Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium

Marianne

Recommended Posts

• Svar 384
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jaaaa, bakgrunn!! Kjempefint.. Er det svart papp? Har selv en 60-liter med svart papp-bakgrunn. Grattis med nye reker. *Vurdere rekekar*

Skrevet

Takker begge to :)

Den ene reka fant jeg skallet på idag og jeg tipper nok at det var restene av den som acaraene kranglet noe veldig om...... <_<

Skrevet
Ja *hrmpf* Har ikke sett den andre heller, så spørs nok ikke om den og ble acaramat.. Det var 210 velbruke penger.... :)

Kostet to reker 210 kroner?? Jøss, det ble i hvertfall dyr luksusmat til acarene. Men synd for rekene - og deg..

Hm, siden du frister med reker, hvor mye tar du for rekene dine?

Skrevet
Kostet to reker 210 kroner?? Jøss, det ble i hvertfall dyr luksusmat til acarene. Men synd for rekene - og deg..

Hm, siden du frister med reker, hvor mye tar du for rekene dine?

Eh ja, det var i overkant dritdyrt... <_<

Jeg pleier å ta 150 for 10 + frakt, (65-75 kr, kommer ann på) men lurer på om det begynner å bli litt kaldt for å sende nå? Men hvis du er i Oslo er det jo bare å komme å hente :)

Og bare si i fra hvis du vil ha acaraer og :)

Skrevet
Ja *hrmpf* Har ikke sett den andre heller, så spørs nok ikke om den og ble acaramat.. Det var 210 velbruke penger.... :)

Om det er en trøst så kan jeg fortelle deg at killier synes at kirsebærreker er snacks <_<

Skrevet
Om det er en trøst så kan jeg fortelle deg at killier synes at kirsebærreker er snacks <_<

Hehe nei, egentlig ikke... :closedeyes:

• 2 weeks later...
Skrevet

Du har fått deg brun, asiatisk viftereke :P Sånn som jeg har, jo. Tihi. Har hatt min i 3 mnd. nå. Den er superfin.

Min har skiftet "skall", så den har fått skikkelig rødskjær nå. Forresten er de veldig dyre i innkjøp - det er derfor de koster så mye ut også.

Skrevet
Du har fått deg brun, asiatisk viftereke :P Sånn som jeg har, jo. Tihi. Har hatt min i 3 mnd. nå. Den er superfin.

Min har skiftet "skall", så den har fått skikkelig rødskjær nå. Forresten er de veldig dyre i innkjøp - det er derfor de koster så mye ut også.

Vel, jeg HADDE viftereker <_< Duste acaraer.......

Skrevet

Æsj.. Kampfisken min plaget den ene reka av de to jeg hadde også, så den døde. Har bare en igjen. Men denne sitter under rota i akvariet, så den får ikke kampfisken tak i. Kule reka! :blink:

• 4 weeks later...
Skrevet

Må bare legge ut noen bilder av Albert, han har blitt stooor gutt :) Utrolig moro at han har bodd hos meg siden han var ca 2 cm! Noen små ancistruser og hunnen som bare aldri har fått navn og. Hun er forøverig innmari vanskelig å få bilder av, hun er skikkelig sky, mens Albert støtt er framme. Litt artig å se forskjellen på hvordan de er! :)

DSC01701.jpg

DSC01703.jpg

DSC01706.jpg

DSC01707.jpg

DSC01708.jpg

DSC01709.jpg

DSC01710.jpg

DSC01712.jpg

DSC01714.jpg

Skrevet

Kjekkasen matcher jo vakkert med grøntfôret sitt jo *S*

Kjøpte du Albert og dama samtidig som 2-centimetere og hadde flaks og fikk en av hver?

Skrevet

Nope, jeg kjøpte dama først. En god stund før faktisk, men hun er ganske mye mindre enn han.. Hadde en annen hunn og, som han la egg sammen med, men hun døde rett etterpå... :)

Det ser ut som Albert og den navnløse småflørter litt, så kanskje det blir mer bebiser :) Og denne gangen skal de da IKKE bli Acaramat..... <_<

Skrevet

hei hei.

