Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket galleri er enklest av disse to?


Guest Per Olav

Recommended Posts

Veldig vanskelig å si. Likte fargene i den gamle mye bedre. Dessuten var bildene større der, noe jeg liker. I den nye slipper man å flytte på pila for å bytte bildet. Dette mener jeg er veldig viktig i slike typer gallerier.

Hadde nok gått for den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte navigeringsopplegget bedre i det nye, og syns det er en fordel at man ikke behøver å scrolle ned for å se hele bildet som man måtte i det gamle (hvis man ikke har så stor skjermoppløsning) . Men jeg likte ikke måten bilderammen utvidet og trakk seg sammen etter størrelsen på bildet.

Hadde jeg ikke sett det gamle albumet med de store bildene, hadde jeg nok ikke tenkt på at bildene var små i det nye, men når jeg sammenligner dem, liker jeg best bildestørrelsen i det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Jeg likte navigeringsopplegget bedre i det nye, og syns det er en fordel at man ikke behøver å scrolle ned for å se hele bildet som man måtte i det gamle (hvis man ikke har så stor skjermoppløsning) . Men jeg likte ikke måten bilderammen utvidet og trakk seg sammen etter størrelsen på bildet.

Hadde jeg ikke sett det gamle albumet med de store bildene, hadde jeg nok ikke tenkt på at bildene var små i det nye, men når jeg sammenligner dem, liker jeg best bildestørrelsen i det gamle.

OK - jeg har endret utseende og størrelsen på bildene. Selve menybaren vil også få en annen farge som blir samstemt med utseende på det nye utseende som kommer etter hvert :D Som du ser er det mulig å legge ut en rekke med "thumbnails" fra kontrollpanelet, - bør thumbnailene være synlig når galleriet åpnes eller er det ok slik det er? Jeg skal se om det er mulig å få en fast størrelse på bildene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Hmm... Det var vanskelig..

Likte helt klart det nåværende fordi man kunne se bildene og klikke på hvem du ville se.

Det nye var mer fancy, litt kulere - men sånn sett så vil jeg si at det nåværende er mer oversiktilig..

Klikk på firkant nr 2 fra venstre på menybaren. Da får du opp et stolpe med klikkbare småbilder. Stolpen kan plasseres hvor som helst på skjermen. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte helt klart det gamle.

Syns den var lettere å forstå (vanskelig å forklare). Men du sier man må trykke på noe for å få opp den bildelinja, og ikke alle skjønner dette.Så da er det bedre å ha den der fra før av.

Og utseendemessig likte jeg også den gamle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Likte helt klart det gamle.

Syns den var lettere å forstå (vanskelig å forklare). Men du sier man må trykke på noe for å få opp den bildelinja, og ikke alle skjønner dette.Så da er det bedre å ha den der fra før av.

Og utseendemessig likte jeg også den gamle :D

Oki, takker og bukker :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte og det gamle best, spesielt hvis du kan lage en knapp for å bla i bildene slik at man slipper å trykke på hvert enkelt bilde for å se det stort. Det nye ble for fancy for min smak, jeg liker det oversiktlig og enkelt, noe jeg ikke synes det nye albumet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Jeg likte og det gamle best, spesielt hvis du kan lage en knapp for å bla i bildene slik at man slipper å trykke på hvert enkelt bilde for å se det stort. Det nye ble for fancy for min smak, jeg liker det oversiktlig og enkelt, noe jeg ikke synes det nye albumet er.
På panelet ovenfor bildet finns et pilholde som peker til høyre og et som peker til venstre. Med de to kan du "trykke" deg fram og tilbake.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på firkant nr 2 fra venstre på menybaren. Da får du opp et stolpe med klikkbare småbilder. Stolpen kan plasseres hvor som helst på skjermen. :D

Så ikke bildene så godt da heller... Og at jeg måtte forklares det (tenkte ikke på det) så kan det jo hende andre ikke tenker på det heller.

nei, det gamle var best etter min mening. Det enkle er ofte det beste - og det var mye mer oversiktilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ingen :D Jeg liker best at bildene er under hverandre, slik at man lett kan se alle bildene med å scrolle seg nedover. Og om man vil se noen på nytt, så er det enklere enn å drive å trykke seg tilbake...

Så beklager PO :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Liker ingen :D Jeg liker best at bildene er under hverandre, slik at man lett kan se alle bildene med å scrolle seg nedover. Og om man vil se noen på nytt, så er det enklere enn å drive å trykke seg tilbake...

Så beklager PO :shocked:

Helt greit :D Jeg tenker mest på at dersom du har mange og store bilder under hverander på samme sida tar det "en evighet" å laste ned sida for de som ikke har raske bredbåndslinjer. Folk gidder ikke å vente "i evigheter" og forsvinner fra sida av den grunn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit :D Jeg tenker mest på at dersom du har mange og store bilder under hverander på samme sida tar det "en evighet" å laste ned sida for de som ikke har raske bredbåndslinjer. Folk gidder ikke å vente "i evigheter" og forsvinner fra sida av den grunn.

De kunne blitt løst ved å lage sider med 10-15 bilder per side. Og skal man ta hensyn til 'huleboerene'... Men jeg syntes det siste var finest, om jeg skulle valgt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
De kunne blitt løst ved å lage sider med 10-15 bilder per side. Og skal man ta hensyn til 'huleboerene'... Men jeg syntes det siste var finest, om jeg skulle valgt :D
Hm :D Vi er ganske priviligert her til lands som er "bredbåndet" vettu - det er ikke alle som har samme mulighet som oss :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm :hmm: Vi er ganske priviligert her til lands som er "bredbåndet" vettu - det er ikke alle som har samme mulighet som oss :hmm:

Langt fra alle kan få breånd i norge heller...

Der vi bodde for to år siden kunne vi ikke få ADSL å heller ingeting trådløst, de har fortsatt ikke bredbånd...

Der vi bor nå har telehor satt en hastighetsbegrensning på 1000/256...

1000 er ikke stort i dagens teknoalder, Martine H's siste album med studiobilder tok sin tid å laste ja, PO's gammeri kommer på 3-2-1...

Så ja til smarte galleri... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...