Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ønsker du deg ?

Recommended Posts

Skrevet

- LP-hopphinder

- Bitepute, IPO-arm

- A-hinder (ikke kjempenødvendig akkurat)

- Kjøledekken og kjøleteppe

- Enda et bringkobbel (2?)

- Pulk

- Ny springer, etter at den forrige sykkelen m/springer ble stjålet

- Svømmebasseng til trening og rehabilitering

- Luftegreie til bakluken på bil

- Nytt tjenestedekken

- 4hjuling

- Bra bilbur

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
7) En ny lenke til sambo

Ånei, nå kom jeg skikkelig på fniser'n. :blink:

Mitt gamle svar:

Ønsker meg alt like mye egentlig.. iallefall nesten.. Så om rekkefølgen er helt riktig vet jeg nå ikke.. En del skal jeg kjøpe til valpen før han kommer da, for det er ting jeg faktisk trenger ganske kjapt. :)

1. Seler til alle hundene, for snørekjøring til de eldste og regulerbar sporsele til minsten som kommer.

2. Kløv fra seleverkstedet til Willis, og etterhvert Varja.

3. Diverse biteputer/bitepølser for å starte valpen i bitearbeid og legge grunnlag for IPO-trening.

4. Halsbånd og line til valpen.

5. Seng og leker til valpen.

6. Langline på 50-100 meter til fuglisene.

7. Gode, varme og regntette dekken til fuglisene.

8. Diverse lydighetsgreier, apportbukker o.l.

9. En agilityslalom til å ha i hagen.

10. Teppe til å ha i tøyburet som valpen skal bruke på treninger o.l.

Er sikkert masse mer som jeg ikke kommer på.. :ahappy:

Mja, fuglisene bor jo ikke med meg lenger, så jeg tenker at han derre eksen min får kjøpe det han trenger til dem selv.. 'Valpen', altså Cane, har jo blitt stor gutt, så nå er det jo han alt dreier seg om, og den nye listen ser vel ca sånn her ut:

1. Kløv fra seleverkstedet.

2. Ny seng til Cane a la Biabed.

3. Anti-sklimatter til å ha under teppene i bilen (er jo billig, må bare få ut fingeren)

4. Oppbygde bur i bilen med kasser under for enda bedre utnyttelse av plassen

Men det aller største ønsket mitt er at Cane skal få en liten lekekamerat og jeg en hund til å trene. Savner fælt å ha to hunder. :aww:

Skrevet

å jeg får da aldri nok av å kjøpe hundeutstyr..

- regndekken som passer (skal bytte det han har)

- hundeføner!

- biabed e.l, han hater den senga han har nå (selv om den er super bløt, fancy og kosta masse..)

- kløv

- flytevest

- hundebil

- .. og lappen

- og variocage bilbur til hundebilen

- gavekort på livslang gratis påmelding på utstillinger o.l

- mason pearson naturbørste (men aldri at jeg bruker så mye penger på en børste..!)

- agilitybane

- stor inngjerda hage

- diverse hundekurs

- superlang langline (trenger å trene innkalling..) sånn 100 m lang kanskje? hehe

og sist men ikke minst en lekekamerat til Marco/avlstispe til fremtidig oppdrett :icon_redface:

Skrevet

Det som uten tvil står øverst på listen er å få inngjerdet hagen ( og valp ..)

-Kurs * 100

-Stoor pakke fra Cleanrun

-Lp Hinder

-Bringkobbel

-Furminator

-Flere spesial sydde halsbånd fra Kifani osv.

-Booster Bath (at hunden blir badet èn til to ganger i året har vel ingen betydning :icon_redface: )

-Komplett Agilitybane i hagen

-Redningsvest

-Svømmebasseng til trening

-Flere hundebøker og filmer

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
    • Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...