Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ønsker du deg ?


Recommended Posts

Faktisk så ønsker jeg meg ikke sååå mye ennå :D (blir nok mer når hund nr 2 kommer i hus).

men jeg ville gjerne hatt:

-En tilpasset kløv til Rex fra seleverkstedet. (da hadde jeg nok prøvd ut det litt å)

-En ordentlig flott klotang (nå har jeg endelig fått til at kloklipping, det må til, uten tull).

-Diverse valpehalsbånd.

-Potesokker

-Valpekobbel

-Langt valpekobbel

-lett langline

-Tilpasset sele (til bruk for trekk)

-seng til valpen

-Valpe-/hundevennlig gulv på rommet

-Div. hundebøker

Men aller mest: EN hund som ikke stikker :rolleyes:

Og en tlf fra en oppdretter som har valp til meg :)

Kunne jo også slenge ut alt annet jeg ønsker meg, som f.eks småbruk med stor tomt, lappen og hundebil (med helsveiset bur(sånn de brukte hos Nordenstam) eller et annet jeg har siklet på.) Men om jeg fortsetter blir listen laaang.

EDIT: tilføyd bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Ønsker meg alt like mye egentlig.. iallefall nesten.. Så om rekkefølgen er helt riktig vet jeg nå ikke.. En del skal jeg kjøpe til valpen før han kommer da, for det er ting jeg faktisk trenger ganske kjapt. :)

1. Seler til alle hundene, for snørekjøring til de eldste og regulerbar sporsele til minsten som kommer.

2. Kløv fra seleverkstedet til Willis, og etterhvert Varja.

3. Diverse biteputer/bitepølser for å starte valpen i bitearbeid og legge grunnlag for IPO-trening.

4. Halsbånd og line til valpen.

5. Seng og leker til valpen.

6. Langline på 50-100 meter til fuglisene.

7. Gode, varme og regntette dekken til fuglisene.

8. Diverse lydighetsgreier, apportbukker o.l.

9. En agilityslalom til å ha i hagen.

10. Teppe til å ha i tøyburet som valpen skal bruke på treninger o.l.

Er sikkert masse mer som jeg ikke kommer på.. :D

Ehem, nå har jeg hatt meg en liiiiten handletur med Aya og Knottis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

- Ønsker at Abby kunne kommet hjem i dag.. :rolleyes:

- Sånn utstyrs belte til lange turer. (med lomme til mobil, godbiter og vannflaske.)

- Tauleke for liten hund/valp. (De har jo bare sånne store jo :))

- Masse leker og bein.

- utstillings bånd.

Det var vel det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

J ønske meg mot nok til å ta med trekkdyret på sykkeltur,

Sacco vogn, årer til kanon, brunt utstillingsbandet skal dukke opp. nytt krokbelte som gjør at jeg ikke får det opp på magen og at jeg kan ha to hunder på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det...

ønsketing man antageligvis aldri kommer til å få... :)

- komplett fjellpulk med utstyret for hund... (ønskepris 2000kr, nå er vinteren over, menmen)

- komplett ag-bane på låven... (ønskepris 2000kr for alt utstyret)

- egen stor innsjø med ender så Decoy kunne få skikkelig toller/decoy trening... :) (ønskepris 0kr)

- bil som er egnet/trygg for å frakte hunder... (ønskepris 0kr, sponset...) :)

Nytt krokbelte som gjør at jeg ikke får det opp på magen og at jeg kan ha to hunder på det.

Om noen i familien kan/har utstyr til å sy i slikt stoff er det veldig greit å få påsydd "skrittreim" på det du har...

2 hunder i beltet.? bedre med sånn hanefot eller hva det nå heter når de går dobbeldrag.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bringkobbel

- Kennel kløv (har to kløver men ønsker meg kennel)

- Border collie bånd og halsbånd

- Refleksdekken til Loppa (leter etter et som er passe, hun er så liten)

Er vel mer, men kommer ikke på det nå! :)

EDIT: Nytt stoffbur må jeg ha! :)

Hvis du går på http://www.hooks.no så har de hundeutstyr der og der iblant et refleksdekken som tåler vann og som er flis inni som jeg tror er i hennes størrelse.

Skal bestille derfra nå snart selv.

