpg

i228742548_79245_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan garantere en ting : Theo er villig til å bli kosemosa og kosemose tilbake nårsomhelst. Det skal sies at han har en liten ørefetish og alle som hilser på får samme behandlingen. Øret skal luktes på, og liker han deg, så smånapper han litt dersom han får lov. Han er rett og slett en herlig type. Helledussan så glad man blir i disse hundene. Skal kosemose han for deg jeg nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...