Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva mer trenger jeg til valpen?


Jeampi

Recommended Posts

Veldig OT: men jeg må bare, kan du definere en burhund? hvor lenge er den i bur? er døren alltid lukket? bor den i buret? er det hvis hunden sover i buret? med åpen dør da?

En burhund er for meg en hund som sitter i buret fordi det er enklest for eier. Uansett når og hvor lenge den sitter der.

"Enklest for eier" kan være diverse "adferdsproblemer", som at den tygger, tisser, vandrer, bjeffer, stresser, røyter, ligger i sofaen, eller bare er til stede (til stor irritasjon for enkelte, tydeligvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En burhund er for meg en hund som sitter i buret fordi det er enklest for eier. Uansett når og hvor lenge den sitter der.

"Enklest for eier" kan være diverse "adferdsproblemer", som at den tygger, tisser, vandrer, bjeffer, stresser, røyter, ligger i sofaen, eller bare er til stede (til stor irritasjon for enkelte, tydeligvis).

Da tror jeg du har misforstått burbruk i de fleste tilfeller!

Gir meg her siden dette blir altfor ot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstehjelpsskrin. Greit med litt bandasjer og sårrensesaker om uhellet først er ute... Ikke alt man trenger veterinær til.

Theresemor: Ang klippemaskin og børster så snakk med oppdretteren din. :) H*n har sikkert noen tips å komme med.

Heisann ja takk for tipset;9

Vet hvilken men tenkte på hvilke børster;)

Men skal snakke nærmere om det med oppdretteren.

Sånn ellers så har jeg kjøpt førstehjelpsskrin, klotang, og tannbørste og tannkrem;)

Utenom det som står ovenfor da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg tok det pent hehe...handlet bare inn halsbånd, bånd og valpeleke til valpisen. I tillegg til en totalt ubrukelig "valpegrind" fra plantasjen som det tok frøkna 2 1/2 sekund å sprette over. Bur var/er aldri noe jeg har følt behov for, men å kunne stenge av noen ganger når jeg trener eldstemann etc virket jo greit?Bare synd tøtta ikke var enig *ler* Jeg har faktisk ikke savnet å ha den muligheten noe særlig uansett. Til tross for at hun er en smule aktiv og intens av natur så har hun lært seg å slappe av allerede.

Ellers så var saueskinn fra europris et godt kjøp. Det legger jeg under henne i bilburet når det er veldig kaldt.

Alt annet har man jo gjerne når man har en hund fra før.. Cultura og Biola vil jo bare råtne i kjøleskapet ditt, jeg ville heller ha kjøpt det inn hvis jeg trengte det.De aller fleste valpemager er vel ikke løse de første ukene? Lyra her har bare trengt det en gang og da hadde hun og storebror et magevirus av en annen verden... Dopapir fungerer også utmerket til å tørke opp valpetiss, man trenger faktisk ikke tørkeruller.. Tyggebein er et must, men det har du vel sikkert endel av fra før når du har en voksen?

Vet det er morro å handle inn til valp altså, men man trenger vel egentlig ikke så voldsomt mye når man har hund fra før? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to hundebøker. Ble anbefalt den ene av oppdretter, men måtte ha nr to også.

Kjempe fine bøker.

052006042006_1016_033533.jpg

Så kjøpte jeg en langline, den jeg hadde fra før var ikke noe tess. Knutet seg bare.

Så kjøpte jeg en myk seng, bare fordi den var søt.

Litt leker.

Et valpehalsbånd og en flexieline. (bruker vanlig bånd til vanlig, men siden den er liten tenkte jeg den var kjekk helt i starten og evt. på natta)

Vi har bestilt trimkniver.

Vi har bytta föret til Bajas til valpeför, fikk med fortønne, kjekt.

Et teppe har han fått, det ligger hos mammaen sin.

Skåler etc, har vi fra før.

Diverse tepper og senger har vi fra før også.

Får låne et bur å frakte den i, skal kjøre tog. Så om jeg må sove litt får han sove i buret, kan jo ikke ha løs hund på toget. (22 timers reise for oss tobeinte)

Plaque off animal har vi kjøpt.

Trimbord evt. kommer senere.

Klippemaskin kommer senere.

Vi har diverse salver og plaster og bandasjer.

ID brikke må vi kjøpe til halsbåndet.

Diverse reflekser har vi.

Tyggebein har vi.

(vaskeklut med kaldt vann som legges i fryseren er suverent. Da bedøver valpen gummene sine når han tygger på kluten)

sporline har vi. Men den brukes nok ikke for senere.

Bok om klikketrening skal benyttes, hadde fra før:) Samt klikker.

IQ leke er kjøpt.

Tannkost og tannkrem er kjøpt

klotang er kjøpt.

Ah, moro å vente på valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netteliten: hugo har også småshoppa til valpen, så har en snikende følelse av at dette dyret kommer til å bli litt bortskjemt :icon_fun:

Oiii! Har Hugo handlet til valpen?

Nå ble jeg overrasket! Så koselig!

