Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hundeskolen" på TV2

nikita3

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Utakene er ikke ferdig enda så det går ann å melde seg på fortsatt. Det skulle være en felles audition 13 mai men den er avlyst. De vil bruke mere tid på å finne folk de vil ha med. Så det er bare å sende inn søknad. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcRex skrev:
Skal ikke holdes så langt fra meg. Men her er en link hentet fra romerikes blad.

Link!

og noe jeg reagerer litt på er "...Hundene og eierne skal lære litt dressur samt delta på mange morsomme øvelser som å sanke sauer og ta seg bra ut på bilder"

Øh.. hva vil det si ;) Skal de være modeller!? ;)

Men hvis det skal være dressurkonkurranser må det jo være en enooorm fordel å ha en LP hund? For ikke så si urettferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er minimalt med hundetrening i dette programmet. Som Akela nevner i et tidligere innlegg - TV-folkene ser etter ulike personer som skal spilles ut mot hverandre i ulike former. Det er jo det som realitysjangeren!

Et program der alle var enige og det var bare fred og fordragelighet er KJEDELIG. Alle realityserier scorer jo aller mest på konflikter ikke sant?

Så ikke vær forberedt på å ha så mye nytteverdi som underholdningsverdi i et slikt konsept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den greia med utstemming gjore at jeg ikke akkurat jublet høyest når jeg så dette. Artig at det er noe fra Norge, og jeg kjenner ikke til Oslo Hundeskole (vet om et par instruktører og de er forøvrig greie).

Det blir nok neppe mye lydighetstrening/dressurprogram iom at det er utstemming. For at "ikke-hundenorge" skal gidde å se på så må det jo ske litt action, være litt drama og vinneren blir vel en fryktelig søt liten hund.

Ser ikke for meg at det er noe særlig "fornuftig" program (og som Akela så håper jeg ikke det er noe problemløsningsprogram), men noe litt mer underholdende kanskje.. blir nok å se en episode eller fler, så fremt det ikke går midt i treningstida vår;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal melde meg på? Med frk. Dinersen åff kårs.. Og insistere på å klikkertrene, selv om jeg veit at bikkja ikke tilbyr annet enn 4-5 atferder og ikke er veldig klikkerklok? Og være mitt vanlige sjarmerende, kverulerende meg? Jeg skal jo antageligvis ikke på noen annen hundeferie i år *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne skrev:
Kanskje jeg skal melde meg på? Med frk. Dinersen åff kårs.. Og insistere på å klikkertrene, selv om jeg veit at bikkja ikke tilbyr annet enn 4-5 atferder og ikke er veldig klikkerklok? Og være mitt vanlige sjarmerende, kverulerende meg? Jeg skal jo antageligvis ikke på noen annen hundeferie i år *flir*

DA hadde programmet blitt noe å se på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
  2ne skrev:

Det er netopp DEG de søker, Tone...

Folk som tør å stå fram i diskusjoner...

Hihi, kanskje vi skal melde dere på til en audition, og sende deg mail senere om når den er? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hihi, med Lotta, Akaela, Belgerpia og 2ne, så tror jeg programmet hadde blitt skikkelig innholdsrikt og spennende!

Tv2 søker jo folk som kan å diskutere, og når man i tillegg har en masse kunnskap om hund så er jo det perfekt.

Vær så snill da, meld dere på?! :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akela skrev:

Så det spiller liksom ingen rolle så lenge det er hund på TV? Hehe, så jo det på reaksjonene etter Jeppes Hundkoll på NRK...

Antar den var til meg.. Nei gjør det det?? Er det ikke bedre med noe hund på tv som kanskje ikke er laget for deg, enn ikke noen hundeprogrammer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marcoograya skrev:

Antar den var til meg.. Nei gjør det det?? Er det ikke bedre med noe hund på tv som kanskje ikke er laget for deg, enn ikke noen hundeprogrammer i det hele tatt?

Så du mener at så lenge det er hund, så er spiller det ingen rolle hvordan de behandler hunden i programmet? Bare det er hundeprogram så er det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW skrev:

Så du mener at så lenge det er hund, så er spiller det ingen rolle hvordan de behandler hunden i programmet? Bare det er hundeprogram så er det greit?

Maren sin side:

http://bcamira.wordpress.com/galleri/sommerbilder/

det øverste bildet. Den med mest hvitt er Mira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...