Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ønsker du deg ?

Recommended Posts

Skrevet
Hvilket merke kjøpte du??? det er jo ikke sikkert de har flere igjen, og noen ganger må du faktisk spørre om å få :rolleyes:

Jeg har prøvd den, den funker faktisk ikke så værst men egner seg best for små hunder. Ludde bare rev ned mye av det han kom borti han :)

Mathilde (tjukken) har du prøvd det agilitysettet?? er det hos meg du prøvde det?

Jeg har det settet det er ganske bra men man burde vel ha fler hoppehindre for å lage kominasjoner og slikt.... :)

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Er det agillity settet verdt pengene?

hmm...ikke for å skuffe, men jeg vil vel ikke si at det er verdt pengene..det er bare 6 slalom pinner et hoppehinder og en veldig kort tunnel...slalomen er umulig å få rett og hoppehinderet er skjevt...festene til alt er også dårlig. Men hvis du er helt ny i agility kan det jo passe, men du blir fort "ferdig" med det.

det er ihvertfall min mening.

Skrevet
oppdatering;

har kjøpt langline og apportbukk, stoffbur skal jeg mest trolig kjøpe i morgen så nå ønsker jeg meg:

*flexiline

*laangt skinn bånd

*utstilingsbur

*tøft skinn pigg halsbånd:P

*større apportbukk

enda ny oppdatering:P i dag kjøpte jeg stort utstillingsbur, halsbånd og matskåler med stativ og godbiter så nå ønsker jeg meg;

*laangt skinn bånd

*større apportbukk

*skinn pigg halsbånd (visste det ikke var det båndet jeg kjøpte i dag jeg egentlig ønsket meg haha)

forresten kjøpte jeg alt jeg kjøpte i dag for 1000 kr så må si jeg gjorde en god handel:) (fint å ha "oppdretter" som driver dyrebutikk=D )

Skrevet
Mathilde (tjukken) har du prøvd det agilitysettet?? er det hos meg du prøvde det?

Jeg har det settet det er ganske bra men man burde vel ha fler hoppehindre for å lage kominasjoner og slikt.... :)

det var hos deg tror jeg... husker iallefall at jeg har prøvd det settet et sted

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt:

1. Nytt halsbånd

2. Nytt bur til Rocky

3. Sele til Rocky

4. Springer (til valpen når den blir gammel nok.)

5. Hårklipper til Rocky

6. Ny matskål og drikkeskål

7. Mat brikke til å ha under mat- og vannskåla.

8. Agility-hinder

hm...

Det er sikkert mer, men jeg kommer ikke på det nå i farta :)

• 2 years later...
Skrevet

1. Halsbånd, et pent et.

2. Ordentlig pelsstellesett.

3. Trimmebord

4. Utstillingstelt

5. Nye matskåler, fine evt. av keramikk.

7. Springer

Skrevet

1. Egen liten hund! :whistle:

Til den lille hunden:

- En god flytevest

- Nina Ottson leker

- En god sele

- Kifani halsbånd

- Enkel kløv

- Ett solid og slitesterkt tøy/stoffbur

:ahappy:

Edit:

- Aktiviseringsleker

- Pipedyr osv.

- Magebelte

- Hundeseng

Skrevet

- Hus med hage! :banana:

- Belte til bruk ved jogging (så jeg kan slippe å holde i båndet :o )

- Ny kløv

- Ny hundeseng (den gamle fikk gjennomgå litt i fjor av valpetenner)

- Ny fortønne (som har lokk som fungerer :o )

Det er vel stortsett det :banana:

Skrevet

Det er mye det!

1. Deilig myk og fin hundeseng til å ha på stua

2. Stilige matskåler

3. 10 Halsbånd fra Kifani og collar mania

4. Ruff Wear redningsvest

5. Kurs kurs kurs

6. Brunt lærhalsbånd i skikkelig bra lær, og lik kobbel

7. En hund som vil være med å jogge

8. Stålbur i sort til å ha i bil/inne og en bil å ha det i :banana:

9. Utstillingskobbel i farger som matcher hunden

10. En bamse hun kan voldta og spise uten at den går istykker

11. Agilityutstyr og en hage å ha det i

I could go ååån and åån.... Materialistisk? Jeg? Neida...

Men først og fremst en lykkelig hund som er trygg og har det godt :banana:

Skrevet

1. Sånt fint bredt personlig halsbånd

2. Tøybur til bruk på utstilling o.l + når Ellie skal være med meg på jobb

3. Pelstrimmeutstyr

4. Magebelte med line

5. Trekksele

6. Pulk

7. Lp utstyr som hinder, metallapport, kjegler o.l (i håp om at vi får bruk for det)

8. Agilitysett til hagen

9. Hage

10. Kurs

11. Alt som trengs til å gå forskjellige ting som spor, rundering og søk..

12. Masse forskjellige rå bein

13. stort lager av sunne ekstra gode godbiter og morsomme leker

14. Bedre / finere utstillingsline

15. Ny hundeseng

16. Redningsvest

Hmmm.. inspirasjonen tok visst slutt her forløig :)

Skrevet

Vogn til hundene. Til å ha dem i på utstilling for å slippe å dra på masse bur. Har endelig funnet en som IKKE kan forveksles med barnevogn!!

Skrevet

Ooh, det er så mye!

