Gå til innhold
Hundesonen.no

Steinkjerutstillingen


MarieR

Recommended Posts

Høysesongen for utstillinger i midt-Norge er godt i gang :) Steinkjer hundeklubb holder sin årlige utstilling den 1. september på Egge skole antar jeg. Så hvem kommer? Og med hvilken hund / klasse?

Er litt usikker selv, dommeren er Norsk, og det frister...Tipper det blir så vi drar. I så fall stilles Ask i åpen klasse.

Påmeldingsskjema og info: www.hundeutstilling.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Jeg og Vegas kommer nok en tur for å se!

Om ikke kalenderen min er helt feil, så er han akurat ikke gammel nok til å delta?

(Nei, jeg og kalendere hører ikke sammen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Har Munin fått nytt navn?

Ja :)

Edit:

Ingvild, kan være at vi kan bo hos noen fra slekta mi.. Da tar vi bare toget oppover dagen før, slik at vi slipper å stresse så fælt selve dagen! :hyper:

Og var ikke såå mange som gikk LP i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hehe, ikke alltid like lett :)

Men man regner 5-5, sant?

Sånn at han er født den 5. Mai, så da blir han fire mnd den 5. September? Eller regner vi akuratt på dagene?

(håper på det siste, for da er lille gutten gammel nok!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke alltid like lett :)

Men man regner 5-5, sant?

Sånn at han er født den 5. Mai, så da blir han fire mnd den 5. September? Eller regner vi akuratt på dagene?

(håper på det siste, for da er lille gutten gammel nok!)

Fra dato til dato ja, sånn er det desverre.. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Jeg skal stille cavalierene Theo og Rino. Theo stilles som unghund og Rino i åpen. Har tenkt en stund på å stille kooikeren Emil som veteran, men tror ikke det blir noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Labbisen Amy i...hm...kommer ikke på hvor gammel hun er da :rolleyes::ahappy:

og aqita i åpen klasse. regner med søstra mi stille sheltien sin selv, hvis ikke blir det jeg som skal stille henne også :ahappy:

Kanskje jeg skal starte i lp med zetor...? nei, får vente litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Fra dato til dato ja, sånn er det desverre.. :ahappy:

Typisk..

Christine: Vet om folk som har stilt valper som har vært noen dager for unge før jeg så du kan jo sjekke..

Sjekke hva da? Jeg mener.. Han er jo for liten.. Og er ikke reglene strenge på sånnt? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å kanskje stille ut der :ahappy:

Edit: Får nerver allerede av å tenke på det. Grøss.

Vi er jo en hel gjeng som skal dit, vi får backe opp hverandre! Jeg gruer meg som en elg til å stille Symra på Lillehammer til helga, men jeg trøster meg med at det blir sikkert litt mindre skummelt for hver gang!

Du må komme, jeg har utrolig lyst til å treffe Mona!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke hva da? Jeg mener.. Han er jo for liten.. Og er ikke reglene strenge på sånnt? :ahappy:

Nå er jo ikke valpeshow offisielle utstillinger om jeg skal kalle det det. Resultatene teller jo liksom ikke for andre enn oss eiere :ahappy: så derfor er ikke alle like nøye på om det mangler noen få dager på slderen når det gjelder valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Får se, ENDELIG er det en annen dommer (WOW!!). Vi også har Rudi Hübental (og han er spesialdommer på rasen min), så kanskje vi stiller "gutten" i åpen klasse (mangler ett cert for championatet), hvis ikke blir det lille "junior-frøken" som får delta...

Iallefall: Lykke til alle som skal dit :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...