Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket galleri er enklest av disse to?

Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav
Skrevet

Jeg vurderer å endre utseende på hjemmesida mi og samtidig innstallere et nytt gallerisystem.

Hva mener dere er enklest av disse to gallerisystemene:

Det nåværende eller det nye ?

Skrevet

Veldig vanskelig å si. Likte fargene i den gamle mye bedre. Dessuten var bildene større der, noe jeg liker. I den nye slipper man å flytte på pila for å bytte bildet. Dette mener jeg er veldig viktig i slike typer gallerier.

Hadde nok gått for den nye.

Skrevet

Hmm... Det var vanskelig..

Likte helt klart det nåværende fordi man kunne se bildene og klikke på hvem du ville se.

Det nye var mer fancy, litt kulere - men sånn sett så vil jeg si at det nåværende er mer oversiktilig..

Skrevet

Jeg likte navigeringsopplegget bedre i det nye, og syns det er en fordel at man ikke behøver å scrolle ned for å se hele bildet som man måtte i det gamle (hvis man ikke har så stor skjermoppløsning) . Men jeg likte ikke måten bilderammen utvidet og trakk seg sammen etter størrelsen på bildet.

Hadde jeg ikke sett det gamle albumet med de store bildene, hadde jeg nok ikke tenkt på at bildene var små i det nye, men når jeg sammenligner dem, liker jeg best bildestørrelsen i det gamle.

Guest Per Olav
Skrevet
Jeg likte navigeringsopplegget bedre i det nye, og syns det er en fordel at man ikke behøver å scrolle ned for å se hele bildet som man måtte i det gamle (hvis man ikke har så stor skjermoppløsning) . Men jeg likte ikke måten bilderammen utvidet og trakk seg sammen etter størrelsen på bildet.

Hadde jeg ikke sett det gamle albumet med de store bildene, hadde jeg nok ikke tenkt på at bildene var små i det nye, men når jeg sammenligner dem, liker jeg best bildestørrelsen i det gamle.

OK - jeg har endret utseende og størrelsen på bildene. Selve menybaren vil også få en annen farge som blir samstemt med utseende på det nye utseende som kommer etter hvert :D Som du ser er det mulig å legge ut en rekke med "thumbnails" fra kontrollpanelet, - bør thumbnailene være synlig når galleriet åpnes eller er det ok slik det er? Jeg skal se om det er mulig å få en fast størrelse på bildene.
Guest Per Olav
Skrevet
Hmm... Det var vanskelig..

Likte helt klart det nåværende fordi man kunne se bildene og klikke på hvem du ville se.

Det nye var mer fancy, litt kulere - men sånn sett så vil jeg si at det nåværende er mer oversiktilig..

Klikk på firkant nr 2 fra venstre på menybaren. Da får du opp et stolpe med klikkbare småbilder. Stolpen kan plasseres hvor som helst på skjermen. :D
Skrevet

Likte helt klart det gamle.

Syns den var lettere å forstå (vanskelig å forklare). Men du sier man må trykke på noe for å få opp den bildelinja, og ikke alle skjønner dette.Så da er det bedre å ha den der fra før av.

Og utseendemessig likte jeg også den gamle :D

Guest Per Olav
Skrevet
Likte helt klart det gamle.

Syns den var lettere å forstå (vanskelig å forklare). Men du sier man må trykke på noe for å få opp den bildelinja, og ikke alle skjønner dette.Så da er det bedre å ha den der fra før av.

Og utseendemessig likte jeg også den gamle :D

Oki, takker og bukker :D
Skrevet

Jeg likte og det gamle best, spesielt hvis du kan lage en knapp for å bla i bildene slik at man slipper å trykke på hvert enkelt bilde for å se det stort. Det nye ble for fancy for min smak, jeg liker det oversiktlig og enkelt, noe jeg ikke synes det nye albumet er.

Guest Per Olav
Skrevet
Jeg likte og det gamle best, spesielt hvis du kan lage en knapp for å bla i bildene slik at man slipper å trykke på hvert enkelt bilde for å se det stort. Det nye ble for fancy for min smak, jeg liker det oversiktlig og enkelt, noe jeg ikke synes det nye albumet er.
På panelet ovenfor bildet finns et pilholde som peker til høyre og et som peker til venstre. Med de to kan du "trykke" deg fram og tilbake.
Skrevet
Klikk på firkant nr 2 fra venstre på menybaren. Da får du opp et stolpe med klikkbare småbilder. Stolpen kan plasseres hvor som helst på skjermen. :D

Så ikke bildene så godt da heller... Og at jeg måtte forklares det (tenkte ikke på det) så kan det jo hende andre ikke tenker på det heller.

nei, det gamle var best etter min mening. Det enkle er ofte det beste - og det var mye mer oversiktilig :D

Skrevet

Liker ingen :D Jeg liker best at bildene er under hverandre, slik at man lett kan se alle bildene med å scrolle seg nedover. Og om man vil se noen på nytt, så er det enklere enn å drive å trykke seg tilbake...

Så beklager PO :shocked:

Guest Per Olav
Skrevet
Liker ingen :D Jeg liker best at bildene er under hverandre, slik at man lett kan se alle bildene med å scrolle seg nedover. Og om man vil se noen på nytt, så er det enklere enn å drive å trykke seg tilbake...

Så beklager PO :shocked:

Helt greit :D Jeg tenker mest på at dersom du har mange og store bilder under hverander på samme sida tar det "en evighet" å laste ned sida for de som ikke har raske bredbåndslinjer. Folk gidder ikke å vente "i evigheter" og forsvinner fra sida av den grunn.
Skrevet
Helt greit :D Jeg tenker mest på at dersom du har mange og store bilder under hverander på samme sida tar det "en evighet" å laste ned sida for de som ikke har raske bredbåndslinjer. Folk gidder ikke å vente "i evigheter" og forsvinner fra sida av den grunn.

De kunne blitt løst ved å lage sider med 10-15 bilder per side. Og skal man ta hensyn til 'huleboerene'... Men jeg syntes det siste var finest, om jeg skulle valgt :D

Guest Per Olav
Skrevet
De kunne blitt løst ved å lage sider med 10-15 bilder per side. Og skal man ta hensyn til 'huleboerene'... Men jeg syntes det siste var finest, om jeg skulle valgt :D
Hm :D Vi er ganske priviligert her til lands som er "bredbåndet" vettu - det er ikke alle som har samme mulighet som oss :)
Skrevet
Hm :hmm: Vi er ganske priviligert her til lands som er "bredbåndet" vettu - det er ikke alle som har samme mulighet som oss :hmm:

Langt fra alle kan få breånd i norge heller...

Der vi bodde for to år siden kunne vi ikke få ADSL å heller ingeting trådløst, de har fortsatt ikke bredbånd...

Der vi bor nå har telehor satt en hastighetsbegrensning på 1000/256...

1000 er ikke stort i dagens teknoalder, Martine H's siste album med studiobilder tok sin tid å laste ja, PO's gammeri kommer på 3-2-1...

Så ja til smarte galleri... :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...