Jump to content
Hundesonen.no

Hva mer trenger jeg til valpen?


Jeampi

Recommended Posts

Posted

Nå har jeg handlet inn litt til Twiggy kommer i hus (en uke igjen) og jeg har handlet inn:

- leker

- Bur (som står hos oppdretter for å få lukt med derfra)

- teppe/r

- kobbel

- to halsbånd

- skal hente valpegård

- måtskåler har vi nok av hjemme

- børster har pito

- Korg til å sove i

Og bæsjeposer,godbiter osv osv osv har jeg maaassevis av. Men er det noe mer jeg virkelig trenger?

Jeg skal handle inn sånne "bleie tepper" til å ha i valpegården,samt at jeg skal få bestefar til å hamstre aviser slik at jeg kan ha dem i valpegården også.

Hva mer trenger jeg ??

Posted

Tror nok oppdretter gir valpen ormekur før jeg får henne siden hun får 12 ukers vaksinen nå snart. Men hvis ikke skal jeg kjøpe det. Takk for tipset! ;)

Tørkerull notert opp!

Posted

Heisann dette var en bra tråd forresten;) slenger meg på jeg.

Hva kan jeg ha glemt å kjøpe til min valp? (er en dvergpuddel)

Har kjøpt:

- Leker

- Teppe

- Matskåler

- Må kjøpe klippemaskin

- Må kjøpe bur

-Må kjøpe børste men hvilke?

Det skulle følge med bånd til valpen og et teppe og en leke (er det jeg kommer på i farten)

Hva mangler jeg da?

Kommer ikke på noe annet til twiggy heller.

Posted
Jeg skal handle inn sånne "bleie tepper" til å ha i valpegården,samt at jeg skal få bestefar til å hamstre aviser slik at jeg kan ha dem i valpegården også.

Hvor fikk du tak i det??

Posted
Apoteket ;)

Ahh, sånne som veterinæren bruker? "underlag" under opperasjoner ? Som trekker inn alt flytende? Smart det!

Posted
Heisann dette var en bra tråd forresten;) slenger meg på jeg.

Hva kan jeg ha glemt å kjøpe til min valp? (er en dvergpuddel)

Har kjøpt:

- Leker

- Teppe

- Matskåler

- Må kjøpe klippemaskin

- Må kjøpe bur

-Må kjøpe børste men hvilke?

Det skulle følge med bånd til valpen og et teppe og en leke (er det jeg kommer på i farten)

Hva mangler jeg da?

Kommer ikke på noe annet til twiggy heller.

Hundeseng, kloklipper, tyggebein, grønnsåpe til å vaske gulvet med.

Ekstra bånd og halsbånd, sånn i tilfelle. ;)

Mat, selvsagt.

Gode klær er greit å ha når du har stått 20 minutter i isende kulde klokka seks om morgenen eller midt på natta og valpen _fortsatt_ ikke vil gjøre fra seg. ;)

Det du trenger til valpesikring. Det finnes rør å legge ledninger og slikt i, og du kan bruke papp fra pappesker til å dekke til det du ikke får pakket inn (praktisk, men ikke voldsomt pent).

Og så kan du sløyfe buret, med mindre det skal inn i bilen.

Posted

Førstehjelpsskrin. Greit med litt bandasjer og sårrensesaker om uhellet først er ute... Ikke alt man trenger veterinær til.

Theresemor: Ang klippemaskin og børster så snakk med oppdretteren din. ;) H*n har sikkert noen tips å komme med.

Posted
Dette er ikke en tråd om burbruk ;)

Det er en tråd om hva man trenger og ikke trenger når man skal få seg valp. ;)

Posted
Heisann dette var en bra tråd forresten;) slenger meg på jeg.

Hva kan jeg ha glemt å kjøpe til min valp? (er en dvergpuddel)

Har kjøpt:

- Leker

- Teppe

- Matskåler

- Må kjøpe klippemaskin

- Må kjøpe bur

-Må kjøpe børste men hvilke?

