Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hundeskolen" på TV2


nikita3

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Det blir Oslo Hundeskole som skal stå for det faglige da... dette foregår jo på hundeskolens eget leirsted. Mye gratisreklame i det! Dette blir vel forhåpentligvis bare tull og moro... og med TV-kamera på seg blir det vel mest positivt.

Selv om jeg personlig synes det er jo litt synd at TV-folkene, når de først skal lage noe om hund, ikke går litt mer faglig solid til verks, altså til de ledende på atferd. Men disse ville kanskje ikke stilt opp på samme måte som en helkommers hundeskole, eller vært like lettfordøyelige - for ikke å si lettfattelige - i formuleringene :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Oslo Hundeskole som skal stå for det faglige da... dette foregår jo på hundeskolens eget leirsted. Mye gratisreklame i det! Dette blir vel forhåpentligvis bare tull og moro... og med TV-kamera på seg blir det vel mest positivt.

Selv om jeg personlig synes det er jo litt synd at TV-folkene, når de først skal lage noe om hund, ikke går litt mer faglig solid til verks, altså til de ledende på atferd. Men disse ville kanskje ikke stilt opp på samme måte som en helkommers hundeskole, eller vært like lettfordøyelige - for ikke å si lettfattelige - i formuleringene :o

Hva er galt med oslo hundeskole??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun egentlig sagt at det er noe galt med Oslo hundeskole?

Min erfaring med Oslo hundeskole er delt, og jeg vet det finnes ymse av instruktører der. Vet også at det finnes mange forskjellige hundeeiere som trener der. Alt i fra klikkere til folk om trener med mer tradisjonelle metoder.

Men jeg kan ikke se at akela har sagt at hun har noe imot Oslo hundeskole. Hun reflekterer rundt hvordan det kan komme til å bli, og hvorfor det er akkurat Oslo hundeskole som skal "ha ansvaret" for TV-programmet.

Forøvrig synes jeg det hørtes ganske moro ut dette programmet. Da jeg var i London hadde de på britisk TV noe ala skal vi danse, men med hunder som gikk en slags agity, der en ble stemt hjem hver uke. Den som viste minst progresjon. Egentlig veldig underholdende.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la dette bli noen diskusjon om hundeskolen da. Alle bedrifter som er store (har mange avdeliger og veldig mange på kurs hvert år) har "venner og uvenner". Slik vil det nok alltid være. Med hundeskolen i ryggen skal man ikke være redd for for lite faglig bakgrunn til en "reality-serie" på tv. Og positiv trening, ja det blir det.

Gleder meg til å se reklamen på TV. Mira er med i den :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine valpekjøpere sendte inn søknad (for lenge siden) og de var hjemme hos henne og foretok intervju for en mnd. tid siden.

Hun ble plukket ut til videre intervju, som skal skje i beg. av Mai.

Jeg har inntrykk av at den første delen av inntak er ferdiggjort? Mulig jeg tar feil.

Vesle Duna var en uansett en skikkelig linselus, og jodla konstant under intervjet :o

Tv- folkene var visstnok skrekkelig betatt av den vesle rumpestumpen hennes, og uttalte at det var "Den peneste rumpa de hadde sett" , og filmet den vesle krøllstumpen hennes i flere minutter:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig! :o

Hadde det vært en måned jeg ikke gikk på skolen, hadde jeg sterkt vurdert å melde meg på. Det hørtes kjempegøy og læringsrikt ut! Kommer nok til å følge med på det når det kommer på tv ja.. Kanskje man ser noen kjente også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe var å besøkte Linn nå (den gamle instruktøren min fra oslo hundeskole) og hun hadde vært på gården i helgen og filmet reklamen som Mira er med i:P Det var visst kjempegøy hehe:P Jo også kommer det om det på tv 2 på god kveld norge i helgen=) Hadde det ikke vært 18 års grense hadde jeg meldt meg på=( hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo skikkelig gøy ut! Fikk faktisk lyst til å melde meg på... :) Men siden Rikke er så skeptisk til fremmede mennesker og hunder, så tror jeg ikke akkurat at det hadde vært så lurt. :)