Ja, han blir vist bortskjemt:)

Handlet litt i dag også jeg.

Et sånt fraktebur i stoff, kan bruke den til pusene senere. Synes de er så små de jeg har nå.

så et halsbånd og bånd med refleks til han blir litt større:)

Men du, jeg har en hund i helga, kommer i morgen tidlig, tispe.

Bare å si fra om du vil på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja nå er jeg her igjen;)

Jeg skal nå ramse opp alt jeg har kjøpt og det jeg kommer på som jeg skal kjøpe så kan jo dere komme med noen forslag hvis det er noe jeg har glemt.

- Teppe

- Håndduker (super absorberende)

- Matskålerpost-1649-1170761118_thumb.jpg

- 1 kong

- En leke med tau

- Klikker

- Klotang

- Førstehjelpsskrin

- Tannbørste/ tannkrem

- 1 kam

- Bur

Det er det jeg har kjøpt.

Og det jeg da mangler som jeg kommer på er:

- Bæsjepose

- Klippemaskin

- Mat

- Refleks

- Tyggebein/godbiter

- Potesaks

Og fønere trenger jeg men kommer nok til å bruke min egen i begynnelsen.

Er det noe da jeg har glemt?

Tenkte jeg skulle skrive inn dette slik at Twiggy kunne se om hun hadde glemt noe av dette her;)

Håper på svar folkens;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja nå er jeg her igjen;)

Jeg skal nå ramse opp alt jeg har kjøpt og det jeg kommer på som jeg skal kjøpe så kan jo dere komme med noen forslag hvis det er noe jeg har glemt.

- Teppe

- Håndduker (super absorberende)

- Matskålerpost-1649-1170761118_thumb.jpg

- 1 kong

- En leke med tau

- Klikker

- Klotang

- Førstehjelpsskrin

- Tannbørste/ tannkrem

- 1 kam

- Bur

Det er det jeg har kjøpt.

Og det jeg da mangler som jeg kommer på er:

- Bæsjepose

- Klippemaskin

- Mat

- Refleks

- Tyggebein/godbiter

- Potesaks

Og fønere trenger jeg men kommer nok til å bruke min egen i begynnelsen.

Er det noe da jeg har glemt?

Tenkte jeg skulle skrive inn dette slik at Twiggy kunne se om hun hadde glemt noe av dette her;)

Håper på svar folkens;)

Får du med bånd? Hvis ikke trenger du jo et valpehalsbånd og et leiebånd. Et regulerbart halsbånd er vel litt lurt :ahappy:

Shampoo og balsam hadde jeg også kjøpt. Hør med oppdretter om du ikke vet hvordan type du trenger. Er kanskje lurt om du kjøper en karde også, om det ikke var det du mente som kam ;)

Ellers kommer jeg ikke på noe mere sånn i første omgang. Det er jo masse du kan kjøpe, men hvor nødvendig det er veit jeg ikke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i dyrebutikk for å se på regndress til Pippin i forrige uke, fant jeg plutselig meg selv stående og se på bittesmå valpehalsbånd med blomster på. Jeg minnet meg selv om at valpejenta sin mor ikke engang er parret ennå. Hvor tussete kan man bli da? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i dyrebutikk for å se på regndress til Pippin i forrige uke, fant jeg plutselig meg selv stående og se på bittesmå valpehalsbånd med blomster på. Jeg minnet meg selv om at valpejenta sin mor ikke engang er parret ennå. Hvor tussete kan man bli da? :ahappy:

Jeg kjøpte valpehalsbånd og line til Tequila leeenge før hun ble født jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Tja, tror jeg er av den gjerrige sorten her :wub:

Dette er hva jeg tror jeg vil kjøpe inn før jeg får valp om en kjempelang eeevighet:

- regulerbart valpehalsbånd

- kobbel

- hulfletatau og karabinkrok til å lage langline

- en kong eller ball med tau i som etterhvert skal bli en superforsterker (dvs den skal ikke ligge fremme hele tiden, men tas frem til lek sammen med meg)

- mat og vannskål

- børste (bare en, men så skal jeg ikke ha hund av myepelspleierase heller da)

- klotang

- bærsjeposer

- en bitetauknuteleke og noe gnagebein for skarpe valpetenner

- eh selvfølgelig mat

- noe å ligge på ettersom hunder hos meg ikke får ligge i møblene (gamlemor har alltid bare hatt et teppe og trivdes med det, men får se...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du med bånd? Hvis ikke trenger du jo et valpehalsbånd og et leiebånd. Et regulerbart halsbånd er vel litt lurt :wub:

Shampoo og balsam hadde jeg også kjøpt. Hør med oppdretter om du ikke vet hvordan type du trenger. Er kanskje lurt om du kjøper en karde også, om det ikke var det du mente som kam :)

Ellers kommer jeg ikke på noe mere sånn i første omgang. Det er jo masse du kan kjøpe, men hvor nødvendig det er veit jeg ikke :rolleyes:

Jeg får med valpbånd og lenke, har kjøpt kam men skal kjøpe en karde;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...