Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ønsker du deg ?


Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Ønsker meg 2x 1BK, 2x 1AK og 3x 1EK, godkjent praktisk og gul sløyfe på utstilling :getlost:

Men før det kunne jeg tenkt meg dummylauncher, kanindummy og en mirakelkur mot piping i jaktsituasjon.

Gi meg en lyd hvis du kommer over den kuren da, så kunne jo Merethe fått konkurrert litt igjen.... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 5-10 ting? :shocked:

- Hundebur til bilen!

- Kløv! Den trenger ikke å være stor, for vi kommer neppe til å dra på noe annet enn dagsturer, men litt større enn den vi har, hadde vært kjekt.. hehe

- ny klosaks..

- ny kam (jeg har virkelig ingen anelse om hvor den jeg hadde har blitt av <_< )

- nye seler (jeg har jo bare 3 :rolleyes: )

- ny sporline

- apportbukker, både vanlig, metall og tung

- tyggebein

- sånn pulvergreie som forhindrer tannstein (helt utrolig at jeg stadig glemmer å kjøpe det)

- nytt halsbånd til Dinersen

Det var vel 10 det.. Er ikke helt sikker på om de er i prioritert rekkefølge, og det er helt sikkert flere ting jeg ønsker meg, men skal man bare velge noen, så blir det omtrent sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masser, så jag kopierer fra bloggen min: (håper dere overlever å lese svensk)

DVD: Greg Derett: Agility Foundation training

Norsk metallapport (i fall jag får för mig att tävla i Norge)

Spårsele till Imre och Zorro

Elitlydnadskoner

1-2 nya träapporter

Tjänstetecken till Zorro

Tungapport

Påvisningslina till söket (den jag har är för hal samt att det blir knuter på den)

Hundförarbälte

Nomeselar till Falco och Zorro

Riktiga linor till bältet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en storpuddel valp!

Og en huset til min kjære mormor!

Ellers ønsker jeg meg nytt klippeutstyr!

Jeg "får" forhåpentligvis i September! :)

Har egentlig ganske masse til Rikke, men ønsker meg alt utstyret jeg trenger til kommende valpen! :P Gratis! Og gratis kurs! Det hadde vært noe! :D Det jeg ønsker meg aller mest er vel egentlig klippemaskin til valpen! Det er dyrt... Og skulle gjerne hatt et sånn trimmebord opplegg! :P

Og selvfølgelig et hus med en stooooor hage! Helst et lite småbruk! :)

Selvfølgelig syns jeg at jeg skulle fått alt gratis! Hehe! Ihvertfall billig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg ønsker meg...:

- En sykkel med skivebrems, så noldus og jeg kan få trimmet litt i sommer

- Kløv, fra seleverkstedet eller hundekjørerverkstedet (sånn praktisk med skinn i ryggen, og som forsterkning på lommene.. liiiitt dyrere enn feks kennel...

- Nytt/nye bur til bilen.. Sambo får kanskje valp til høsten, og da trengs det en annen løsning på bursystemet enn det jeg har nå..

- Nabounger som har respekt for hunder/dyr

- Tirsdag 13. februar tilbake, da skal jeg ikke bette Lyng i hagen vår...så hadde han sluppet å blitt skremt av at naboungene hev 14 kinaputter på ham.. :) Min skuddfaste hund ble plutselig skuddberørt... ;)

- Stor 4hjulstrekker med plass til to store hunder, turutstyr, sykler (på taket/krok), kajakker på taket o.l.

- Hus med litt stor eiendom og et lite fjøs så jeg kan kjøpe meg sau.. trene gjeting;)

- En ny goretex/dermizax turbukse.. min begyner å bli litt vel slitt.. hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg:

- Agilitybane forbeholdt oss og utvalgte treningskompiser, slik at vi alltid kan trene når det passer oss!

- En stor skog med Charlotte og Lisa i, slik at vi kan lære litt av alt det de driver med!

- Et Canis - kurs eller to, slik at klikkeren kan bli noe annet enn et leketøy. (Jada, jeg kan bruke den.)

- Besøk av Ingvild og Knott, uten at det byr på det minste problemer med prinsessa og hennes nykker og valpen.