Og selvfølgelig fordi jeg snart får valp. Hehe! Men det så jo skikkelig gøy ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, en fyr ga meg kortet sitt og maste voldsomt om at jeg måtte ta kontakt ang å være med på det showet med Lyra for en måneds tid siden. Jeg sa jeg hadde to stk men det var ikke noe problem visstnok, det kom til å bli kjempemorro for hunder og eiere, ikke noe stress for en valp, stort sett aldri noe problem å få 1mnd fri fra jobb når det er TV med i bildet bla, bla, bla. Tok kortet hans og lovte å ringe hvis jeg ombestemte meg og nå ser jeg på linken at det bare er for hunder over 1 år! *flir* Han hadde tydligvis ikke reglementet helt klart for seg.. *ler* Ikke at det var aktuellt uansett pga jobb etc..

Edit; en annen ting. Jeg poengterte at jeg ikke syntes noe om å skulle utsette mine hunder for en ukjent "flokk" de måtte bo sammen med i 4 uker, spesiellt ikke i den alderen Lyra ville komme til å være i. Hva hvis noen av de andre hundene er ufine eller nervøse? Da fortalte mannen meg (som var produsent visstnok) at det kom til å være separate boliger og at de ikke måtte bo sammen med andre overhodet. Nå har dette også tydligvis endret seg det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel, jeg er uheldigvis belemret med en mann som er for seriøs jeg........ for jeg kunne hatt stor moro av å melde på han og lille terrierdyret hans - men han bare fnøys i nesa og grynta noe om at sånt bare var tull..... hmmfrrrrr......

Jeg er OVERBEVIST om at de hadde kommet med, den terriersaken er jo ikke riktig, og gubben har normalt sett både humor og selvironi - men nei, man må være dønn alvorlig hele tiden. Man skal ikke tulle med hundeting må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke "noe imot" Oslo Hundeskole i den forstand - de hopper vel når TV2 inviterer de.

Men istedenfor at TV2 investerer littegrann arbeid og midler selv, så gjør de det til en eneste gigantisk reklame for én enslig aktør - på denne aktørens eget kurssted hvor det allerede arrangeres hundeleire.

Det ville neppe gått på noe annet område når man skulle lage et underholdningsprogram - men siden det "bare er hund" så er det liksom greit?

Og som sagt: Jeg foretrekker at "utdannende" programmer faktisk går litt lenger når det gjelder å finne frem til folk som har kunnskap om atferd utover trening av hund. Det kan jo være at dette "bare" skal være et program der hunder lærer å gjøre kunster og da er det - bortsett fra en nærmest uetisk gratisreklame - sikkert greit nok. Men jeg håper IKKE de blander inn problematferd hos "hundegjestene" der og skal fikse det - for der har OS endel pussige ting på samvittigheten. Turid Rugaas sa det selv en gang: Det er stor forskjell på å jobbe med (problem)atferd og denslags "trening" av hund, og på å drive innlæring av ulike ferdigheter som hundeskolene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det spiller liksom ingen rolle så lenge det er hund på TV? Hehe, så jo det på reaksjonene etter Jeppes Hundkoll på NRK...

Og dere som er spurt om å være med... ikke glem at TV2 i vanlig realitystil ønsker konflikter folk imellom, de ønsker hele spekteret av folk - og at de setter dem sammen etter totalen; at de får folk som vil interagere på en måte som blir morsom for seerne og skape avisoppslag i beste fall (og da skrives det neppe om solfylt enighet... men konflikter), de vil ha påståelige folk, kranglefanter såvel som det motsatte, så lenge de er mer eller mindre fargerike; gjerne folk med svært forskjellige meninger, ståsteder, bakgrunn, og fremtoning...

Hundene man har, er nok ikke HOVEDgrunnen til at man plukkes ut ;)

http://www.dagsavisen.no/kultur/article2193236.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette noe ala "top dog" som går/gikk på animal planet?

Synes dette høres kjekt ut jeg!

Er det denne helgen det skulle være på "god kveld norge"? På lørdag det går?

Jeg også. Kunne gått med Tassa ;) Men *krem* er for liten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...