Det skulle følge med bånd til valpen og et teppe og en leke (er det jeg kommer på i farten)

Hva mangler jeg da?

Kommer ikke på noe annet til twiggy heller.

Ang. børster vil jeg anbefale deg å kjøpe 2 eller 3 børster:

En karde (denne som er avbildet vil ikke jeg anbefale, synes ikke den er så bra. Men pass på at den du kjøper har tett og tynne spisser).

karde-3.gif

En eller to kammer med forskjellig tagg avstand, jeg synes det er kjekt med èn grov og èn fin kam. (En lignende den under).

edited_20060111161520_eshop_product.jpg

Posted
Eller en tråd hvor hun lurer på om hun har glemt noe, burbruk er da opp til hver enkelt...?

Ja for all del, om h*n hadde skrevet på lista at h*n hadde skaffet pigghalsbånd eller en god kjepp å slå bikkja med, så hadde det sikkert ikke kommet noen kommentarer, for det var jo ikke det h*n ba om. :rolleyes:

Posted
Ja for all del, om h*n hadde skrevet på lista at h*n hadde skaffet pigghalsbånd eller en god kjepp å slå bikkja med, så hadde det sikkert ikke kommet noen kommentarer, for det var jo ikke det h*n ba om. :rolleyes:

Jeg tror du vet ganske godt at kjepper til å slå hunden med er ganske langt i fra bur. Bur er en vanlig diskusjon, noen mener det ene, noen mener det andre. Tror ikke det er like mange som er for kjepper til å slå hunden med :)

Posted
Jeg tror du vet ganske godt at kjepper til å slå hunden med er ganske langt i fra bur. Bur er en vanlig diskusjon, noen mener det ene, noen mener det andre. Tror ikke det er like mange som er for kjepper til å slå hunden med :)

Så det er bare lov å fortelle folk hva man mener når "alle" er enige?

Godt å få det avklart.

Jeg får gå inn på et svensk forum da, der er nemlig ikke burbruk lov (i Sverige altså), så da har jeg vel "alle" med meg.

Posted
Så det er bare lov å fortelle folk hva man mener når "alle" er enige?

Godt å få det avklart.

Jeg får gå inn på et svensk forum da, der er nemlig ikke burbruk lov (i Sverige altså), så da har jeg vel "alle" med meg.

At det går an :rolleyes:

Posted

Herrejesus er det mulig!? Kan du ikke la burbruk diskusjonen VÆRE???

Dette var IKKE en diskusjon om det, så hvis du vil ha en debatt så start din egen tråd i debattkjelleren! Nå blir jeg SINT!

Og JA, hadde noen skrevet at de hadde kjøpt et pigghalsbånd så skal man la det VÆRE hvis det ikke passer seg inn i tråden! Man kan sende en PM og ta det privat med personen, eller man kan starte en tråd som er om bruk av pigghalsbånd.

DJISUS!

Posted
Herrejesus er det mulig!? Kan du ikke la burbruk diskusjonen VÆRE???

Dette var IKKE en diskusjon om det, så hvis du vil ha en debatt så start din egen tråd i debattkjelleren! Nå blir jeg SINT!

Diskusjooonsfoooruuum. *synge*

Og JA, hadde noen skrevet at de hadde kjøpt et pigghalsbånd så skal man la det VÆRE hvis det ikke passer seg inn i tråden! Man kan sende en PM og ta det privat med personen, eller man kan starte en tråd som er om bruk av pigghalsbånd.

Du må gjerne la sånt passere, men jeg gjør altså ikke det.

Tror du må ta moderatorene litt i nakken altså, hvis ting som ikke "passer seg inn i tråden" er fullstendig uhørt. :)

Posted
Så det er bare lov å fortelle folk hva man mener når "alle" er enige?

Godt å få det avklart.

Jeg får gå inn på et svensk forum da, der er nemlig ikke burbruk lov (i Sverige altså), så da har jeg vel "alle" med meg.

GJØR DET!

Posted
GJØR DET!

Men hvordan skal det da gå med Norges burhunder?

Nei, jeg tror jeg blir her jeg. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...