Gå til innhold
Hundesonen.no

webmaster hundesele

Recommended Posts

Jeg kjøpte også fra Canis. Husk at hannhunder tisser på magereima hvis selen er for stor...

Pippin i sin webmaster:

Har lyst på den jeg og, men det irriterer meg at den ikke har refleks. Hvilken størrelse har Pippin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg kjøpte også fra Canis. Husk at hannhunder tisser på magereima hvis selen er for stor...

Men nå bør jo sæler være passe også da.. Hverken for liten eller for stor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin sin er small.

Dette står om small:

Small passer til hunder som er mellom 45 cm og 76 cm rundt det bredeste partiet av ribbeina, og som er minimum 38 cm fra nakke til halefeste.

(Jeg synes jo egentlig ikke at Pippin er en liten hund, men hvis han står ved siden av en GD så er han vel det likevel....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Bridie tispe da, så ikke noe problem :P

Men, blir uansett ikke noe denne måneden.. Hu får klare seg med Buffys gamle sele som er litt for stor en stund til. Den j**** årsavgifta tok knekken på økonomien gitt! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg kom over denne på Ruffwear sin side.. og der var den (uten frakt) priset til 210 ca. for "small" (mot 399,- her i Norge). Dessverre, så har de ikke salg til oss i Norge. Men det må da være noen andre utenlandske nettsider som selger denne? Nå har jeg lett litt rundt og finner det ikke, men er det noen andre som har ideer? Amazon hjalp meg ikke, fant Ruffwear artikler, men ikke Web Master selen.. sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i Sverige uten hell.. Tyskland, men er ikke så skarp i tysk, så fant ikke noe der.. I danmark har de den til 339 danske kroner, og med en bror i danmark kunne jeg fått den levert i påsken.. Men, 339 danske, blir fort 380 norske, og på canis med VIP rabatt blir det 404 inkl porto.. Så, 20 kr for å få selen til påske er ok. :)

Ellers hadde de den på Hundemiljø på Eidsvoll, de skal legge ned butikken nå og har 35-40% på alle varer.. Der kom selen på 298 kr, men.. KUN i størrelse large.... Typisk..

Nå kapitulerer jeg, den blir bestilt på Canis i kveld.. Men, om noen har et gavekort de vil gi meg, så... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kjempefin sele, med masse justeringer. Om planen er å kløve med hunden og, anbefaler jeg kløven palisades pack (eller noe sånt?) som er festet i selen med borrelåser og spenner. Eneste "problemet" er at det fester seg litt dritt i borrelåsen på selen når man bruker den uten kløv-veskene.

Jeg kjøpte min for rundt en tusenlapp eller noe på www.barehund.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er ca 60 cm fra nakke til hale og omtrent 73-74 cm rundt det største partiet av ribbeina.... Bør jeg satse på str small eller medium til henne?

Og hvordan er det å sende tilbake varer til Canis eller Barehund om sela skulle være for liten/stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er ca 60 cm fra nakke til hale og omtrent 73-74 cm rundt det største partiet av ribbeina.... Bør jeg satse på str small eller medium til henne?

Og hvordan er det å sende tilbake varer til Canis eller Barehund om sela skulle være for liten/stor?

Jeg vil anta at str M er passe...? Min hund er mindre enn din, men han har M. Det er masse justeringsmuligheter...

Jeg har returnert varer til både Canis og BareHund, og det har gått smertefritt. Hos BareHund reklamerte jeg på et bånd, og hadde faktisk penger på konto før jeg hadde returnert båndet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at str M er passe...? Min hund er mindre enn din, men han har M. Det er masse justeringsmuligheter...

Jeg har returnert varer til både Canis og BareHund, og det har gått smertefritt. Hos BareHund reklamerte jeg på et bånd, og hadde faktisk penger på konto før jeg hadde returnert båndet...

Jamen da så, da er det bare å høre om noen i huset er interessert i å betale eller om jeg må ut med penger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snørekjøring også?

Det har jeg ikke prøvd, så kan ikke garantere at den fungerer optimalt til det. Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere. Er to muligheter til å feste bånd, et bak skuldrene og et helt bakerst omtrent, så vil tro det er mulig å få riktig trekkvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kan man bruke denne selen til trekking ????

Skal til USA og lurer på å kjøpe den der borte.

Men da må det gå ann å trekke/bruke den, ellers er det bortkastet penger. Min hund er nemlig en sikkelig trekkmaskin ....he he he he

Leste på Canis at selen er polstret med fleece, masse justeringsmuligheter og sitter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilla trekker i hvertfall fint i den helt uten problemer.

Så, ja jeg vil si man kan bruke den til trekking. Jeg er veldig fornøyd emd den! :)

Er usikker på om jeg skal bestille x-small eller small; Lotta er 54 cm rundt brystet. Hvilken størrelse har du til Vanilla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Gullet i sin sele - størrelse small. Er veldig fornøyd med den så langt. Legg merke til "navlestrengen" - et sånt stretch-bånd fra Ruff Wear som man fester rundt livet. Veldig fornøyd med den også.

harness_cord_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Gullet i sin sele - størrelse small. Er veldig fornøyd med den så langt. Legg merke til "navlestrengen" - et sånt stretch-bånd fra Ruff Wear som man fester rundt livet. Veldig fornøyd med den også.

Den satt jo perfekt! :)

(Forresten bra at ikke navlestrengbåndet finnes i rosa :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om jeg skal bestille x-small eller small; Lotta er 54 cm rundt brystet. Hvilken størrelse har du til Vanilla?

Hei Lizzie!

Jeg bestilte small til Rufus (han er 58 cm rundt brystet) men den var litt stor.Jeg regulerte den så liten som mulig men den bakerste magereimen kom for langt bak (for han som er gutt.) Så jeg har returnert den og satser på at x-small passer bedre.

mvh

Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...