Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium

Marianne

Recommended Posts

• Svar 384
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...

Jippi - grattis igjen..!

Får håpe de passer bedre på denne gangen og ikke gir bort billig lunsj til noen av de andre innbyggerne i karet.

Litt gøy å se de vokse seg store også.. *S*

Neiiida, skal selvfølgelig ikke mase om bilder sånn etterhvert.. Ehem.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg! :angry: Har så mange reker, eplesneger, fisker og ditt og datt, som faktis får bebiser og legger egg! :ahappy:

Så må jeg bare si, reken har lagt kjempemasse egg, det myldrer av småttiser :cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, joda, de har nå klekket og ligger der å viggler. Tipper de blir frittsvømmende imorgen eller fredag :D Har ikke tatt ut noen enda, men tror nok jeg kommer til å gjøre det, hvisomattedersomatte *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg flyttet en del av bebisene over i en 20 liter. Fiiiineste foreldrene var ikke spes imponert, fler hull i håven er vel bevis på det :) Han tygget på meg noen ganger og det var ikke spes digg, ble oppskrapet og røde merker i huden :D Flinkeste foreldrene det!

Slang inn en eplesnegle og, sånn at den kan spise litt matrester og sånn. Så da blir det artig å se hvordan dette går framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippelposting er artig ;)

Idag har jeg satt inn en sånn luftdings til bebisene og da ble det litt mer liv i dem, surfe på boblene er tydeligvis artig *flir* Klarte ikke få noe bilde av det.. For å si det sånn, det er vanskelig nok å ta bilde av akvariet men det er enda vanskeligere å ta bilde av bittesmå vesner under vann.. Av 75 bilder ble det 11 som var nesten ca greie :) Så her er en liten spam!

Camilla, hvor nastye er disse? ;)

IMG_4407.jpg

IMG_4417.jpg

IMG_4418.jpg

IMG_4419.jpg

IMG_4422.jpg

IMG_4440.jpg

Hva glor du på?

IMG_4471.jpg

IMG_4472.jpg

IMG_4473.jpg

Liten vs stor. Det artige er at det er den minste eplisen min, og den er liten!

IMG_4477.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jepp, søte rare barnebarna våre! Tror du hadde ledd deg fillete om du hadde vært her da jeg gjorde det, det var ganske mye banning, krangling og drakamp med håven ;) Jepp, hannen og jeg hadde drakamp... Og jeg har enda merke på hånden etter at han tygget på meg, hahaha!

Lot de beholde noen bebiser, men de er borte nå i kveld, men det er jo ingen fare, jeg har vel ca 200 igjen..! Nesten så jeg håper ikke alle overlever, men det tror jeg nok ikke heller. Men blir artig å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Søkkrik faktisk, ja det hadde vært innmari fint!

Har ingen formening hva jeg kan ta for disse, men det er jo en god stund til det er akutelt. De er jo ikke så ofte i handelen, så kan kanskje ta litt mer for de?

Anita, du er jo den eneste som har kjøpt disse i butikk, hva tror du er en fin pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Søkkrik faktisk, ja det hadde vært innmari fint!

Har ingen formening hva jeg kan ta for disse, men det er jo en god stund til det er akutelt. De er jo ikke så ofte i handelen, så kan kanskje ta litt mer for de?

Anita, du er jo den eneste som har kjøpt disse i butikk, hva tror du er en fin pris?

Oh, det er jo så lenge siden, men jeg tror kanskje jeg ga mellom 75 - 95,- pr. stk. i butikk. Jeg tror nok egentlig ikke de er noe "gullfunn" om man tenker salg i kroner og ører. De er ikke så vanskelig, og vanligvis ikke så sjeldne heller. Det er mest det at de ikke er så populære, av en eller annen grunn. Akkurat nå tok jeg en sjekk på akvaforum, og det ligger ingen for salg der for tiden, så kanskje man kan være heldig å "treffe" om noen uker akkurat i en tid hvor det er manko på dem, og etterspørselen er der? Men hva du kan ta for dem, har jeg rett og slett ingen formening om, kanskje sjekke opp i mot tilsvarende fisk (hva nå det måtte være? :) )