1) Rosa halsbånd som det står I Love You på. Max pris for meg nå 100kr

2) Rosa kobbel til, max pris nå: 50 kr.

3) Refleks dekken, 200 kr

4) Vinterdekken, 200kr

5) Friskis godis, hehe. 10 kr LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen er redigert.

-En tilpasset kløv til Rex fra seleverkstedet. (da hadde jeg nok prøvd ut det litt å)

-Potesokker

-lett langline

-Tilpasset sele (til bruk for trekk)

-Valpe-/hundevennlig gulv på rommet (vinyl)

+ lappen, hundebil, og et bur til bilen (der er jeg litt kresen)

Men aller mest: EN hund som ikke stikker :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på http://www.hooks.no så har de hundeutstyr der og der iblant et refleksdekken som tåler vann og som er flis inni som jeg tror er i hennes størrelse.

Skal bestille derfra nå snart selv.

Hvilken str skal du ha til din da? Loppa er utrolig liten liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, mente ikke noe frekt altså :icon_redface:

Bare lurte på hvilken str du brukte til din..

Åja, sry... Hehe

Men du kan jo måle henne, fra nakken til halerot eller hva det heter rett før halen.

(Dette har ikke noe med dette å gjør, men så på hjemmesiden din om Loppa, og Blondie gjør akkuratt det samme at hun holder seg langt unna meg. Hva har du gjort for å få henne til å gå nærmere?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del ting... men det jeg mangler er vel tøybur og kløv.. skriver ned det jeg har ( har ikke noe annent å gjøre i dette øyeblikk)..

1 metallbur

1 bia bed

1 reiseseng

1 seng i stoff og med kanter

2 stoffskåler

2 metallskåler

1 retriverkobbel i blått og rødt

1 maxi flexi ¨bånd

1 10 meter langline

1 skjerf med skriften " stuegris på luftetur

1 blått refleksbånd

1 utroligt kult pigghalsbånd i sølv

2 tynne dekken

100 potesokker i alle størrelser og fasonger

1 kort nylon kobbel sort

1 kraftig nylon kobbel blått

1 mars koat king børste

1 neglesaks

1 blinkende halsbånd

2 "raker"

1 karde

2 børster jeg ikke husker navnet på

1 utstillings line

1 valpesele

1 trekksele fra kennel

2 haneføtter

1 tynt nylonbånd

2 refleksdekken

1 skinn halsbånd helstrup

1 skinn halsbånd 50 cm

1 skinn halsbånd 35 cm

1 nylon kobbel rødt

1 nylon kobbel grønt

1 flettet halsbånd

1 halsbånd med "ludde" i diamanter

2 førstehjelps sett

1 eple shampoo e

1 medisin shampoo

et utallig antall av leker

og sist men ikke minst en spesial desinget dress

er det noe jeg mangler da til en 4 år gammel labbis ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Svart hurrta sele til Twiggy

- Utstillingstelt (Barehund teltet)

- Bilbur som jeg kan proppe begge hundene inni

- en tøff ungdomsbil som samtidig kan være praktisk hundebil

- Effileringssaks i 1000 kr prisklassen

- førstehjelpssett

believe me, det er mer, kommer bare ikke på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukare førstehjelpssett får man gratis hvis man kjøper for ofte. RC har en sånn kampanje nå :) har 3 stk :)

Det fikk ikke jeg når jeg kjøpte for i forrige uke <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel apportbukk, langline og hinder som står høyest oppe på lista.. og nytt stoffbur.. heheså billig som mulig;P Jo også ønsker jeg meg utstillingsbord til jeg får ny valp:P har noen år på meg hehe..

oppdatering;

har kjøpt langline og apportbukk, stoffbur skal jeg mest trolig kjøpe i morgen så nå ønsker jeg meg:

*flexiline

*laangt skinn bånd

*utstilingsbur

*tøft skinn pigg halsbånd:P

*større apportbukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk ikke jeg når jeg kjøpte for i forrige uke <_<

Hvilket merke kjøpte du??? det er jo ikke sikkert de har flere igjen, og noen ganger må du faktisk spørre om å få :rolleyes:

Har lyst på sånn agillitybane de selger på zoosupply! :rolleyes:

Jeg har prøvd den, den funker faktisk ikke så værst men egner seg best for små hunder. Ludde bare rev ned mye av det han kom borti han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...