Gå til innhold
Hundesonen.no

Inseminering av hund

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

Her er dagens bilder:

Dag 4:

1_Centa_4_dager_2007130.jpg

(Legg merke til ansiktsuttrykket hennes. Denne poseringen gjøres under sterk tvil, og "stakkars meg-uttrykket" er på plass)

Må bare ta med dette også. Umiddelbart etter poseringen stakk nemlig Centa av og stjal en hatt fra kommoden (Som et motsvar på den ufrivillige poseringen?). Den ble pent plassert på hodet hennes. Dette likte hun bedre, og poserte villig med et noe "coolere" uttrykk, og rumpa i været, klar for neste raptus, som gikk hardt inn på intentanende Bambi som lå søtt og sov i stolen sin.. :rolleyes:

Krapyler...

news_centa_hatt_e-kull.jpg

• Svar 351
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna
Skrevet

Håper hun tok seg og at det blir mange små i valpekassen..(og ikke bare gutter :x )

Bilde ditt minner meg mistenkelig om Blaze når jeg holdt på å ta bilder av henne :) aldri sett så dårlig holdning på en ellers så vakker hund jeg :)

Skrevet

Hun følte vel ikke at hennes kunstenriske frihet kom frem på poseringsbildet.... mens når hun fikk ha med rekvesitter gikk det myyye bedre :)

Skrevet

Dette må jeg si er en av de mest spennende trådene jeg har lest på lenge :shocked:

Gad for ett drama, samboeren min måtte spørre meg hva jeg leste på siden jeg så helt lost ut :whistle:

Gleder meg til den videre oppdateringen.

Skrevet

Ja, da har vi vært en liten tur i Sverige på "utstillingsturne", og må si oss fornøyd med fangsten.

Centa og Bambi har blitt hjemme hos min mor. Jeg vil påføre Centa minst mulig unødvendig stress i denne perioden.

Hun er bare 16 dager på vei, men jeg synes allerede jeg ser en del tegn på drektighet; Noe større patter, hevelsen i vulva har ikke gått helt tilbake, og hun er (utrolig nok) ennå mer kosete enn normalt. Dette virker meget lovende, men slike tegn kan jo komme som et resultat av innbillt svangerskap også.

Hun har også blitt bredre over buken som dere kan se på bildet fra i dag. Det skal jo eeegentlig ikke være så synlig så tidlig i drektigheten, så jeg har en stor mistanke om stort godbit- inntak hos min mor:

CENADAG16001.jpg

Skrevet

Da har vi vært hos vetrinæren og tatt ultralyd og heldigvis ser det ut til at vi "får lønn for strevet". Der var det liv, ja! 5 stk. "valper" talte vi. Det kan både komme mer og mindre enn 5 - Det hender dessverre ofte at valper resorberes naturlig av tispa, og det kan også finnes valper vi ikke så. Men at det er valper der nå, det er sikkert! :icon_fun:

For the fun of it tok jeg et bilde av ultralydskjermen:

ultrasounjdpic.jpg

Her ser dere altså to valper i skjermen, øverst i bildet. De ligger i hver sin foster-pose, som er synlig som et svart felt rundt den hvite valpen. De er med andre ord ikke store. Fosterposen er ca. 2 cm lang i diameter.

Tar også med 25 dagersdrektig- bilde av den vordende mor (som er en smule fet. Er nok ikke baare valpene...) Selvom hun for all del ikke skal slankes nå, må vi også passe på at hun ikke blir altfor fet, da dette kan føre til en vanskeligere fødsel.

CENTADAG25.jpg

Og til slutt et lite bilde av "Basenji-gjengen" vår i hagen i går:

EchoBambiCentaInGarden-1.jpg

Echo, Bambi og Centa koser seg i sola.

Guest Jonna
Skrevet

Såå gøy da :icon_confused:

Håper hun beholder alle sine 5 ++ små.

På Blaze så vi 4-5 og det kom "bare" 3 stk.

Skrevet

ååå så spennende!

Krysser fingre for at valpene vokser seg store og sterke!

Når er termindato?

Skrevet
ååå så spennende!

Krysser fingre for at valpene vokser seg store og sterke!

Når er termindato?

Tusen takk :icon_confused: Termin er 31. August.

Skrevet
Tusen takk :whistle: Termin er 31. August.

Spennende spennende!! ;) ;)

(vi har ikke så ulik termin Centa og jeg :icon_confused: )

Skrevet
Spennende spennende! ;) ;)

(vi har ikke så ulik termin Centa og jeg :icon_confused: )

OJ! Visste jeg ikke. Når har du termin? Spennende ja :whistle:

Skrevet
OJ! Visste jeg ikke. Når har du termin? Spennende ja :whistle:

Jeg har termin 9 september.... så det ER mulighet for at Centa og jeg føder samme dag.... da ønsker jeg meg forresten en av valpene i barselgave, om det er greit? :icon_confused:

Skrevet
Jeg har termin 9 september.... så det ER mulighet for at Centa og jeg føder samme dag.... da ønsker jeg meg forresten en av valpene i barselgave, om det er greit? :icon_confused:

Ojoj... Da håper jeg virkerlig at det er du som er tidligere ute, enn at Centa er 9 dager sen :rolleyes:

En valp i barselgave?? Om de føder på samme dag skal jeg iallefall navngi en av valpene med noe som kan knyttes til navnet på din pode ;) (Krever ikke at du gjør det samme... :whistle: )

Skrevet
Ojoj... Da håper jeg virkerlig at det er du som er tidligere ute, enn at Centa er 9 dager sen :rolleyes:

En valp i barselgave?? Om de føder på samme dag skal jeg iallefall navngi en av valpene med noe som kan knyttes til navnet på din pode :whistle: (Krever ikke at du gjør det samme... :icon_confused: )

Jeg har spådd at Silje føder 28. august, så får tiden vise om jeg er synsk eller ikke ;)

Edit: Ellers så er 30. også en fin dato, da fyller gutten vår 2 år ;)

Skrevet

Så utrolig spennende, gratulerer! Det må være godt å få lønn for alt strevet :icon_confused: Håper det kommer mange flotte valper, lykke til!

Skrevet

En valp i barselgave?? Om de føder på samme dag skal jeg iallefall navngi en av valpene med noe som kan knyttes til navnet på din pode :whistle: (Krever ikke at du gjør det samme... :icon_confused: )

oooo... nå skal jeg presse henne ut kun på viljen om Centa er i gang før meg! ;) ;)

Og hadde vært stilig andre veien og da.... Sunniva Basenji Randeberg? syns det klinger fint! ;)

Nå er det bare å krysse fingre for både Centa og meg at vi skal ha et videre problemfritt svangerskap, og lett fødsel ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...