Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommerminner

Marianne

Recommended Posts

Skrevet

Jeg savner sommer og sol skikkelig, så derfor ønsker jeg meg sommerbilder av lykkelige sommerhunder! :D

Kan jo starte ballet! :D

Bildet er tatt av Margrete, på hytta hennes :D

05-4.jpg

Annette som har tatt dette på trening

IMG_0699_edited.jpg

På Østernvann

d62fb9f7.jpg

*Flir*

938beca3.jpg

Det var noen jeg hadde liggende på photobucket :D

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Aah, jeg vil ha sommer! Her er noen bilder fra meg:

Valpetreff august 2005:

IMG_1847.jpg

IMG_1846.jpg

Tinka apporterer dummy en sommerkveld:

IMG_5553.jpg

Besøk hos oppdretter nå i sommer:

IMG_5530.jpg

DSCF0021.jpg

Tinka i bekken, slutten av mai i fjor:

_IGP0864.jpg

Første møte med Lunah, nkk trheim 2005:

utstilling10.jpg

På gården en sommerdag:

tinkaeter.jpg

Bading på hundetreff:

DSCF0110.jpg

Og løping på hundetreff:

DSCF0145.jpg

Skrevet

Ja, sommerbilder :D

crizpo2.jpg

Min lille Crizpo

Tassa i Bergen i sommer :D : (Tassa måtte gjennomgå det samme som jeg måtte for noen år siden når jeg var i Bergen med mormor :Laugh: )

tassaogolebull.jpg

tassaogedvargrig.jpg

tassaibergen.jpg

Tror ikke det var den kjekkeste turen for Tassa :D

gulblomst2.jpg

Skrevet

De første bildene er tatt med mobilkamera desverre og ikke av den beste kvaliteten, men de viser Pan og min sin siste vår/sommer sammen og jeg synes han ser så lykkelig ut! Han var så stolt når han fikk kløve selv om det bare var papir oppi. Da hadde liksom livet en mening virket det som.

Bilde052.jpg

Bilde009.jpg

Bilde011.jpg

Bilde043.jpg

Disse bildene er fra en treningstur vi hadde i sommer/høst

IMG_0804-2.jpg

IMG_0771.jpg

Dette bildet ble tatt av Helene(Tuppetroll) når vi var på besøk hos de.. Loke er badenymfe :D

lokerister.jpg

Skrevet

åhh, sommer :D Denne tråden er slem :D

Vanilla i hagen en varm sommerdag

bilder_kamera163.jpg

Vanilla og veninna hennes på sletta.

11bf7b84.jpg

95d0368b.jpg

Alt jeg fant på photobucket fra sommeren..

Skrevet

Kjære, søte Marianne! Her sitter jeg med influensa og ser ut på snøen som regner bort og syns skikkelig synd på meg selv! Ja, nå vil vi ha sommer!

IMG_0246.jpg

Bade på Skraperudtjern er gøy! Nå blir båndtvangen opphevet der hele året! Jippi!

IMG_0251.jpg

Snorre likte også å bade på Skraperud! (Eller viste han seg bare for damene?)

IMG_0103.jpg

Det er jo deilig å slappe av litt, også!

IMG_0108.jpg

Snille, badegale Solomamman!

Skrevet

Åh, så koselig tråd! Nå merka jeg hvor dypt jeg savner sommeren! :D

Dscn4090.jpg

Baltus ser etter liv

DSCN4077.jpg

Dscn4064.jpg

En springer i sitt ess, her på matjakt i "fetterens" matsekk :Laugh:

Skrevet

IMG_1830Felixlite.jpg

En superlykkelig Felix

TurmedFelixogIngvild024.jpg

Felix og Lita

IMG_2428Lite.jpg

Superlykkelig litenFix, siste langtur før hoftene ble dårlige

IMG_2313Felixlite.jpg

IMG_2326FelixLite.jpg

Skrevet

Sukk... Så masse flotte og deilige sommerminner! Det er nesten så jeg kjenner sola varme alt nå! :D *Gleder seg intenst til sommeren* :D

Skrevet

For en flott tråd :D Masse lykkelige hunder som koser seg i sommer varmen :D

Kan kanskje ikke svømme, men å kjøle seg ned i taren, det kan han!

post-1800-1171717325_thumb.jpg

Iskrem er godt det :D

post-1800-1171717757_thumb.jpg

Ute med Kosen sin i sommer sola :D

post-1800-1171717878_thumb.jpg

Skrevet

Jeg må bare slenge med noen til fra ferien vår i Nord-Norge

Ingen vakrere øy finnes.. *sukk* Fugleøya..

Sommerferien2006050_edited.jpg

Trenger ikke dra til syden for å få grønt vann! :D

Sommerferien2006587.jpg

Lita leker, på besøk i Narvik :D (Hos rian her på sonen)

Sommerferien2006378.jpg

Blinkskudd :D

Sommerferien2006660.jpg

Jeg er bittelitt stolt! 6 kg seg, fryktelig tung og dra opp, men damn den smakte godt!! :D

Sommerferien2006691.jpg

Tequila syns det var fryktelig urettferdig at hun ikke fikk spise opp hele fisken! :P

Sommerferien2006441-1.jpg

Sukk...

Skrevet

Herlig tråd :D

Glad og fornøyd Buster løs på et svært inngjerdet område :D

IMG_9886.JPG

Buster som drar meg iland :D

IMG_0375.JPG

Koser seg jah!

IMG_0891_Fix.jpg

IMG_1290_Fix.jpg

En av de mange fine fjellturene (her på junkerfjellet) vi var på i sommer.

IMG_1175.JPG

Og et bilde fra det lille grilltreffet vi hadde under nkk Trondheim.

Treff nkk trondheim

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...