1. metallapport

2. halsbånd fra Kifani

3. nye fine myke kobbel

4. x-antall dummies fra størrelse bittesmå til 500 grams

5. flere holdbare tennisballer, både med og uten pip

6. furminator

7. dummyveske

8. sele til valpis

9. en fryser full av vilt til jakttreningen

10. variocage bilbur

11. agilitybane :devil:

12. et lite biteskinn

13. nye og finere matskåler

15. et par fløyter til (en til å henge i bilen, en til å ligge i stolsekken, en til å ligge i utstyrskassen osv osv)

Og listen kan fortsette ut i evigheten. :)

Skrevet

Masse forskjellige halsbånd/kobbel, minst 20 leker fra Cleanrun eller andre, egen agilitybane, diverse dekken, kurs, seler, stoffbur og metallbur. Sikkert mer også.

Skrevet

1. Agilitysett (altså alt jeg trenger til å sette opp en bane hjemme :poke:)

2. En hage å ha det i :)

3. En hund jeg kunne konkurrert med

4. Privat trener :devil:

Skrevet
1. webmaster sele! (og jeg syns akkurat nå.. eller, lommeboka mi syns) at 400 kr for den selen er for mye..

2. ny tauleke!

3. Et par traktor lass med tyggebein... (gratis!)

4. sånn matte/teppe/ting som NAF har som jeg kan legge bak i bilen min. Kombinert teppe til baksetet og sånn som gjør at det blir en hel flate bak i bilen, og ikke mulighet for bikkja å falle ned mellom setene.. Denne skal jeg ha asså.. En vakker dag.. :blink:

5. klippe utstyr.

Oppdatering her....

1. Webmaster selen har vi. Og jeg betalte visst full pris for den :lol:

2. Tauleke kjøpte vi, men bikkja gadd jo ikke leke med den, så den er gitt bort :)

3. Bridie begynner å bli lei tyggebein etter vi kjøpte MASSE i sverige

4. DENNE ønsker jeg meg fortsatt, spes nå som bilen ble eugodkjent i to år til

5. Dette har jeg.

Hmm, ny ønskeliste da tro??

1. Den NAF tingen til bilen, som var nr 4 sist.

2. Den NAF tingen...

3. NAF ting?

4. ehhh.. Jeg tror vi har alt bridie trenger....

5. Kanskje et nytt leiebånd, som er lit tynnere enn det jeg har etter Buffy. Muigens. I lær da, MYKT lær.

Også ønsker jeg meg litt treningslyst. Men mistenker at det er vanskelig å kjøpe :)

Skrevet

Ønsker meg:

1. Flere halsbånd, særlig til Domino.

2. Ny sele til Domino.

3. Lp hopphinder.

4. Variocage til bilen.

5. Pent utstillingsbånd til Domino.

6. Sakser til pelsen til Domino.

Sånn ellers tror jeg vi har alt vi trenger :)

Skrevet

*Kløv

*halsbånd fra blockydogs

*flexiline

*utstillingsbånd

*Klikkertrening for utstillingshunden av K. Pryor

Og sikkert masse mer som jeg ikke kommer på :)

Skrevet

En "vantett" hundeseng som er enkel å vaske. xD

Furminator.

Regndekken.

Kondomdress.

Webmaster sele.

Kurs

AG og LP utstyr.

Nomehalsbånd.

Bånd på 2,5 meter til 3meter. Helst i lær.

Tyggeben som varer lenge.

Innegjerdet hage.

Spor som legger seg selv på spennende nye plasser. xD

Massemasse treningslyst :)

Helst billig og på salg xD

Skrevet

-Kjøle matte som ikke koster skjorta av deg

- Regn dekken som faktisk dekker bikkja,ikke den vi har i dag som er egentlig for en annen rase og er kort over rompa.Men de må bestilles og syes etter mål-altfor dyrt i forhold til bruken

-egen hage til vovven

-ny kobbel ,minim.2.5 meter langt ,skinn

- knute kutter som ikke skjærer av pelsen,har sett'n men husker ikke hvor.. stønn

-balsam som faktisk holder det den lover

-selvrensendes ører fniiiis -Egentlig en mindre type barbermaskin som kommer til i ørene

husker ikke mer akkurat nå...

Skrevet

For en gang skyld faktisk ikke nå mye da jeg har handlet det jeg ønsket meg i juni :blink: Kjøpte da et veldig langt skinn bånd i super kvalitet og en kjempe fin Vibri sele.Jeg er jo halsbånd gal da så er nok ingen problem ønske seg det akkorat :ahappy: men,siden sela ble så fin må vi jo bruke den mest!

Er kun et Baggen belte jeg ønsker meg nå.

Skrevet

jeg ønsker meg:

sånn vogn^^

treffe sonen folk

være hundepasser

MANGE NYE HUNDEVENNER I MOELV

at "spådommen" til dyrlegen ikke forekommer og at Mike fortsetter å være verdens beste hund å lever i maaaaaange år:D

og egentlig alt mulig anna av materielle ting.

samt en diger gård med mange lykkelige hunder^^

Skrevet

Jeg har relativt snart bursdag, så kanskje på tide å skrive ønskeliste?

I tilfeldig rekkefølge:

1) Et mye mer hundevennlig bosted

2) 80 prosent stilling, 120 prosent lønn - mer tid og bedre råd til hundehobbyer

3) To bernere til (skal vi nok få til på sikt, er uansett ikke klar for ny valp enda)

4) En god kløv

5) Vogn eller annet som X'en kan trekke

6) Egen skog, uten hoggorm

7) En ny lenke til sambo, han liker ikke å holde i den vi har (men det kan vel han egentlig skaffe seg selv, jeg er jo fornøyd med den jeg har kjøpt...)

8) En flott og frisk hannhund til X'ens neste kull

9) Tidsmaskin, for å rette opp tidligere feilavgjørelser

10) En bedre hjemmeside

En må kanskje fylle rundt tall for å få slike ting?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...