Gå til innhold
Hundesonen.no

Puddelklippene


LouDan

Hvilken av klippen nedenfor synes du er penest?  

28 stemmer

  1. 1.

    • Klipp 1
      6
    • Klipp 2
      1
    • Klipp 3
      19
    • Romeo
      2


Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Må nok si klipp nummer 3 jeg og... men jeg sliter litt med puddel klippene jeg... hvertfall nr 1 og 2, eierene står jo i 3-4 timer før de skal inn i ringen og klipper, sprayer og pudrer... Dakar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok si klipp nummer 3 jeg og... men jeg sliter litt med puddel klippene jeg... hvertfall nr 1 og 2, eierene står jo i 3-4 timer før de skal inn i ringen og klipper, sprayer og pudrer... Dakar..

Det er vel ikke lov lenger?

Alt skal vel være "naturlig" nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De grer jo pelsen "oppover" eller hva jeg skal si. Det er ikke lov til å pudre/farge pelsen noe, utenom på et par terrierraser som får lov til å bli krittet. Men det tar nok lang tid å holde en sånn pels ved like, og særlig før utstilling. Mange handlere står jo med børsten inne i ringen og børster mens de venter (dette gjelder ikke bare puddel, men også f.eks. pomeranian som også skal ha poffpels :wink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De grer jo pelsen "oppover" eller hva jeg skal si. Det er ikke lov til å pudre/farge pelsen noe, utenom på et par terrierraser som får lov til å bli krittet. Men det tar nok lang tid å holde en sånn pels ved like, og særlig før utstilling. Mange handlere står jo med børsten inne i ringen og børster mens de venter (dette gjelder ikke bare puddel, men også f.eks. pomeranian som også skal ha poffpels :wink: ).

Og Chow Chow`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke lov lenger?

Alt skal vel være "naturlig" nå?

Det har jo egentlig være ulovlig ganske lenge da, men reglene blir ikke overholdt. Akurat som dobbel handling, vært ulovlig lenge, men det blir ikke slått ned på alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den utstillingsklippen på Puddelen hadde faktisk en funksjon, sånn fra gammelt av, da Puddelen var en brukt brukshund! De er jo vannaporterende fuglehunder og når hunden måtte hoppe uti det kalde vannet så klipte de ned pelsen for å redusere vannmotstanden, men bevarte endel pels for å beskytte ledd og de indre organene! Litt artig egentlig! :)

Syns lammeklippen er finest jeg da... Eller nr 3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...