Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonetreff/ Utstilling Hamar 18-20 november

Silje

Kan du komme på hundesonetreff 18-20 november i Hamar?  

28 stemmer

1. 1.

• Ja det kan jeg!
      9
    • Ja, har veldig lyst, men må sjekke om det passer
      10
    • Nei, desverre
      9

Recommended Posts

Skrevet

Ja nå har det blitt mye snakk om hundesonetreff og en del av dere høres ut som om dere kunne tenke dere å tatt det i Hamar 18-20 november og på den måten kombinere det med utstillingen i vikingskipet.

Men vi må ta en liten opptelling over hvem som kan! ;)

Hvem kan komme på hundesonetreff i Hamar?

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Litt langt til Hamar ;)

Ja det er litt langt for meg og... ca 12 timer å kjøre, men jeg skal jo til hamar uansett den helga, og med tanke på at det er en ganske stor utstilling, så vil kanskje ganske mange av oss komme til hamar den helga ;)

Skrevet

Kan ta tog sørover, men det er det der med overnatting altså. Blir vel kaldt nok å sove i telt også. Om jeg finner en billig løsning på overnatting med hund kan jeg vel alltids være med. ;)

Skrevet

Jo, kanskje, jeg vet ikke helt.

Jeg skal på Rallylydighetskurs i november da, men er litt usikker på når det er. Om jeg har tid og penger så kommer jeg. ;)

Skrevet

Campinghytter er jo en billig og grei måte å overnatte på da... Og hvis dere er flere sammen i ei hytte, så blir det jo enda billigere ;)

Skrevet

kommer jeg hvis jeg har hund å stille der.(får se om Småen og Aiwa får opp igjen pelsen sin først) akkurat no er de nedrøyta alle sammen. :wink:

har nemmelig lurt på om vi skal melde på der.

Skrevet

Hvem er det som sliter med overnatting?

Hvertfall. Vicky og Kristina tenker jeg skal sove hos meg, for pappa bor der.

Så regner med vi tre kommer.

Skrevet

Gale-Tinka og jeg kan godt bo i telt i hagen til Julie vi. Billig blir det i alle fall. 8) Spørs om jeg har råd til å ta toget nå da, hehe. Går hunder gratis på tog, eller er det der det er sånn idiotisk 40 cm-regel?

Skrevet
Gale-Tinka og jeg kan godt bo i telt i hagen til Julie vi. Billig blir det i alle fall. 8) Spørs om jeg har råd til å ta toget nå da, hehe. Går hunder gratis på tog, eller er det der det er sånn idiotisk 40 cm-regel?

Bare å komme ;)

Skrevet

Jeg skal dit, men vet ikke om jeg kan komme begge dager osv.. Men det tar jeg når den tid kommer.. ;) Chessea skal i hvertfall få dra til Hamar, basta bom! 8)

Guest Vicky
Skrevet

jeg kommer ;) skal sove over hos Julie og Mona ;);) Vicky skal gå nm

Skrevet

Kommer jeg ;) Veit ikke hvordan jeg skal gjøre med med overnatting og slikt, men jeg skal dit uansett. Zira skal stilles som junior ;)

Skrevet
Kommer jeg ;) Veit ikke hvordan jeg skal gjøre med med overnatting og slikt, men jeg skal dit uansett. Zira skal stilles som junior ;)

Vi to kan jo leie oss en campinghytte sammen? ;)

Skrevet

Jeg skal jo dit jeg.. var der et år her, men da var jeg med røde kors!

Bor i oslo.. så det er jo ikke så langt. så jeg blir skjørt eller så har ejg noen venner der oppe så jeg kan høre med de!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...