- En lang tur med Loke og Anette!

- En lang tur med Snorre og Jane!

- Et hus i skogkanten med stall med to Curlyhester i! (Da kan jo egentlig den agilitybanen ligge på egen tomt!)

- At prinsessa kunne bli litt mindre selektiv på hvem hun liker.

- En tur med pølser og ved i sekken til den fineste bålplassen i skogen.

- Ny to - meters lenke i nylonforsterket bomull. (Det er Ane som sier at jeg trenger det. Jeg syns den gamle er helt grei!)

Sånn. Det ble da ikke så dyrt! Ikke alle ønskene, iallfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Et godt og vanntett dekken som holder kald bodø-vind ute.

-En mini-grime i str xxs eller noe sånt, haha

-En skikkelig langline på 20m

-Et godt halsbånd, finner ingen gode på hennes str!

-Klikkerkurs!!

-Liten agilitybane til aktivisering og læring.

-Hundebøker.. Hundetriks, Ruff Love, bøker med fokus på unghunder

-Lydighetskurs på klikkersk vis

-Clip-stop til mulige uheldige kloklipp O_O

-Ellers ønsker vi oss begge hund nr. 2! Hun er ikke nok utfordring! Kanskje det ligger i størrelsen..

-Ja, akkurat, ønsker meg 10kg ekstra på kroppen hennes, savner å ha hund med litt størrelse innimellom selv om det er mange plusser ved å ha en liten hund også. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg alt like mye egentlig.. iallefall nesten.. Så om rekkefølgen er helt riktig vet jeg nå ikke.. En del skal jeg kjøpe til valpen før han kommer da, for det er ting jeg faktisk trenger ganske kjapt. :whistle:

1. Seler til alle hundene, for snørekjøring til de eldste og regulerbar sporsele til minsten som kommer.

2. Kløv fra seleverkstedet til Willis, og etterhvert Varja.

3. Diverse biteputer/bitepølser for å starte valpen i bitearbeid og legge grunnlag for IPO-trening.

4. Halsbånd og line til valpen.

5. Seng og leker til valpen.

6. Langline på 50-100 meter til fuglisene.

7. Gode, varme og regntette dekken til fuglisene.

8. Diverse lydighetsgreier, apportbukker o.l.

9. En agilityslalom til å ha i hagen.

10. Teppe til å ha i tøyburet som valpen skal bruke på treninger o.l.

Er sikkert masse mer som jeg ikke kommer på.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg mindre bjeffende hunder:p

-Trimmebord

-Ny tynnesaks

-Agility bane, hvertfall tunell, hjul og et par hopphinder, og kanksje en vippe:)

-Bånd til å feste rundt livet, så en ikke trenger å holde det.

-En perfekt innkalling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå vet ikke jeg hva det er med oss som har drevet med hest i yngre dager (og frem til godt voksen alder faktisk) - men jeg innbiller meg at jeg har dratt med meg noe av det vanvittige utstyrshysteriet over i hundelivet mitt, for ved siste opptelling hadde jeg følgende i mitt eie:

1 sporsele - type svindyr veldig spesiell med lær og nylon (som ikke brukes)

9 sporseler - type sykkelsele variant i ymsefarger og størrelser

4 langlinder i assorterte farger

1 nomesele

1 komtesele - pluss av alle ting bits and pieces til en til (reservedeler? ikke spør hvor resten er)

8 nylon halvstrup i alle størrelser, farger, former og varianter

5 flate lærhalsbånd, igjen - ymse størrelser, farger og bredder osv. - noen med hjerter, rottishoder osv.

