Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva mer trenger jeg til valpen?


Jeampi

Recommended Posts

Nå har jeg handlet inn litt til Twiggy kommer i hus (en uke igjen) og jeg har handlet inn:

- leker

- Bur (som står hos oppdretter for å få lukt med derfra)

- teppe/r

- kobbel

- to halsbånd

- skal hente valpegård

- måtskåler har vi nok av hjemme

- børster har pito

- Korg til å sove i

Og bæsjeposer,godbiter osv osv osv har jeg maaassevis av. Men er det noe mer jeg virkelig trenger?

Jeg skal handle inn sånne "bleie tepper" til å ha i valpegården,samt at jeg skal få bestefar til å hamstre aviser slik at jeg kan ha dem i valpegården også.

Hva mer trenger jeg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dette var en bra tråd forresten;) slenger meg på jeg.

Hva kan jeg ha glemt å kjøpe til min valp? (er en dvergpuddel)

Har kjøpt:

- Leker

- Teppe

- Matskåler

- Må kjøpe klippemaskin

- Må kjøpe bur

-Må kjøpe børste men hvilke?

Det skulle følge med bånd til valpen og et teppe og en leke (er det jeg kommer på i farten)

Hva mangler jeg da?

Kommer ikke på noe annet til twiggy heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dette var en bra tråd forresten;) slenger meg på jeg.

Hva kan jeg ha glemt å kjøpe til min valp? (er en dvergpuddel)

Har kjøpt:

- Leker

- Teppe

- Matskåler

- Må kjøpe klippemaskin

- Må kjøpe bur

-Må kjøpe børste men hvilke?

Det skulle følge med bånd til valpen og et teppe og en leke (er det jeg kommer på i farten)

Hva mangler jeg da?

Kommer ikke på noe annet til twiggy heller.

Hundeseng, kloklipper, tyggebein, grønnsåpe til å vaske gulvet med.

Ekstra bånd og halsbånd, sånn i tilfelle. ;)

Mat, selvsagt.

Gode klær er greit å ha når du har stått 20 minutter i isende kulde klokka seks om morgenen eller midt på natta og valpen _fortsatt_ ikke vil gjøre fra seg. ;)

Det du trenger til valpesikring. Det finnes rør å legge ledninger og slikt i, og du kan bruke papp fra pappesker til å dekke til det du ikke får pakket inn (praktisk, men ikke voldsomt pent).

Og så kan du sløyfe buret, med mindre det skal inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstehjelpsskrin. Greit med litt bandasjer og sårrensesaker om uhellet først er ute... Ikke alt man trenger veterinær til.

Theresemor: Ang klippemaskin og børster så snakk med oppdretteren din. ;) H*n har sikkert noen tips å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dette var en bra tråd forresten;) slenger meg på jeg.

Hva kan jeg ha glemt å kjøpe til min valp? (er en dvergpuddel)

Har kjøpt:

- Leker

- Teppe

- Matskåler

- Må kjøpe klippemaskin

- Må kjøpe bur

-Må kjøpe børste men hvilke?

Det skulle følge med bånd til valpen og et teppe og en leke (er det jeg kommer på i farten)

Hva mangler jeg da?

Kommer ikke på noe annet til twiggy heller.

Ang. børster vil jeg anbefale deg å kjøpe 2 eller 3 børster:

En karde (denne som er avbildet vil ikke jeg anbefale, synes ikke den er så bra. Men pass på at den du kjøper har tett og tynne spisser).

karde-3.gif

En eller to kammer med forskjellig tagg avstand, jeg synes det er kjekt med èn grov og èn fin kam. (En lignende den under).

edited_20060111161520_eshop_product.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en tråd hvor hun lurer på om hun har glemt noe, burbruk er da opp til hver enkelt...?

Ja for all del, om h*n hadde skrevet på lista at h*n hadde skaffet pigghalsbånd eller en god kjepp å slå bikkja med, så hadde det sikkert ikke kommet noen kommentarer, for det var jo ikke det h*n ba om. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del, om h*n hadde skrevet på lista at h*n hadde skaffet pigghalsbånd eller en god kjepp å slå bikkja med, så hadde det sikkert ikke kommet noen kommentarer, for det var jo ikke det h*n ba om. :rolleyes:

Jeg tror du vet ganske godt at kjepper til å slå hunden med er ganske langt i fra bur. Bur er en vanlig diskusjon, noen mener det ene, noen mener det andre. Tror ikke det er like mange som er for kjepper til å slå hunden med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vet ganske godt at kjepper til å slå hunden med er ganske langt i fra bur. Bur er en vanlig diskusjon, noen mener det ene, noen mener det andre. Tror ikke det er like mange som er for kjepper til å slå hunden med :)

Så det er bare lov å fortelle folk hva man mener når "alle" er enige?

Godt å få det avklart.

Jeg får gå inn på et svensk forum da, der er nemlig ikke burbruk lov (i Sverige altså), så da har jeg vel "alle" med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare lov å fortelle folk hva man mener når "alle" er enige?

Godt å få det avklart.

Jeg får gå inn på et svensk forum da, der er nemlig ikke burbruk lov (i Sverige altså), så da har jeg vel "alle" med meg.

At det går an :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus er det mulig!? Kan du ikke la burbruk diskusjonen VÆRE???

Dette var IKKE en diskusjon om det, så hvis du vil ha en debatt så start din egen tråd i debattkjelleren! Nå blir jeg SINT!

Og JA, hadde noen skrevet at de hadde kjøpt et pigghalsbånd så skal man la det VÆRE hvis det ikke passer seg inn i tråden! Man kan sende en PM og ta det privat med personen, eller man kan starte en tråd som er om bruk av pigghalsbånd.

DJISUS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus er det mulig!? Kan du ikke la burbruk diskusjonen VÆRE???

Dette var IKKE en diskusjon om det, så hvis du vil ha en debatt så start din egen tråd i debattkjelleren! Nå blir jeg SINT!

Diskusjooonsfoooruuum. *synge*

Og JA, hadde noen skrevet at de hadde kjøpt et pigghalsbånd så skal man la det VÆRE hvis det ikke passer seg inn i tråden! Man kan sende en PM og ta det privat med personen, eller man kan starte en tråd som er om bruk av pigghalsbånd.

Du må gjerne la sånt passere, men jeg gjør altså ikke det.

Tror du må ta moderatorene litt i nakken altså, hvis ting som ikke "passer seg inn i tråden" er fullstendig uhørt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare lov å fortelle folk hva man mener når "alle" er enige?

Godt å få det avklart.

Jeg får gå inn på et svensk forum da, der er nemlig ikke burbruk lov (i Sverige altså), så da har jeg vel "alle" med meg.

GJØR DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...