Gå til innhold
Hundesonen.no

Råd mot snopesyke?


Artemis

Recommended Posts

Flott at det er noen andre enn meg som er godterisjuk!

Hehe, må bli flinkere på å ikke snoke i skapet :P

Har hørt noe om at å spise gulrot skal hjelpe mot å lyste på sjokolade?

Jeg prøver å bli flinkere til å spise kinakål, epler, pærer og bananer i steden for godteri.

Men det er nå en gang sånn at om man skjesser (aner ikke hvordan det skrives) på salt potetgull, så er det det du skjesser på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise snop vel :icon_fun: . Neida er vel litt dårlig å gi etter for suget. Har du prøvd krom? Det skal visst fjerne søtsuget. Funket ikke helt på meg. Hva om du spiser frukt når du får lyst på godter? Eller tygge tyggegummi. Det gjør jeg konstant hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krom fungerer kjempebra for meg.

Spis deg mett når du spiser måltidene dine, slik at du ikke blir gående sulten og dermed småspiser snop og andre usunne ting. Drikk mye vann. Ikke si at du skal slutte idag med snop og ikke spise mer, det fungerer ikke. Ha som mål at du skal spise mindre, og de gangene du faktisk spiser snop så kos deg skikkelig. Spis frukt og grønnsaker. Lag smoothie, godt og sunt. Ikke kjøp inn masse snop, handle inn snop den dagen du faktisk skal spise og ikke handle inn for mye.

Litt selvdisiplin må også til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Jeg var før i tiden helt avhengig av snop, jeg greide få bort suget med å være mer bevist når jeg handlet, er nå i butikken bare et par dager i uken. og prøver holde snopen kun til helgene (går som regel greit)

masse god frukt i små biter blandet med yoghurt er kjempe digg! mye sunnere og det får bort suget.

Ellers hender det at en godt kopp frukt te gjør jobben, min favo er en økologisk solbær te..suveren!

MvH Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Heidi sier, spis lite og ofte, spis "søte" mellommåltider som eple, fersken, clementin osv. Eller gi etter for søtsuget og eeet;p Nei, nå har jeg satt grense hos oss på godis kun i helgene, eller tre dager i uka.. Men har jo funnet ut at kake og sånt ikke er godis (haha- evig triumf) så det sipser jeg istedet:p Grønnsaker med dip er jo fryktelig godt da, og sånne poser med frosne bær som du kan kjøpe på butikken og så helle biola over, DET er knask det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se at det var mange som hadde noe å svare her :)

Vel, spiser masse frukt hver dag og har nå begynt med tyggistygging :) Har ikke spist snop de siste dagene og merker faktisk allerede hvordan jeg har mindre lyst på det enn tidligere. Takk for gode råd i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Selvdisiplin er nok tingen. Klarer du deg en ukes tid uten noe søtt (ja, brus og saft også) så blir faktisk suget etter noe søtt også mindre. Sukker er avhengighetsdannende lighet :)

Host! Sier hun som sitter og knasker nonstop... Hvorfor er de svarte best?

Nei nei nei! Det er de brune som er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...