Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hundeskolen" på TV2

nikita3

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Utakene er ikke ferdig enda så det går ann å melde seg på fortsatt. Det skulle være en felles audition 13 mai men den er avlyst. De vil bruke mere tid på å finne folk de vil ha med. Så det er bare å sende inn søknad. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke holdes så langt fra meg. Men her er en link hentet fra romerikes blad.

Link!

og noe jeg reagerer litt på er "...Hundene og eierne skal lære litt dressur samt delta på mange morsomme øvelser som å sanke sauer og ta seg bra ut på bilder"

Øh.. hva vil det si ;) Skal de være modeller!? ;)

Men hvis det skal være dressurkonkurranser må det jo være en enooorm fordel å ha en LP hund? For ikke så si urettferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er minimalt med hundetrening i dette programmet. Som Akela nevner i et tidligere innlegg - TV-folkene ser etter ulike personer som skal spilles ut mot hverandre i ulike former. Det er jo det som realitysjangeren!

Et program der alle var enige og det var bare fred og fordragelighet er KJEDELIG. Alle realityserier scorer jo aller mest på konflikter ikke sant?

Så ikke vær forberedt på å ha så mye nytteverdi som underholdningsverdi i et slikt konsept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den greia med utstemming gjore at jeg ikke akkurat jublet høyest når jeg så dette. Artig at det er noe fra Norge, og jeg kjenner ikke til Oslo Hundeskole (vet om et par instruktører og de er forøvrig greie).

Det blir nok neppe mye lydighetstrening/dressurprogram iom at det er utstemming. For at "ikke-hundenorge" skal gidde å se på så må det jo ske litt action, være litt drama og vinneren blir vel en fryktelig søt liten hund.

Ser ikke for meg at det er noe særlig "fornuftig" program (og som Akela så håper jeg ikke det er noe problemløsningsprogram), men noe litt mer underholdende kanskje.. blir nok å se en episode eller fler, så fremt det ikke går midt i treningstida vår;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal melde meg på? Med frk. Dinersen åff kårs.. Og insistere på å klikkertrene, selv om jeg veit at bikkja ikke tilbyr annet enn 4-5 atferder og ikke er veldig klikkerklok? Og være mitt vanlige sjarmerende, kverulerende meg? Jeg skal jo antageligvis ikke på noen annen hundeferie i år *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal melde meg på? Med frk. Dinersen åff kårs.. Og insistere på å klikkertrene, selv om jeg veit at bikkja ikke tilbyr annet enn 4-5 atferder og ikke er veldig klikkerklok? Og være mitt vanlige sjarmerende, kverulerende meg? Jeg skal jo antageligvis ikke på noen annen hundeferie i år *flir*

DA hadde programmet blitt noe å se på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det er netopp DEG de søker, Tone...

Folk som tør å stå fram i diskusjoner...

Hihi, kanskje vi skal melde dere på til en audition, og sende deg mail senere om når den er? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hihi, med Lotta, Akaela, Belgerpia og 2ne, så tror jeg programmet hadde blitt skikkelig innholdsrikt og spennende!

Tv2 søker jo folk som kan å diskutere, og når man i tillegg har en masse kunnskap om hund så er jo det perfekt.

Vær så snill da, meld dere på?! :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det spiller liksom ingen rolle så lenge det er hund på TV? Hehe, så jo det på reaksjonene etter Jeppes Hundkoll på NRK...

Antar den var til meg.. Nei gjør det det?? Er det ikke bedre med noe hund på tv som kanskje ikke er laget for deg, enn ikke noen hundeprogrammer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar den var til meg.. Nei gjør det det?? Er det ikke bedre med noe hund på tv som kanskje ikke er laget for deg, enn ikke noen hundeprogrammer i det hele tatt?

Så du mener at så lenge det er hund, så er spiller det ingen rolle hvordan de behandler hunden i programmet? Bare det er hundeprogram så er det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at så lenge det er hund, så er spiller det ingen rolle hvordan de behandler hunden i programmet? Bare det er hundeprogram så er det greit?

Maren sin side:

http://bcamira.wordpress.com/galleri/sommerbilder/

det øverste bildet. Den med mest hvitt er Mira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...