Du har jo skikkelige fine bilder av karet ditt og morsomt å lese tråden din.

Acarane som jeg kjøpte av deg har fått yngel og det er ikke få, så si ifra hvis du trenger flere haha.

Men det som er det værste er at dem fikk yngel i karantenekaret mitt så jeg får vel vente med å kjøpe nye fisker til jeg kan flyttte dem til det karet dem skal være i.

Ser at du har eplesnegler i karet til acarane og det går bra ?

Har du reker sammen med dem også ?

Fine L-144 du har. Jeg har akkurat fått yngel på mine.

Skrevet

Hehehe, nei takk du! Jeg har mere enn nok som jeg har.. Lurer på om jeg skal fiske dem alle opp og dra på auksjonen imorgen, er lei av acaraer...

Jada, ikke noe problem med sneglene, men det bør være litt str på sneglene, ettersom acaraene er kronisk sultene... Ergo jeg har ikke reker sammen med de heller, ikke nå lengre etter at de har tatt alle klorekene og de vifterekene jeg kjøpte.

Rekene går i eget kar, sammen med pygmecoryer og L-144 :)

Skrevet

ja tror det blir mye folk der så du får sikkert solgt dem til en brukbar pris.

Selg lekspar tror det lønner seg.

Jeg får se om jeg tar meg en tur kunne tenkt meg noen reker.

Skrevet

Kom meg aldri på akusjonen, senga var altfor god idag...

Og det hadde nok bare blitt ekstremt dyrt :)

Ble det reker på deg Ritus? Jeg har kirsebærreker om du vil ha :)

Skrevet

Nei jeg dro ikke på noe auksjon , så sparte jeg de penga.

Jeg har kirsebær reker men kunne tenkt meg noen andre typer men eller takk : )

Skrevet

men etter som jeg har hørt var det lite reker på auksjonen så det var bra jeg ikke dro :rolleyes:

jeg får vente til det blir auksjon i lillestrøm så slipper jeg å kjøre så langt.

var heller i skogen med sara og det satte hun pris på ,for der var det mange store vanndammer og det elsker hun :)

Skrevet

Idag har jeg omgjort litt i karet, igjen hehe, kan ikke ha samme greia for lenge, det er jo kjeeeeedelig :whistle: Har redusert Anubiasen ganske så kraftig, selv om det overhodet ikke synes..

Dette er det jeg har tatt av, og hvis noen vil ha så er det bare å komme og hente for en ørliten slant :wub:

IMG_3807.jpg

Her foregår det Ancistrus-flørting, trooor jeg, er ikke så lett å se sånn innimellom

IMG_3828.jpg

IMG_3831.jpg

Tydelig at det er tatt vekk en god del av denne, ikke sant..? :closedeyes:

IMG_3832.jpg

Sånn ser det ut nå

IMG_3834.jpg

Fineste Coryene på tur

IMG_3835.jpg

IMG_3843.jpg

IMG_3845.jpg

En liten smakebit fra rekekaret og :angry:

IMG_3856.jpg

Skrevet

Hvis jeg noen gang skal ha akvarium så skal du komme å designe og "møblere" det Marianne!

Det er jo dritfint jo!

I min spede ungdom hadde jeg akvarium innredet etter dyrebutikkens meget flotte råd... det tok vel tre mnd så var alle utenom 3 fisker døde og to uker senere var det overgrodd av grønske og alger...

Jeg vil ha reker!!

(MEGET OT: Helt hypotetisk, kunne man ha spist rekene om man kokte dem og slikt først? :lol: )

Skrevet

Takk snuppis :lol:

Du er nok ikke den eneste som har mistet interessen pga inkompetente idioter bak disken på en dyrebutikk.. *sukk* Men det er innmari moro med kar! ;)

Hehe, de rekene der blir 2-3 cm, så tipper det ikke ville være heeelt lønnsomt å ha de til middag ;) Men det er jo en drøss forskjellige reketyper da ;)

Reker er dritkule! Og idag oppdaget jeg at jeg hadde en indisk kloreke og, trodde de hadde blitt acaramat alle sammen, så da ble jeg glad! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...