Det hadde jo vært fint om du kunne tjent inn litt hvertfall *S*

Edit: Kom på noe ang. å flytte yngel, du kan suge dem ut med vakumslange, så slipper du å sloss med mamma`r og pappa`r og bli livstruende skadet.. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, det er jo så lenge siden, men jeg tror kanskje jeg ga mellom 75 - 95,- pr. stk. i butikk. Jeg tror nok egentlig ikke de er noe "gullfunn" om man tenker salg i kroner og ører. De er ikke så vanskelig, og vanligvis ikke så sjeldne heller. Det er mest det at de ikke er så populære, av en eller annen grunn. Akkurat nå tok jeg en sjekk på akvaforum, og det ligger ingen for salg der for tiden, så kanskje man kan være heldig å "treffe" om noen uker akkurat i en tid hvor det er manko på dem, og etterspørselen er der? Men hva du kan ta for dem, har jeg rett og slett ingen formening om, kanskje sjekke opp i mot tilsvarende fisk (hva nå det måtte være? :lol: )

Jeg har nå vært på utkikk etter disse fiskene ganske så lenge, både i butikk og på nett, så jeg vil nå si at de ikke er så vanlige ihvertfall. Men så snublet jeg over deg og vips så hadde jeg de :) Hva skulle man gjort uten sonen liksom.. hehe

Jeg solgte jo acaraene først for 200 per par, og så 150 da det var litt stille på sommeren. Tipper jeg kan ta noe av samme summen for de, når de har dannet seg par da vel og merke.. Får tenke litt på det.

Det hadde jo vært fint om du kunne tjent inn litt hvertfall *S*

Ja det hadde vært innmari fint, skrekkelig kjedelig å være så fattig student hele tiden.. *sukk*

Edit: Kom på noe ang. å flytte yngel, du kan suge dem ut med vakumslange, så slipper du å sloss med mamma`r og pappa`r og bli livstruende skadet.. Hehe...

Joda, det ble testet først, men de ble ikke med når jeg brukte hele den greia som man stapper nedi grusen, så da tok jeg den av og bare brukte slangen. Lang historie kort, det var lettere og mindre smertefullt å ha drakamp med håven :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går fint :)

De vaser nå rundt oppi karet sitt, tror kanskje de har vokst litt, men det er mulig det bare er ønsketenkning ;) Tenkte jeg skulle sette inn en pumpe imorgen, jeg blir psykotisk av den luftpumpa, den bråker noe helt absurd. Stapper deler av en strømpebukse forran innsuget så de slipper å ta seg noen turer igjennom pumpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har ommøblert litt igjen, så da blir det jo litt bilder :lol: For en gangs skyld er jeg faktisk litt fornøyd med hvordan det ble!

Har tatt noen bilder av rekekaret og, som har blitt kraftig redusert i antall innboere, prøver å selge unna litt, har lyst på sorte bireker så da er det greit å luke ut de røde.

IMG_4579.jpg

De tre bukkene bruse eller noe

IMG_4575.jpg

Litt div mose

IMG_4573.jpg

IMG_4569.jpg

IMG_4568.jpg

Fine L-144 :whistle: Blitt store har de og, gutta har begynt å få litt greier på nesa og de har vokst ganske så mye mer en jentene :lol:

IMG_4564.jpg

En av jentene

IMG_4564.jpg

Og en av gutta

IMG_4563.jpg

Store fine karet mitt :hyper:

IMG_4538.jpg

IMG_4537.jpg

IMG_4536.jpg

SAE'n har blitt singel, stakkar

IMG_4535.jpg

Dette var det multispinosaene gadd å komme fram

IMG_4529.jpg

Prøvde å ta bilder av bebisene og, men det var skrekkelig ikke lett idag, så det blir med dette elendige bildet, de har vokst ganske mye, men er bare 5 igjen. Jepp jeg kunne vært en bedre"bestemor" :icon_clapping:

IMG_4520.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tatt noen litt artige bilder, ikke akkurat de beste (tatt med mobilen) men hvem bryr seg :D

Solen skinner en liten halvtime igjennom karet om morgenen, det ble en litt artig effekt på veggen og sånt må man jo ta bilde av, åff kårs :D

DSC01917.jpg

DSC01916.jpg

Albert slår to fluer på samme smekken, mat OG hule, jeej liksom *flirer* Han lå der ganske lenge så jeg lurer på om han tok seg en liten blund i matfatet, bokstavlig talt..

DSC01832.jpg

DSC01833.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...