Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ønsker du deg ?


Recommended Posts

Skrevet

- LP-hopphinder

- Bitepute, IPO-arm

- A-hinder (ikke kjempenødvendig akkurat)

- Kjøledekken og kjøleteppe

- Enda et bringkobbel (2?)

- Pulk

- Ny springer, etter at den forrige sykkelen m/springer ble stjålet

- Svømmebasseng til trening og rehabilitering

- Luftegreie til bakluken på bil

- Nytt tjenestedekken

- 4hjuling

- Bra bilbur

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
7) En ny lenke til sambo

Ånei, nå kom jeg skikkelig på fniser'n. :blink:

Mitt gamle svar:

Ønsker meg alt like mye egentlig.. iallefall nesten.. Så om rekkefølgen er helt riktig vet jeg nå ikke.. En del skal jeg kjøpe til valpen før han kommer da, for det er ting jeg faktisk trenger ganske kjapt. :)

1. Seler til alle hundene, for snørekjøring til de eldste og regulerbar sporsele til minsten som kommer.

2. Kløv fra seleverkstedet til Willis, og etterhvert Varja.

3. Diverse biteputer/bitepølser for å starte valpen i bitearbeid og legge grunnlag for IPO-trening.

4. Halsbånd og line til valpen.

5. Seng og leker til valpen.

6. Langline på 50-100 meter til fuglisene.

7. Gode, varme og regntette dekken til fuglisene.

8. Diverse lydighetsgreier, apportbukker o.l.

9. En agilityslalom til å ha i hagen.

10. Teppe til å ha i tøyburet som valpen skal bruke på treninger o.l.

Er sikkert masse mer som jeg ikke kommer på.. :ahappy:

Mja, fuglisene bor jo ikke med meg lenger, så jeg tenker at han derre eksen min får kjøpe det han trenger til dem selv.. 'Valpen', altså Cane, har jo blitt stor gutt, så nå er det jo han alt dreier seg om, og den nye listen ser vel ca sånn her ut:

1. Kløv fra seleverkstedet.

2. Ny seng til Cane a la Biabed.

3. Anti-sklimatter til å ha under teppene i bilen (er jo billig, må bare få ut fingeren)

4. Oppbygde bur i bilen med kasser under for enda bedre utnyttelse av plassen

Men det aller største ønsket mitt er at Cane skal få en liten lekekamerat og jeg en hund til å trene. Savner fælt å ha to hunder. :aww:

Skrevet

å jeg får da aldri nok av å kjøpe hundeutstyr..

- regndekken som passer (skal bytte det han har)

- hundeføner!

- biabed e.l, han hater den senga han har nå (selv om den er super bløt, fancy og kosta masse..)

- kløv

- flytevest

- hundebil

- .. og lappen

- og variocage bilbur til hundebilen

- gavekort på livslang gratis påmelding på utstillinger o.l

- mason pearson naturbørste (men aldri at jeg bruker så mye penger på en børste..!)

- agilitybane

- stor inngjerda hage

- diverse hundekurs

- superlang langline (trenger å trene innkalling..) sånn 100 m lang kanskje? hehe

og sist men ikke minst en lekekamerat til Marco/avlstispe til fremtidig oppdrett :icon_redface:

Skrevet

Det som uten tvil står øverst på listen er å få inngjerdet hagen ( og valp ..)

-Kurs * 100

-Stoor pakke fra Cleanrun

-Lp Hinder

-Bringkobbel

-Furminator

-Flere spesial sydde halsbånd fra Kifani osv.

-Booster Bath (at hunden blir badet èn til to ganger i året har vel ingen betydning :icon_redface: )

-Komplett Agilitybane i hagen

-Redningsvest

-Svømmebasseng til trening

-Flere hundebøker og filmer

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...