Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket galleri er enklest av disse to?

Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav
Skrevet

Jeg vurderer å endre utseende på hjemmesida mi og samtidig innstallere et nytt gallerisystem.

Hva mener dere er enklest av disse to gallerisystemene:

Det nåværende eller det nye ?

Skrevet

Veldig vanskelig å si. Likte fargene i den gamle mye bedre. Dessuten var bildene større der, noe jeg liker. I den nye slipper man å flytte på pila for å bytte bildet. Dette mener jeg er veldig viktig i slike typer gallerier.

Hadde nok gått for den nye.

Skrevet

Hmm... Det var vanskelig..

Likte helt klart det nåværende fordi man kunne se bildene og klikke på hvem du ville se.

Det nye var mer fancy, litt kulere - men sånn sett så vil jeg si at det nåværende er mer oversiktilig..

Skrevet

Jeg likte navigeringsopplegget bedre i det nye, og syns det er en fordel at man ikke behøver å scrolle ned for å se hele bildet som man måtte i det gamle (hvis man ikke har så stor skjermoppløsning) . Men jeg likte ikke måten bilderammen utvidet og trakk seg sammen etter størrelsen på bildet.

Hadde jeg ikke sett det gamle albumet med de store bildene, hadde jeg nok ikke tenkt på at bildene var små i det nye, men når jeg sammenligner dem, liker jeg best bildestørrelsen i det gamle.

Guest Per Olav
Skrevet
Jeg likte navigeringsopplegget bedre i det nye, og syns det er en fordel at man ikke behøver å scrolle ned for å se hele bildet som man måtte i det gamle (hvis man ikke har så stor skjermoppløsning) . Men jeg likte ikke måten bilderammen utvidet og trakk seg sammen etter størrelsen på bildet.

Hadde jeg ikke sett det gamle albumet med de store bildene, hadde jeg nok ikke tenkt på at bildene var små i det nye, men når jeg sammenligner dem, liker jeg best bildestørrelsen i det gamle.

OK - jeg har endret utseende og størrelsen på bildene. Selve menybaren vil også få en annen farge som blir samstemt med utseende på det nye utseende som kommer etter hvert :D Som du ser er det mulig å legge ut en rekke med "thumbnails" fra kontrollpanelet, - bør thumbnailene være synlig når galleriet åpnes eller er det ok slik det er? Jeg skal se om det er mulig å få en fast størrelse på bildene.
Guest Per Olav
Skrevet
Hmm... Det var vanskelig..

Likte helt klart det nåværende fordi man kunne se bildene og klikke på hvem du ville se.

Det nye var mer fancy, litt kulere - men sånn sett så vil jeg si at det nåværende er mer oversiktilig..

Klikk på firkant nr 2 fra venstre på menybaren. Da får du opp et stolpe med klikkbare småbilder. Stolpen kan plasseres hvor som helst på skjermen. :D
Skrevet

Likte helt klart det gamle.

Syns den var lettere å forstå (vanskelig å forklare). Men du sier man må trykke på noe for å få opp den bildelinja, og ikke alle skjønner dette.Så da er det bedre å ha den der fra før av.

Og utseendemessig likte jeg også den gamle :D

Guest Per Olav
Skrevet
Likte helt klart det gamle.

Syns den var lettere å forstå (vanskelig å forklare). Men du sier man må trykke på noe for å få opp den bildelinja, og ikke alle skjønner dette.Så da er det bedre å ha den der fra før av.

Og utseendemessig likte jeg også den gamle :D

Oki, takker og bukker :D
Skrevet

Jeg likte og det gamle best, spesielt hvis du kan lage en knapp for å bla i bildene slik at man slipper å trykke på hvert enkelt bilde for å se det stort. Det nye ble for fancy for min smak, jeg liker det oversiktlig og enkelt, noe jeg ikke synes det nye albumet er.

Guest Per Olav
Skrevet
Jeg likte og det gamle best, spesielt hvis du kan lage en knapp for å bla i bildene slik at man slipper å trykke på hvert enkelt bilde for å se det stort. Det nye ble for fancy for min smak, jeg liker det oversiktlig og enkelt, noe jeg ikke synes det nye albumet er.
På panelet ovenfor bildet finns et pilholde som peker til høyre og et som peker til venstre. Med de to kan du "trykke" deg fram og tilbake.
Skrevet
Klikk på firkant nr 2 fra venstre på menybaren. Da får du opp et stolpe med klikkbare småbilder. Stolpen kan plasseres hvor som helst på skjermen. :D

Så ikke bildene så godt da heller... Og at jeg måtte forklares det (tenkte ikke på det) så kan det jo hende andre ikke tenker på det heller.

nei, det gamle var best etter min mening. Det enkle er ofte det beste - og det var mye mer oversiktilig :D

Skrevet

Liker ingen :D Jeg liker best at bildene er under hverandre, slik at man lett kan se alle bildene med å scrolle seg nedover. Og om man vil se noen på nytt, så er det enklere enn å drive å trykke seg tilbake...

Så beklager PO :shocked:

Guest Per Olav
Skrevet
Liker ingen :D Jeg liker best at bildene er under hverandre, slik at man lett kan se alle bildene med å scrolle seg nedover. Og om man vil se noen på nytt, så er det enklere enn å drive å trykke seg tilbake...

Så beklager PO :shocked:

Helt greit :D Jeg tenker mest på at dersom du har mange og store bilder under hverander på samme sida tar det "en evighet" å laste ned sida for de som ikke har raske bredbåndslinjer. Folk gidder ikke å vente "i evigheter" og forsvinner fra sida av den grunn.
Skrevet
Helt greit :D Jeg tenker mest på at dersom du har mange og store bilder under hverander på samme sida tar det "en evighet" å laste ned sida for de som ikke har raske bredbåndslinjer. Folk gidder ikke å vente "i evigheter" og forsvinner fra sida av den grunn.

De kunne blitt løst ved å lage sider med 10-15 bilder per side. Og skal man ta hensyn til 'huleboerene'... Men jeg syntes det siste var finest, om jeg skulle valgt :D

Guest Per Olav
Skrevet
De kunne blitt løst ved å lage sider med 10-15 bilder per side. Og skal man ta hensyn til 'huleboerene'... Men jeg syntes det siste var finest, om jeg skulle valgt :D
Hm :D Vi er ganske priviligert her til lands som er "bredbåndet" vettu - det er ikke alle som har samme mulighet som oss :)
Skrevet
Hm :hmm: Vi er ganske priviligert her til lands som er "bredbåndet" vettu - det er ikke alle som har samme mulighet som oss :hmm:

Langt fra alle kan få breånd i norge heller...

Der vi bodde for to år siden kunne vi ikke få ADSL å heller ingeting trådløst, de har fortsatt ikke bredbånd...

Der vi bor nå har telehor satt en hastighetsbegrensning på 1000/256...

1000 er ikke stort i dagens teknoalder, Martine H's siste album med studiobilder tok sin tid å laste ja, PO's gammeri kommer på 3-2-1...

Så ja til smarte galleri... :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...