5 Nylonhalsbånd (rundvevd hard nylon med helstøpte festeringer - bånd som IKKE sliter pels)

1 Mallepigg - av samme type som over og i prinsippet - halvstrup i samme materiale

2 lærbånd - smale - 150 lange (myke myke myke med messingkrok) sort

2 lærbånd - 1cm - 150 lange (myke myke myke med messingkrok) sort

1 lærbånd - 1,5 cm - 80 cm (dritdyrt og ubrukt) sort

1 lærbånd - 2cm - 2 meter (helt ordinært) brunt

1 lærbånd - 1,5 cm 2 meter (helt ordinært) brunt

1 lærbånd - 1,5 cm 2 meter med messingkrok (mykt og godt) sort

2 retrieverbånd (tror faktisk jeg har fire for det finnes to grønne ett eller annet sted også)

1 lærbånd - RÅSA

3 nylonbånd i ymse lengder og farger

1 flexiline sort

4 tynne kjettingstrup - utstillingslenker

3 gullkjeder - utstillingslenker

3 grove kjettingstrup (utstillingslenke til rottisen)

2 tynne tynne nylonbånd (utstillinglenke til terrier)

1 tynn tynn lærline brunt med messingkrok - til utstilling - 11 år gammelt (til Timo i sin tid)

1 tynn tynn lærline sort med messingkrok - til utstilling - 14 år gammel (til min første groen)

1 tynn tynn lærline sort med ord. krok - til utstilling

4 klotenger - tre orange og en blå alle samme variant

1 karde

1 grovbørste

5 kammer

3 effileringssakser

2 trimmekniver

2 hårsakser

1 potesaks

1 Trimmebord (uten galge)

1 Badekar fra Hund 1 (anbefales)

2 hundesenger (feraplast - en megastor og en stor)

3 metallbur (ett relativt lite, ett stort og ett megastort)

5 varikasser i alt fra størrelse intermedium til XL

2 stykk atlasbur til liten hund

4 blå tøybur (portable pethome)

1 grønt tøybur (som over)

3 HUNDEHUS - to isolerte - det ene til to hunder - og to da klin nye - ubrukte (man trenger jo å betale mange tusen for hundehus når man har isolert kennelbygg med varmekabler i gulvet sant?)

1 kamodekken til rottweiler

1 boblejakke til terrier

1 genser til terrier

1 tørkle til terrier

...og om jeg ikke tar helt feil får hun snart en regnfrakk

...pluss en masse småfjakk som jeg ikke har telling på - sikke noe flere sånne småbånd og lenker osv.

Så hva ønsker jeg meg???????

3 stykk BIAbed - sort (størrelse large, jeg vil ha igjen sofaen min)

Nye sykkelseler

Liggeunderlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva det er med oss som har drevet med hest i yngre dager (og frem til godt voksen alder faktisk) - men jeg innbiller meg at jeg har dratt med meg noe av det vanvittige utstyrshysteriet over i hundelivet mitt, for ved siste opptelling hadde jeg følgende i mitt eie:

Hoho, ja, jeg kjenner meg igjen der.. Årets største happening var tur til hooks på Trollhettan i Sverige.. :whistle: Lykken var mine hvite senebeskyttere som passet SÅ godt til hesten, og som jeg nesten gjemte unna da jeg solgte han (med utstyr).. Og nå er det hund.. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Nå vet ikke jeg hva det er med oss som har drevet med hest i yngre dager (og frem til godt voksen alder faktisk) - men jeg innbiller meg at jeg har dratt med meg noe av det vanvittige utstyrshysteriet over i hundelivet mitt, for ved siste opptelling hadde jeg følgende i mitt eie:

*klippet*

Hehe gale, gale menneske! (men det sies at de gale har det godt da). Jeg har registrert at det er no med hestefolk og utstyr. Men det er da ikke alle hundemennesker som er helt borte heller.

Det jeg ønsker meg/trenger til valpen (som det riktignok er lenge til jeg får) er:

- Valpehalsbånd

- Kobbel (type vanelig lær)

- Langline

- Børste

- Kam

- Klotang

- Regulerbar sporsele til valp

- Diverse leker

- Mat og vannskål

- Refleksvest

- Nomesele til den blir voksen

- Kløv fra seleverkstedet til den blir voksen

- Springer til sykkel når den blir voksen

- Halvnome til bruk ved springer

- Vanelig nomehalsbånd (med refleks?)

- pulk

1 lærbelte til snørekjøring

- hjemmelaget snørekjøringsstrikk

- hjemmelaget langt kobbel som kan festes rundt livet (i hulflettau, praktisk, ikke pent)

- apportbukk

- tungapport

Dette tar jeg med meg fra bernern, så det har jeg.

Hm... noe jeg har glemt?

Ja, jeg ønsker meg selvfølgelig at noen har lyst til å betale valpekurs for meg, lydighetskurs, brukskurs og ukeskurs med bruks sommern etter jeg har fått valp (neeeida, tenker ikke langt frem i tid jeg)

Og jeg vet ikke når jeg får valp en gang! Men det blir vel til høsten en gang. Hehe, men planen er å begynne å kjøpe det nødvendigst så kommer det ikke så store utgifter på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kennelhjelp som bare EEEEELSKER å børste hunder... Fortrinnsvis gratis. :P

Susanne

du kan få halvparten av meg.. Jeg liker å børste hunder, men er en fare for at jeg hadde tatt betalt for det etterhvert :P

1. webmaster sele! (og jeg syns akkurat nå.. eller, lommeboka mi syns) at 400 kr for den selen er for mye..

2. ny tauleke!

3. Et par traktor lass med tyggebein... (gratis!)

4. sånn matte/teppe/ting som NAF har som jeg kan legge bak i bilen min. Kombinert teppe til baksetet og sånn som gjør at det blir en hel flate bak i bilen, og ikke mulighet for bikkja å falle ned mellom setene.. Denne skal jeg ha asså.. En vakker dag.. :P

5. klippe utstyr.

Lista mi ble visst endret i dag og sånn den..

1. falt ut, for jeg fikk webmaster selen i posten idag. og 5. falt ut.. Jeg kjøpte en effileringssaks på tirsdag. Den var ikke så veldig bra, men den funker vel til det jeg trenger den til :whistle:

2. håpe jeg også falt ut, hvis butikken holder det de lover og sender den gjenglemte leka til meg i posten...

Så, etter litt andre prioriteringer så er lista sånn tror jeg:

1. Ny langline, skal kjøpes inn til uka. Klatre tau i en viss tykkelse og ca 15 m lang.. Brukes i værste fall som bånd til voffen ute på hytta i påsken om hu ikke gidderå holde seg i nærheten av oss.

2. matte/teppe tingen til å ha bak i bilen fra Naf.

3. Masse tyggebein...

4. en tyggeleke som bikkje vil tygge på, og som faktisk HOLDER!

Ellers tror jeg jaggu jeg har alt som vi trenger og vel så det...

fikk ryddet opp en del i utsyret da Buffy ble avlivet, gitt bort litt, kastet litt, og ellers har vi ca det vi trenger. Hverken mer eller mindre. Tror faktisk vi bruker godt og vel 76% av det vi har.. (76 ja.. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg:

1. Fatboy seng i stor størrelse

2. Tøybur MUST

3. Nye børster

4. Nye sakser

5. Enda flere retrieverkoppler i rosa eller andre morsomme farger

6. Flere utstillingsbånd

7. Springr (til sykkel)

8. Nye dummyer

Jeg har råd til noe, men det jeg har mest lyst på har jeg ikke råd til:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: En fredsavtale mellom hunden og katten

2: Personlig hundeexpert! - For svar på alle de vansklige spørsmålene man møter, ikke at jeg har noen problemer :whistle:

3: Custom Halsbånd fra Canada :P

4: En seng han ikke tror er en leke (Han løper rundt med senga i munnen når han kjeder seg..)

5: Et eget hus til hunden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Klippemaskin til utstillingsklipp av hund med puddelpels (pris helst så lite som mulig over 1000-lappen.)

2. Stellebord med hjul til middels stor hund (1500,- kanskje?)

3. Kløv til middels stor hund (her har jeg liten peil å pris)

4. Lydighetstrening i teori og praksis boken (kunne gjerne ligget på rundt 400.. Men ikke mer.)

5. Portable Pet Home til middels stor hund (700 kr,-)

EDIT: Må legge til at jeg ønsker meg efileringssaks av god kvalitet, som ikke koster skjorta. 300 skulle gå greit, men jeg har ikke råd til å punge ut med 800 kroner for en saks..

Dette står i alle fall på min ønskeliste per i dag! Pluss en hel del andre ting slikt som regndekken, Wibri-halsbånd, trekksele, en hel agilitybane samt en saccovogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...